1

Onderwerp: Fiets vliegklaar maken

Over een week moet mijn fiets mee het vliegtuig in dus ik ben alvast maar  begonnen met inpakken.
Zijn er nog dingetjes waarop ik moet letten?
Iedereen die hier tips of adviezen heeft... ik hoor ze graag.

2

Re: Fiets vliegklaar maken

Ik stop em altijd in een Scicon tas. Maar ik heb er 1 maal een slag in mijn wiel/remschijf (was ATB) aan over gehouden. Een koffer is echter erg duur en je zult gauw aan de bagage limiet zitten (die lijken de laatste tijd nogal naar beneden te gaan)

3

Re: Fiets vliegklaar maken

Fietskoffer is toch echt wel essentieel als je ziet hoe bagage-afhandelaars met je spullen omgaan. Bij diverse fietsleveranciers kun je vaak een fietskoffer huren. Dan hoef je niet zo'n groot, onhandig en duur ding zelf te kopen.
Laatste tip: banden leeg laten lopen!!! :-)

Mike

4

Re: Fiets vliegklaar maken

Zag laatst iemand die had van dat isolatiemateriaal (in de lengte al doorgesneden) voor verwarmingsbuizen bij de Gamma o.i.d. gekocht en die op maat geknipt voor frame en vork.

gr.
Cor

5

Re: Fiets vliegklaar maken

Als je de wielen verwijderd hiervoor in plaats een oude as of iets anders plaatsen, zodat je voorvork en achterkant niet verbogen kunnen worden.

Hiervoor zijn volgens mij wel kant en klare oplossingen te koop.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

6

Re: Fiets vliegklaar maken

Enne al je gereedschap (multi-tools) in je (fiets-) koffer doen, dus niet in je handbagage.. wordt streng gecontroleerd anders mag je het inleveren. Maar die had je vast al wel door!

Op schiphol kan je eventueel een doos kopen voor je fiets.. anders 1 huren via marktplaats, kan ook.
Goed inpakken, dan kan ie veilig mee, suc6!

7

Re: Fiets vliegklaar maken

Bedankt voor al jullie tips !!

Ik had al een koffer gekocht dus ik moest 'm er alleen nog maar inpakken.
Bij de Gamma idd even van die schuimen buizen gehaald enzo.. bij de koffer zaten ook wieltassen en van die dingetjes voor de voor en achervork.

De banden had ik ook al leeg laten lopen, maar die krijg je nooit helemaal leeg, en het ventiel open laten heeft ook geen zin dus ik neem aan dat dat allemaal wel goed zal gaan..?

8

Re: Fiets vliegklaar maken

Fietskoffers zijn op diverse plaatsen in Nederland en Belgie te huur bij www.wiel-rent.nl Kosten lijken me met 4 euro per dag reuze mee te vallen gezien de grote aanschafwaarde van de koffers (en natuurlijk ook van onze fietsen!).

9

Re: Fiets vliegklaar maken

Opper schreef:

Fietskoffers zijn op diverse plaatsen in Nederland en Belgie te huur bij www.wiel-rent.nl Kosten lijken me met 4 euro per dag reuze mee te vallen gezien de grote aanschafwaarde van de koffers (en natuurlijk ook van onze fietsen!).

@Opper, twee berichten met (uitsluitend)  reclame voor dezelfde website gaat een beetje opvallen.

10

Re: Fiets vliegklaar maken

je banden leeg laten lopen doe ik nooit.
verschil in luchtdruk op hoogte is hooguit 1 bar. die marge heb ik nog wel in mijn banden.