1

Onderwerp: Ironman Almere 2010??

eindelijk een Ironman in Nederland.. weer een zetje in de rug voor triatlon in Nederland lijkt mij. Heeft volgens mij ook net weer iets extra's om aan de 'echte' ironman mee te doen..
Of ben je nu een fortuin kwijt aan inschrijfgeld?

geef je mening!

2

Re: Ironman Almere 2010??

Lijkt me een goed idee! Volgens mij helpt het om de lange afstand triathlon in ons land een impuls te geven.
JAB

3

Re: Ironman Almere 2010??

Ik denk ontzettend goed voor de publiciteit van de sport, het imago van de sport, aantal deelnemers, de supporters bij de wedstrijd, de media aandacht, de reputatie van Nederland als triathlonland, de toestroom van internationale atleten maaaaar ook een forse verhoging van het inschrijfgeld... wink

4 Laatst bewerkt door Vanzella (20-04-09 10:47:25)

Re: Ironman Almere 2010??

Daar reken ik wel op... Mooi dat het een ironman wordt. Jammer dat het pas vorig jaar zal zijn. Dit jaar heb ik hem voor het eerst en waarschijnlijk (bij een succesvolle finish) voor het laatst op het programma staan. Met 1000+ deelnemers is het toch leuker dan met 300.

Dat extra inschrijfgeld neem ik dan graag voor lief.... (zeker als het, zoals in mijn geval, vermoedelijk een eenmalige expeditie wordt) smile

5

Re: Ironman Almere 2010??

Leuk Leuk Leuk  er komen  vast wel meer deelnemers nu het een IM wordt met het bijbehoorende prijskaartje !
Zwemmen in een bad vol soep ,  3 rondjes in een saaie polder met alleen het stukje in de haven waar plubliek staat , 3 rondjes lopen over een suf parcours  met een enorm iritant loopbrugje waar je je enkels en je rug op
breekt . Suc^ 6 Almere  , ik zal er zijn !! Jullie toch ook voor 350 euro ?
Rapido .

triathlon is 3 x beter

6

Re: Ironman Almere 2010??

Als Almere definitief een Ironman wordt zal ik er ook bij zijn, in je eigen land zo een wedsrijd doen lijkt mij fantastisch
Alleen zal Almere volgens mij toch wel de parcoursen moeten aanpassen want 2300 man starten met zwemmen op het strand en dan het fietsparcours op daar heb ik toch wel bedenkingen bij wat stayeren betreft
Het loopparcours is prima
Mocht het zo zijn dat het definitief doorgaat dan moet er wel meer publiek staan want anders wordt het een saaie
boel
In 2007 was ik deelnemer in Frankfurt en als je daar ziet wat voor een volk daar stond bij het zwemmen,fietsen, lopen en de finish daar krijg ik nu nog steeds kippevel als ik daar aan terug denk

7

Re: Ironman Almere 2010??

Hans van Vlijmen schreef:

Als Almere definitief een Ironman wordt zal ik er ook bij zijn, in je eigen land zo een wedsrijd doen lijkt mij fantastisch
Alleen zal Almere volgens mij toch wel de parcoursen moeten aanpassen want 2300 man starten met zwemmen op het strand en dan het fietsparcours op daar heb ik toch wel bedenkingen bij wat stayeren betreft
Het loopparcours is prima
Mocht het zo zijn dat het definitief doorgaat dan moet er wel meer publiek staan want anders wordt het een saaie
boel
In 2007 was ik deelnemer in Frankfurt en als je daar ziet wat voor een volk daar stond bij het zwemmen,fietsen, lopen en de finish daar krijg ik nu nog steeds kippevel als ik daar aan terug denk

Je moet het natuurlijk eerst aantrekkelijk maken voordat er publiek op afkomt.



Ze zullen zeker nog wel wat veranderingen moeten doorvoeren. Dus meerdere starttijden; voor profs heren/dames, agegroupers en recreanten.

8

Re: Ironman Almere 2010??

Niet alleen Ironman, maar ook weer een poging om een olympische afstand te organiseren:
 

De nieuwe plannen zijn gestoeld op drie pijlers, namelijk de Scholentriatlon laten uitgroeien tot een Nationaal Scholenevenement, met de Long Distance toe treden tot het Iron Man-circuit en ervoor zorgen dat Almere een Olympische afstand binnen haalt.

Zie: http://www.echo.nl/al-bu/sport/lees/862 … triathlon/

9

Re: Ironman Almere 2010??

Ik vraag me af hoe reeel eea is en hoe zeker. Mij lijkt het op dit moment niet meer dan een ballonnetje, dat opgelaten is tijdens een business club meeting. Zie de "Almare"
Een soort kijk op de toekomst, een weg uitgetekend  naar waar men (eventueel) naar toe wil om relaties/sponsoren te triggeren.
Of er daadwerkelijk toezeggingen van WTC zijn of nog beter een contract blijkt nergens uit.

Dus dat er verschillende fora al flink gediscussieerd wordt over bijv. een naam voor dit Ironman evenement lijkt me erg voorbarig.

10

Re: Ironman Almere 2010??

Wie weet trekt dat me over de streep om Almere te gaan doen. Een Ironman in Nederland zou geweldig zijn; ik wil graag een keer een Ironman doen, maar zou dit liever niet zo'n eind weg doen.

