1

Onderwerp: Embrun

Dit jaar wil ik in Embrun meedoen. Zwemmen in het donker, behoorlijk zwaar fietsen en hoe is het lopen? Is er iemand die daar al heeft mee gedaan en die mij kan vertellen hoe het daar is?

2

Re: Embrun

ik las op een ander forum dat je bang was met zwemmen, hoe is dat in het donker dan...lijkt me helemaal beroerd...

3

Re: Embrun

Hebben we het over de Embrunman? De lange afstand? Heb er twee jaar geleden op de camping gestaan en stukken van het loopparcours gezien, dat is echtgeen makkie!!

4

Re: Embrun

Ik stond er twee jaar geleden ook; dat fietsparcours is ook geen pannenkoek; ik geloof dat je bijvoorbeeld ook de Izoard op gaat. Laat dat 'behoorlijk' maar weg voor 'zwaar'; de Embrunman is 1 van de zwaarste triathlons ter wereld.
Als je daar zwemt, ben je wel direct van je angst af hmm

Maaruh, ik geloof dat er met ingang van dit jaar ook weer een 'open' kwart is...

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

5

Re: Embrun

"behoorlijk zwaar"....zie hun website http://www.embrunman.com/
Daar staat ook een hoogteprofiel voor het fietsonderdeel op.
Dat is echt een zware wedstrijd, met name het fietsparcours.
5000 hoogtemeters!!!!
De beklimming van Col d'Izouard is meer dan 30 km van ca 750 m naar meer dan 2300 m !!

En inderdaad het zwemmen is voor het groostete gedeelte in het donker.

6

Re: Embrun

Voordeel lijkt me wel dat er veel bootjes zijn om voor een beetje licht te zorgen ;-) Ik ga idd de hele doen 15 augustus, zwaar zal het zeker zijn en ik gadanook echt alleen om de finish te halen. Hoe ik er dan zal uitzien weet ik niet, maar de finish zal ik halen al moet ik kruipen. Iemand nog tips of advies? Bijvoorbeeld hoe kun je het beste eten want je bent toch lange tijd aan het klimmen en in de afdaling lijkt me het ook niet praktisch.

7

Re: Embrun

Bij de Marmotte en Dolomieten marathon (alleen fietsen maar toch) is me het best bevallen op een vlakker stuk kleine reepjes of gelletjes te eten in de klim en direct op de top een grote "reep" te eten.

Het laatste fiets uur en tijdens het lopen alleen nog gelletjes en eventueel overrijpe banaan eten.. Je maag zet toch geen vast voedsel meer om in energie dan.  Dit laatste heb ik gelezen in een stuk van Frank Heldoorn in triathlon sport vorig jaar... Ik heb zelf nog nooit een "hele" gedaan dus geen persoonlijke ervaring hiermee.

Succes!!!

8

Re: Embrun

Bieke schreef:

Hoe ik er dan zal uitzien weet ik niet, maar de finish zal ik halen al moet ik kruipen. Iemand nog tips of advies?

Uuh... Kniebeschermers? lol

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.