1

Onderwerp: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Op diverse Belgische triatlon fora is sinds gisteren sprake van een nieuwe hele triatlon in Belgie vanaf 2009.
Zou gaan om een hele in Belgische Limburg in Neerpelt.
Staat gepland voor 23 augustus 2009, dat is een week voor Almere.
Is ook een website www.limburg226.be, maar die schijnt te vroeg uitgelekt en is sinds gisteren wel in de lucht, maar leeg.

2

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

De website www.limburg226.be is nu in de lucht, met meer info.
Dezelfde dag is er ook een half Ironman, wel slechts voor beide wedstrijden een beperkt aantal startplaatsen

3

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Ha!
Het werd ook wel eens tijd dat onze buren (weer?) een hele kregen!

@alle Belgische forumleden; Gefeliciteerd!

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

4

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Wel jammer dat "Limburg 226" maar een week voor Almere zit. Zo zit je toch weer in elkaars potentiële deelnemersgroep te roeren.

5

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

200 euri beetje veel geld !

Rapido

triathlon is 3 x beter

6

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Cor zijn opmerking slaat we ergens op.. Als het gat twee of drie weken was, konden Almere deelnemers de halve in Neerpelt doen, nu is een combinatie niet realistisch en moeten de twee hele triathlons van de Benelux met elkaar concureren.

Ach ja laten we blij zijn met het initiatief, en hopen dat in 2010 de data wat verder uit elkaar liggen.. Hoewel ik makkelijk praten heb, ik heb nog nooit een hele gedaan. Eerst de lange in Stein maar eens volbrengen in 2009.

@Rapido, 200 Euro is de helft van een Ironman inschrijving... Dus 200 Euro duur? Mwah.. 200 Euro veel geld? Ja dat wel... Ik ben blij dat Stein prettiger tarieven hanteert voor een dagje afzien...

7

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Inderdaat ongeveer de helft van een Ironman inschrijving ,ik weet het en betaal het voor een goeie IM.
Maar om nu gelijk even 200 te vragen voor de eerste x !  Wat is het verschil 1/2 of een hele op het zelfde parcours  dat bekertje drank of dat banaantje meer . 70 of 200 euroooootjes ...140 
Wacht het wel even af of het wat wordt .
De triathlon sport gaat aardig kapot met al die absurde hooge inschrijf gelden ...
Rapido

triathlon is 3 x beter

8

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Rapido schreef:

Inderdaat ongeveer de helft van een Ironman inschrijving ,ik weet het en betaal het voor een goeie IM.
Maar om nu gelijk even 200 te vragen voor de eerste x !  Wat is het verschil 1/2 of een hele op het zelfde parcours  dat bekertje drank of dat banaantje meer . 70 of 200 euroooootjes ...140 
Wacht het wel even af of het wat wordt .
De triathlon sport gaat aardig kapot met al die absurde hooge inschrijf gelden ...
Rapido

Tsja, het glas is halfvol... of halfleeg.
je kunt nu direct gaan zeuren over die 200E... je kunt ook blij zijn dat 'we' (wij triatleten van de lage landen wink) weer een hele rijker zijn, en dat achter deze wedstrijd waarschijnlijk wel een 'sterke' organisatie zit die iets wil neerzetten wat er over een paar jaar nog steeds staat, en zelfs flink gegroeid is.
Daarnaast; ik zou niet klagen over die 200E, je zou voor de grap eens moeten gaan rekenen wat het kost om een wedstrijd in touw te zetten. En dan een hele; voor 'ons atleten' is die 8-14 uur lang; voor de mensen langs de kant nog veeeeel langer. En ja, die moeten ook gevoed en betaalt worden...

De triathlonsport gaat echt niet kapot van die 'absurde hooge inschrijf gelden'...
Eerder van mensen die 'even afwachten of het wel wat wordt'.

Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

9

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Suc^6 in Belgie voor je knaken HJ , ik kom wel is langs als de resenties positief zijn .
Rapido .

triathlon is 3 x beter

10

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Een hoog inschrijfgeld heeft ook voordelen als Nederlander. Want als je 200 eu hebt betaald dan ga je niet zo snel stoppen na het zwemmen, dan zet je nog even door. Oftwel meer finishers dan als het inschrijfgeld laag zou zijn tongue

11

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

{Een hoog inschrijfgeld heeft ook voordelen als Nederlander. Want als je 200 eu hebt betaald dan ga je niet zo snel stoppen na het zwemmen, dan zet je nog even door.}

Onzinnige stelling ,stoppen na het zwemmen .
Je stopt pas als je gefinist ben ,de prijs van het inschrijfgeld
heeft hier niks mee te maken .
Rapido

triathlon is 3 x beter

12

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Rapido schreef:

{Een hoog inschrijfgeld heeft ook voordelen als Nederlander. Want als je 200 eu hebt betaald dan ga je niet zo snel stoppen na het zwemmen, dan zet je nog even door.}

Onzinnige stelling ,stoppen na het zwemmen .
Je stopt pas als je gefinist ben ,de prijs van het inschrijfgeld
heeft hier niks mee te maken .
Rapido

jonge het gaat toch om het opgeven als je je energie reeds hebt verspeelt. EN omdat Nederlanders zo op hun centen zitte stoppen ze snel als ze er veel voor hebben uitgegeven! wink

13

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Deze aardse praat snapt deze verhevene niet.

14

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Beste Concorde ,
doe is een keer een echte IronMan   snap je waar het over gaat .
Mischien dat je het parc'ferme in mag met je fietsje .
Rapido .

triathlon is 3 x beter

15 Laatst bewerkt door Concorde (24-11-08 23:38:18)

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Goed zo jongen!
Doe maar lekker denigrerend! Doe je goed!
Wat moet het toch heerlijk zijn als je de wijsheid in pacht hebt....

Concorde, die niét zo lang over een antwoord na hoeft te denken!

P.S. als je toch nog eens een positieve ingeving hebt, reageer dan vooral. Je negatieve reacties kennen we wel...

16

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

Rapido schreef:

Beste Concorde ,
doe is een keer een echte IronMan   snap je waar het over gaat .
Mischien dat je het parc'ferme in mag met je fietsje .
Rapido .

Ja, je mag pas iets roepen over triathlon als je Ironman bent. Of liever nog Ironbarbapappa. Iron-H-man.
En je moet geen fietsje hebben. Maar een fiets, racer of timetrialbike.
LOL

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

17

Re: Nieuwe Hele Triatlon in Belgie?

P.S. als je toch nog eens een positieve ingeving hebt, reageer dan vooral

Mijn ingevingen zijn positief ,scherp en kritisch .

Lang over een antwoord nadenken ,somige triathleten zijn in de herfst  even ergens anders op de wereld
om in het zonnetje wat te IronMannen  .
Rapido

triathlon is 3 x beter