1

Onderwerp: Kleding bij een duathlon

Hallo,

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik wil in de toekomst recreatief gaan deelnemen aan een (sprint)duathlon.

Nou lijkt het me niet fijn om met een koersbroek te gaan hardlopen, en al helemaal niet om met een hardlooptight te gaan fietsen.

Is hier speciale kleding voor op de markt en wat is daar het bijzondere aan??

Bedankt!!
Edwin

2

Re: Kleding bij een duathlon

Edwin,
Daar hebben ze tri suits voor uitgevonden. Die beschermen wel een klein beetje met fietsen en zijn niet zo dik dat je met een pamper om moet hardlopen :-)
Google maar eens en dan kom je vanzelf iets tegen.

JAB

3

Re: Kleding bij een duathlon

Geen domme vraag !
Even het forum door zoeken .
Speciaal aan een tri suit  is dat er in het kruis een dun badstof ? stukje zit wat je edeledelen behoeden voor
pijnlijke toestanden .
Ook is de stof van een trisuit erg dun zit strak en droogt snel .
Je hebt triathlon kleding wat uit uit 1 stuk bestaat met of zonder mouwen ,en er is kleding wat 2 delig is .
Ef googele op bv   Sportemotion .
Suc^6
Rapido

triathlon is 3 x beter

4

Re: Kleding bij een duathlon

Ik heb zondag ook mijn 1e spint duathlon en ik vroeg me hetzelfde af: gelukkig heb ik zo'n pak kunnen regelen!  Is het trouwens normaal om tijdens zo'n recreatieve sprintduathlon om zo'n pak+tijdrithelm+clip on tt stuur te gebruiken? Of is dat overdressed zeg maar?

Uber beginner!

5

Re: Kleding bij een duathlon

mcf1 schreef:

Ik heb zondag ook mijn 1e spint duathlon en ik vroeg me hetzelfde af: gelukkig heb ik zo'n pak kunnen regelen!  Is het trouwens normaal om tijdens zo'n recreatieve sprintduathlon om zo'n pak+tijdrithelm+clip on tt stuur te gebruiken? Of is dat overdressed zeg maar?

Waar is die sprintduathlon als ik vragen mag?
Groeten Rene

6

Re: Kleding bij een duathlon

terheijden in noord brabant. 5 -20-2,5

Uber beginner!

7

Re: Kleding bij een duathlon

mcf1 schreef:

Ik heb zondag ook mijn 1e spint duathlon en ik vroeg me hetzelfde af: gelukkig heb ik zo'n pak kunnen regelen!  Is het trouwens normaal om tijdens zo'n recreatieve sprintduathlon om zo'n pak+tijdrithelm+clip on tt stuur te gebruiken? Of is dat overdressed zeg maar?

Dat kan je pas achteraf zien aan je tijd wink

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

8

Re: Kleding bij een duathlon

mcf1 schreef:

Ik heb zondag ook mijn 1e spint duathlon en ik vroeg me hetzelfde af: gelukkig heb ik zo'n pak kunnen regelen!  Is het trouwens normaal om tijdens zo'n recreatieve sprintduathlon om zo'n pak+tijdrithelm+clip on tt stuur te gebruiken? Of is dat overdressed zeg maar?

Als je het hebt moet je het gebruiken!!! Alle beetjes helpen.
zo'n pak en een clip on heeft bijna iedereen. Tijdrit helmen wat minder maar je ziet ze steeds meer.

9 Laatst bewerkt door PA9CW (13-06-09 19:58:55)

Re: Kleding bij een duathlon

Ik doe nu, geloof ik, voor de vijfde keer mee in Terheijden aan de 1/4. Het kan er flink waaien op de lange stukken. Vandaar dat ik zelf sind vorig jaar een mooi triathlon stuur heb gemonteerd. Lekker voorover hangen en snelheid maken. Wel oppassen, want je bent een stuk minder stabiel.

http://www.tonnieraemakers.nl/forum/almere.jpg

PS de foto was van Almere 2008

SUC6 morgen.

10

Re: Kleding bij een duathlon

Heb een tijd van 1:03:56! was erg leuk ondanks de vele regen! Heb ook nog een straf gehad omdat ik deed stayeren (en nog twee anderen) dus het kan nog sneller! Ik ben van de 13e in totaal 6e geworden!

Uber beginner!

11

Re: Kleding bij een duathlon

Ehm, nee dus niet. Je stayert, daar heb je snelheidswinst van. Daar krijg je dus een straf voor. WANT HET MAG NIET........ Beetje jammer dat je er zo makkelijk over schijnt te denken.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

12

Re: Kleding bij een duathlon

Nou ik denk er idd makkelijk over omdat het mijn 1e keer was! Ik dacht toen ik begon met fietsen dat het idd niet mocht om uit de wind te rijden... Toen zag ik voor me twee gasten achter elkaar rijden en toen ben ik er naartoe gereden, met de illusie dat het dus wel mocht. NIET DUS....  Hoe kan je eigenlijk zien of het nou wel of niet mag?
Staat volgens mij nergens toch?

Uber beginner!

13

Re: Kleding bij een duathlon

Eff het wedsrtijd regelementt door lezen , bij de breefing aanwezig zijn .
Er  van uit gaan dat het niet mag .
Het wordt meestal wel vermeld of het een stayer wedstrijd is ,bij stayer wedstrijden zijn lange ligstuuren
niet toegestaan t'his maar dat je t'weet .
Suc^6
Rapido

triathlon is 3 x beter

14

Re: Kleding bij een duathlon

Dus ik kan er vanuit gaan dat bijna alle wedstrijden niet stayer zijn? We kregen bij inschrijving zo'n envelop met de reglementen maar ik heb dat vluchtig doorgelezen...  Ik zag idd lange ligsturen ja...(ik had zelf wel een korte)
Naja volgende keer beter! Weet iemand wanneer er weer een duathlon is in de buurt van brabant?

Uber beginner!

15

Re: Kleding bij een duathlon

mcf1 schreef:

Dus ik kan er vanuit gaan dat bijna alle wedstrijden niet stayer zijn? We kregen bij inschrijving zo'n envelop met de reglementen maar ik heb dat vluchtig doorgelezen...  Ik zag idd lange ligsturen ja...(ik had zelf wel een korte)
Naja volgende keer beter! Weet iemand wanneer er weer een duathlon is in de buurt van brabant?

Op www.ntbinschrijvingen.nl kun je alle nederlandse bij de bond aangemelde wedstrijden vinden en vtdl.triathlon.be (zonder WWW!) heeft hetzelfde voor Belgie.

Bijna alle wedstrijden in NL zijn niet stayer. De enige uitzonderingen zijn triathlons. In Belgie komen stayer wedstrijden meer voor (op de bonds site heeft het drafting en non drafting, maar dat staat altijd duidelijk in de reglementen.

16

Re: Kleding bij een duathlon

offroad mag je stayeren zowel duathlon als triathlon

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen