1

Onderwerp: 1e Winter Triatlon Twente op za 28 maart 2009

P E R S B E R I C H T
=======================================================================

Maandag 2 februari 2009 – Enschede. Met de komst van de overdekte ijsbaan in Twente is er op schaatsgebied meer dan ooit te beleven in Twente. Het schaatsseizoen zal op zaterdag 28 maart worden afgesloten met de 1e Winter Triatlon Twente. Deze wedstrijd, bestaande uit de combinatie van lopen, fietsen en schaatsen, zal starten in het FBK stadion in Hengelo, op de fiets door het buitengebied in Twekkelo gaan en finishen op de IJsbaan Twente in Enschede.

Er zijn twee afstanden voor de volwassenen (10-50-20km en 5-20-10km) en twee afstanden voor de jeugd (3-13-5km en 1,2-7,5-2km). Ook is het mogelijk om als team mee te doen aan de trio-wintertriatlon, waarbij elk teamlid een ander onderdeel voor zijn of haar rekening neemt. Dat kan bij de twee langste afstanden en is ook zeer geschikt voor bedrijventeams.

Voor de organisatie hebben drie Twentse verenigingen de handen ineen geslagen: de Hengelose IJs Club, Triathlon Club Twente uit Enschede en Triathlon Vereniging Trios ‘88 uit Borne. Hierdoor wordt de organisatie ervaring uit schaatswedstrijden, triatlons en duatlons gebundeld om de eerste editie direct tot een succes te maken. Ondermeer voormalig Nederlands kampioen wintertriatlon Guido Gosselink, tegenwoordig voorzitter van Triathlon Club Twente, staat de organisatie met raad en daad bij.

Meer informatie over de wedstrijd en het parcours is te vinden op www.wintertriatlontwente.nl. Het is daar ook mogelijk om in te schrijven en een overzicht van de deelnemers te krijgen.

De 1e Winter Triatlon Twente wordt mogelijk gemaakt door: Systabo Turn Key Bouw, Norma, Itsens, Morskieft Ontwerpers, Abbink Wegenbouw, De Jong bouwbedrijf, Run2Day, Yacht, Thales, Drost letselschade, Visschedijk, Ipskamp Drukkers, Tjellens, Gemeente Hengelo en Gemeente Enschede.
========================================================================

2 Laatst bewerkt door Concorde (03-02-09 10:02:39)

Re: 1e Winter Triatlon Twente op za 28 maart 2009

Doe waarschijnlijk mee met een paar vrienden, ieder individueel.
Lijkt me leuk...

Heeft iemand hier ervaring mee?
Vooral de kleding lijkt mee lastig, ik transpireer namelijk nogal veel, en als ik gelopen heb, ben ik zeiknat.
Om dan zo nat op de fiets te gaan zitten.... Hetzelfde heb ik na het fietsen, en dan is de temperatuursovergang nog groter. Dus iedere keer een ander shirt/jack aan?
Iemand tips?

Gr, Concorde

3

Re: 1e Winter Triatlon Twente op za 28 maart 2009

Beste Concorde,

Het is zeker aan te raden om na het lopen een jasje of jack aan te doen. Het zal inderdaad nog even koud zijn in het begin van het fietsen, maar dat zal weer wegtrekken. Van fietsen naar schaatsen is vaak geen groot verschil, maar dat ligt wel een beetje aan het weer. Het schaatsen is in de hal, die zal zeker nog koel zijn. Eventueel een droog shirt tussen de onderdelen blijft altijd een optie, maar zorgt wel voor meer wisseltijd.

Gr, Guido

4

Re: 1e Winter Triatlon Twente op za 28 maart 2009

Hoi Guido,
Bedankt voor je info.
Ik dacht zelf aan een windstopperjack. Die kan ik dan ook bij het schaatsen aanhouden.
Ik zal wel een extra zweetshirtje klaarleggen, dan kan ik op 't moment altijd nog beslissen of ik wissel.
Nu las ik dat je het startnr. om je rechterbovenbeen moet dragen tijdens het schaatsen... hoe bevestig je deze?
En welke radius moeten je schaatsen minimaal hebben? (alleen de achterkant neem ik aan?)