Aan de andere kant: lukt het in Nederland wel om een dergelijke sfeer te creëren??? Heb de marathon van Amsterdam en New York gelopen en dat verschil is toch wel extreem! En bij de gemiddelde triathlon in Nederland staan er meer vrijwilligers langs de kant dan toeschouwers.

Ik ga dit jaar de Ironman 70.3 in Zwitserland doen. Ben benieuwd naar de entourage.....

triathlon is 3x leuker!

11

Re: Ironman Almere 2010??

Ironman Almere 2010: Is er al meer bekend? Wie weet er meer van?

12

Re: Ironman Almere 2010??

Op TLN zingt het gerucht dat een Belgische website zegt dat het niet Almere wordt maar Ironman Rotterdam.

Als dat geenbetrouwbare info is dan weet ik het ook niet meer.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: Ironman Almere 2010??

Rapido, jammer dat je (weer?) zo kort door de bocht gaat en de hele wedstrijd over 1 kam scheert.

Zwemmen in een bord soep???
Fietsen in een saaie polder? Ik ging zelfs vanuit Haarlem naar Almere om te trainen, omdat ik het parcours zo mooi vind.
Lopen over een suf parcours??? Jij loopt liever in Embrun begrijp ik. Ik vind het parcours supermooi, vooral terug langs het gooimeer.

Je had ook kunnen schrijven : Voor mij is Almere niet de ideale wedstrijd, mij te stil en te weinig publiek.

Dan is het al een heel ander vrehaal. Allen die Almere niet kennen moeten/willen nu een soort van waardeoordeel aan jouw bijdrage hangen.

Hoe kan een wedstrijd meer dan 25 jaar bestaan met een suf en saai parcours waarbij je met vermecelli achter je oren op de fiets moet stappen?

Niets is makkelijker dan iets of iemand af te kraken. Ik ben persoonlijk meer van de opbouwende kritiek, maar ieder het zijne, daar is het een forum voor. Als Almere Ironman wordt sta ik vooraan bij de inschrijving en was de 10e keer dus toch niet mijn laatste :-)

A+
Arthur

14

Re: Ironman Almere 2010??

petitmas schreef:

een suf en saai parcours waarbij je met vermecelli achter je oren op de fiets moet stappen?

Haha big_smile




Maar even voor de duidelijkheid, het is toch de bedoeling dat je het snot voor je ogen fietst? Hoeveel krijg je dan nog van het parcours mee?

15

Re: Ironman Almere 2010??

Mijns inziens is het niet mogelijk om je eigen snot voor je ogen te fietsen .
Dit is prakties onmogelijk als je in de earopositie rijd en vaak ook nog is met zonnebril op de neus .
Met het lopen kan je wat makkelijker je snot in je ogen spetterren .
Oja Almere suf !! Er zijn mooiere intresante parcoursen waar je echt moet fietsen lopen klimmen en dalen .    IM  Almere  of Rotterdam . Ik ben er bij ....
Rapido

triathlon is 3 x beter

16

Re: Ironman Almere 2010??

Excuseer mijn onwetendheid, maar wat is het verschil tussen een lange afstand en een ironman?

17 Laatst bewerkt door Hans van Vlijmen (19-10-09 20:09:48)

Re: Ironman Almere 2010??

Als het gaat om de klassieke lange afstand zit er geen verschil tussen Almere of een Ironman zoals Frankfurt
Het verschil zit hem in het feit dat je in Almere je niet kunt kwalificeren voor Hawaii terwijl dit in Ironman van Frankfurt wel mogelijk is
Om een Ironman status te krijgen hangen diverse kwalificaties aan en wat precies inhoudt dat weet ik niet precies

18

Re: Ironman Almere 2010??

Geld.

Ironman is een merk, niets meer en niets minder, en om de franchise te krijgen moeten er flink wat centjes te halen zijn.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

19

Re: Ironman Almere 2010??

Quelle  Chalenge   wedstrijden sterk in opkomst , geen kwalificatie voor Hawai .
Middel en lang afstand  ,goed georganiseerd  vergelijkbaar met IM .
Deelname iets goed koper .
Rapido .

triathlon is 3 x beter

20

Re: Ironman Almere 2010??

Uberhaupt al bekend wanneer precies Almere 2010 is; IM of geen IM?

Could be worse, could be raining

21

Re: Ironman Almere 2010??

Berry schreef:

Uberhaupt al bekend wanneer precies Almere 2010 is; IM of geen IM?

Als het een Ironman zou worden in 2010 dan zouden ze het nu al van de daken moeten schreeuwen. De meeste triathleten zijn nu begonnen, bezig of klaar met hun planning voor komend seizoen. Ik geloof echter dat ze het eerder een jaar uitstellen..

wellicht kan er iemand anders iets nuttigs over zeggen.

22

Re: Ironman Almere 2010??

Maar er is dus nog geen datum bekend? Is voor mij redelijk handig om te plannen wanneer ik naar NL kom...

Could be worse, could be raining

23

Re: Ironman Almere 2010??

Laatste weekend augustus lijkt me een fairly safe bet.

Heb je de website van Almere al gecheckt?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

24

Re: Ironman Almere 2010??

Ik had allerlei websites gechecked. Vond nu vandaag eindelijk iets op www.k226.com
28 augustus. Lijkt me juist.

Could be worse, could be raining