1

Onderwerp: Positief effect compressiekleding?

Werkt compressiekleding echt zoals de reclame het ons voorschoteld?
Ik doel dan vooral op de kuitstukken.

Het kost toch weer heel wat geld, maar ga je er echt sneller van recupereren?

En wanneer doe je ze aan, tijdens de wedstrijd en/of tijdens de dag erna?

En vooral: zou je ze opnieuw kopen?

2

Re: Positief effect compressiekleding?

echt heel duur valt volgens mij wel mee..

setje sokken ligt rond 40eu als je daar 1-2 jaar mee kunt lopen en het werkt dan is het toch prima investering?

Persoonlijk geloof ik nog niet zo in compressiekleding, maar als je nu het nieuwe speedo zwempak ziet is ook op basis van compressie gemaakt (+ wat drijfvermogen).

Uit eindelijk zul je het zelf moeten doen en niet je sokken.

3

Re: Positief effect compressiekleding?

Als je nagaat hoe lang je moet werken voor 40 euro over te houden dan ga je echt niet vrolijk worden...
Dus daarom de vraag of het echt iets afdoet aan het herstel, want het psyko-effect boeit het me niet.

En dan dat speedopak, daar spelen nog heel wat andere technologische innovaties mee!

4

Re: Positief effect compressiekleding?

Lingu schreef:

Als je nagaat hoe lang je moet werken voor 40 euro over te houden dan ga je echt niet vrolijk worden...

Dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk, maar relatief gezien bij triatlon.. wink

Lingu schreef:

En dan dat speedopak, daar spelen nog heel wat andere technologische innovaties mee!

Ja vertel.. naast compressie, drijfvermogen en weerstand?

5

Re: Positief effect compressiekleding?

Heb je last van je kuiten na een stevige wedstrijd of training  ,en dan bedoel ik keihard wat na een dag of 2 nog niet weg is  dan is het het overwegen waard om een setje te kopen ,wel de echte  dus bv van Herzog .
Laat ze aanmeten bij een goede sportzaak . Koop ze zonder voetstukken .
Het is dus niet bedoeling dat je ze na de wedstrijd of training nog een poosje aanhoud ivm je vraag
over recupereren ...
Heb je geen abnormale harde kuiten na je wedstrijd of training , hou je 40eurie in je zak .
Rapido

triathlon is 3 x beter