Gr, Concorde

P.S. ben jij de Guido die ik vermoed? Die ene die dit 'wel's vaker' heeft gedaan? ;-)

5

Re: 1e Winter Triatlon Twente op za 28 maart 2009

Hoi Concorde,

Lijkt me een prima idee, extra shirt neerleggen. Ik speld het startnummer altijd met 8 spelden op mijn rechterboven been, beetje scheef zodat het bij het schaatsen goed zichtbaar is. Kun je dan ook prima mee lopen en fietsen. Schaatsen moeten aan de achter niet scherp zijn, praktisch alle schaatsen voldoen daar volgens mij aan.

Ik heb inderdaad vaker een wintertriatlon gedaan, Gosselink is de naam ;-).

Tot eind maart!

Guido

6

Re: 1e Winter Triatlon Twente op za 28 maart 2009

Hee Guido,

Bedankt voor je info.
We hebben weer iets om naar toe te trainen! Gisteravond al weer bezig geweest op de Scheg. Was wel weer wennen na zoveel (verrot) natuurijs.

Ik dacht al wel dat jij het was. ;-)

Gr, Jan

7

Re: 1e Winter Triatlon Twente op za 28 maart 2009

Ha,
mooi dat er een witri bij komt!
Om te controleren of de achterkant van de schaats goed af is gerond, nemen ze vaak als referentie bijv. een 20eurocentmuntje ofzo.
Het startnummer op je bovenbeen kun je ook nog even extra vastzetten met wat tape. Op die manier vangt het ook niet zoveel wind.
Succes met de organisatie!
En Jan, kom je ook nog naar het Hoge Noorden voor een generale repetitie?

Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

8

Re: 1e Winter Triatlon Twente op za 28 maart 2009

Dan denk ik dat ik nog wel even met m'n ijzers langs de slijpsteen moet... (Viking klap)

En laat ik eerst deze maar's tot een goed einde brengen! :-)

Aan de ene kant komt er een wintertriathlon bij (in 't oosten) En aan de andere kant vallen er diverse tri's af...
Laren, Deventer, Nijverdal (goldrush)....  Da's toch jammer.....

Gr, Concorde

9

Re: 1e Winter Triatlon Twente op za 28 maart 2009

Een interview over de Winter Triatlon Twente op Radio Hengelo van zaterdagavond 7 februari 2009 is na te luisteren op:

http://www.radiohengelo.nl/php/gemistpl … &uur=2  (Van 9:05-22:15.)

Groeten,

Guido

10

Re: 1e Winter Triatlon Twente op za 28 maart 2009

Persbericht:

Woensdag 18 maart 2009, informatieavond en schaatsclinic

Op woensdag 18 maart organiseren wij op de IJsbaan Twente een informatieavond en schaatsclinic voor alle deelnemers aan de Winter Triatlon Twente. U wordt door triatleet Guido Gosselink geïnformeerd over alle zaken die te maken hebben met de voorbereiding op en deelname aan de Winter Triatlon Twente. Guido is een ervaren triatleet, hij is onder andere zilveren medaille winnaar van het EK 2003 en Nederlands kampioen Wintertriatlon in 2003 en 2004. Aansluitend kunt u deelnemen aan een schaatsclinic, die zal worden gegeven door de trainers en marathonrijders Jos Vlecken en George Bouret. De kosten voor deelname, inclusief consumptie en schaatsclinic, bedragen €10, bij aanvang te voldoen. U kunt zich hiervoor tot en met 17 maart 2009 aanmelden via info@wintertriatlontwente.nl. Aanvang 20.15 uur, de zaal is open vanaf 20.00 uur.

Met vriendelijke groet,

George Bouret
Voorzitter Winter Triatlon Twente

Gepost door Guido