1

Onderwerp: Speedplay Zero

Heeft er iemand pedalen van speedplay?

Enkelingen die ermee rijden spreken over een superpedaal omdat er echt vrijheid van de voet is
en dat op zijn beurt het lopen ten goede komt doordat je niet in 1 houding gaat verkrampen.

Hoe zit het met de kwaliteit?
want ze zijn wel merkbaar duurder dan andere merken...

2

Re: Speedplay Zero

Ik rij er sinds een half jaar mee.

Voordelen:
- grote mate van instelbaarheid;
- minder belastend voor je knieën;
- nog een keer die bewegingsvrijheid.

Nadelen:
- vooral de schoenplaatjes zijn in verhouding duur (gaan wel behoorlijk lang mee en zijn slijtvaster);
- inklikken is net wat anders (voor het gevoel, maar ik ben er snel aan gewend geraakt).


Eerste installatie wel even door een vakman laten doen. De plaatjes en adapters moeten na verloopvan tijd even aangedraaid worden.

Bij elkaar opgeteld: de voordelen wegen voor mij veel zwaarder dan de nadelen. Mijn eerdere pedalen (Shimano SPD SL en Look Keo Carbon) halen het niet bij de Zero's.

3

Re: Speedplay Zero

Welke versie heb je?

Klopt het dat de RVS versie beter is dan de CrMo

4

Re: Speedplay Zero

Carry schreef:

Welke versie heb je?

Klopt het dat de RVS versie beter is dan de CrMo

De CrMo. Het enige voordeel van de RVS-versie is dat de as mooier blijft. De pedalen zijn verder identiek.

5

Re: Speedplay Zero

Ik rij al jaren met de X pedal van speedplay. Zelfde systeem alleen niet instelbaar.
De plaatjes zijn duurder maar gaan zoveel langer mee dat ze uiteindelijk net zo duur zijn als look en speedplay.
Monteren is erg eenvoudig omdat je bijna niet hoeft te letten op de hoek waarin je plaatjes monteert.
een x de schroeven nadraaien is inderdaad wel verstandig.
Elk jaar even smeren en je hebt er jaren plezier van. Ik heb wel gehoord dat de stainless duurzamer zijn als de cro mo's. (ik rij stainless)