1

Onderwerp: Eerste wetsuit?

ik zoek een wetsuit. Aangezien ik geen standaard maat heb (2.04 en 95 kilo) lijkt het me fijn om te passen. Weet iemadn waar dat kan id buurt van adam? En heb je tips waar ik op moet letten?
Gevonden heb ik enduro en sportemotion

dank!

2

Re: Eerste wetsuit?

Sportemotion is in Barendrecht, dus dat is niet echt dichtbij. Enduro SportZ levert voornamelijk Aquaman. Volgens mij alleen webshop.

Duursportwinkel.nl zit in Zoetermeer. Dat is wat dichterbij. Er zijn vast wel meer winkels in de buurt van Amsterdam. Eerst passen van een wetsuit is zeker aan te raden. Testen in een zwembad is helemaal ideaal. De pasvorm is in het water anders dan in de winkel.

Succes met zoeken en passen!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

3 Laatst bewerkt door Concorde (25-05-09 08:17:20)

Re: Eerste wetsuit?

Er zijn speciale testdagen....
Ik ontving onlangs onderstaande mail.
Misschien heb je er wat aan. Ik weet niet hoeveel haast je hebt....

Gr, Concorde

----------------------------------------------------------------------------------

WETSUIT-TESTDAG 30 mei De BELDERT TIEL‏

Beste triatleten,

Simone en Richard organiseren dit jaar wederom een (en bij succes wellicht meerdere) testmogelijkheden van diverse soorten en maten wetsuits van hun sponsor.
Prijzen vanaf €75,-

Zaterdag 30 mei gaat dit plaats vinden bij kano & duikschool ‘De Beldert’ in Zoelen / Tiel. Deze recreatieplas centraal gelegen in Nederland staat binnen de duikwereld bekend om zijn schone, heldere water.

Deze dag is het mogelijk om rustig zonder stress wetsuits te testen van de merken Aqua Sphere – Ironman, FOOR en Blue Seventy. Tevens worden deze dag:

wetsuits die gebruikt zijn tijdens testdagen en diverse oudere modellen tegen scherpe prijzen te koop aangeboden.

superaanbiedingen Ironman Active Wear triathlonkleding vanaf € 10,-  Degene die een wetsuit kopen mogen voor 10 % van het aankoopbedrag uit de aanwezige kleding uitzoeken.

Je bent welkom tussen 11.00 en 16 uur. Ideaal om deze zwemtest /-training te combineren met een mooie fietstraining richting het Rivierenland.
Voor wie zich vooraf aanmeldt staat er koffie met appeltaart (en slagroom) klaar.
Kosten € 4 (bij geen aankoop wetsuit of kleding)

‘ZEG HET VOORT BIJ TRIATHLONMATEN / CLUBGENOTEN’

Adres:
Zoeleseweg 1
4011 LW Zoelen
[A 15 vanuit knooppunt Deil afslag Tiel /Maurik, bovenaan linksaf richting Maurik, na passage Adam-Rijnkanaal op eerste rotonde rechtsaf, niet gelijk rechts maar pas na 1 km rechtsaf, na 500 mtr. rechterzijde.

Via A 15 knooppunt Valburg afslag Echteld /  industrieterrein Medel. Bovenaan rechts, rotonde tweede rechts, richting Medel. Weg blijven volgen, voor Amsterdam-Rijnkanaal bocht naar rechts aanhouden. Dan na tweede rotondes over Lingebrug en eerste weg links en gelijk weer links(bord duikschool)

4

Re: Eerste wetsuit?

@ Concorde is nou 30 juli of 30 mei... smile

5

Re: Eerste wetsuit?

Da's een goeie.... had het nog niet gezien.

Ik heb al een mailtje gestuurd, dus kom hier z.s.m. op terug.


Gr, Concorde

6

Re: Eerste wetsuit?

hee concorde

fijn man, laat maar horen wanneer t is, op t web vind ik nix.

7

Re: Eerste wetsuit?

endurosportz heeft een winkel in uithoorn. Wel even bellen voor een afspraak.
Je kan ze zelfs zwemmend testen in Aalsmeer of bij je club als je contact met hem opneemt.
Mijn Auqaman bevalt me erg goed!!!
Bart

8

Re: Eerste wetsuit?

Testdag is a.s. zaterdag, 30 mei!

Gr, Concorde

9

Re: Eerste wetsuit?

@ concorde; Bedankt! Ga straks ff kijken.

Ciao

10

Re: Eerste wetsuit?

Heb zelf recentelijk een Orca S2 gekocht via internet zonder te passen...zit prima! Weet natuurlijk niet of een ander beter zit maar het voelt als gegoten, de maten zoals online weergegeven kloppen in ieder geval (in mijn geval dan).

11

Re: Eerste wetsuit?

Ik heb de mijne bij Stephan van de Berg gekocht in Hoorn. Heeft een hele grote surf winkel maar ook wetsuits en niet duur

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

12

Re: Eerste wetsuit?

Beste triathleten,

Ik ben sinds kort ook begonnen met de training van de drie onderdelen voor een kwart-triathlon. Nu gaat het lopen en fietsen mij vrij aardig af, maar het zwemmen is voor mijn de zwakste schakel. En dat komt vooral omdat ik nauwelijks drijfvermogen heb. Ik kom bijna niet aan mijn techniek oefeningen toe, omdat ik voor mijn gevoel meer aan het overleven ben. Als ik kijk naar mijn collega-zwemmers dan drijven die en liggen daardoor veel strakker in het water. Ik ben nu opzoek naar een wetsuit met een meer dan gemiddelde drijfvermogen in de hoop dat ik dan ook aan echt zwemtrainen toe kom. Wie heeft daar ervaring/tips in. En welk merk wetsuit komt daarvoor in aanmerking?

Groet Charley

13

Re: Eerste wetsuit?

Charley schreef:

Beste triathleten,

Ik ben sinds kort ook begonnen met de training van de drie onderdelen voor een kwart-triathlon. Nu gaat het lopen en fietsen mij vrij aardig af, maar het zwemmen is voor mijn de zwakste schakel. En dat komt vooral omdat ik nauwelijks drijfvermogen heb. Ik kom bijna niet aan mijn techniek oefeningen toe, omdat ik voor mijn gevoel meer aan het overleven ben. Als ik kijk naar mijn collega-zwemmers dan drijven die en liggen daardoor veel strakker in het water. Ik ben nu opzoek naar een wetsuit met een meer dan gemiddelde drijfvermogen in de hoop dat ik dan ook aan echt zwemtrainen toe kom. Wie heeft daar ervaring/tips in. En welk merk wetsuit komt daarvoor in aanmerking?

Groet Charley

Meestal hebben de instapmodellen redelijk veel drijfvermogen. Alleen raad ik je aan om eerst vooral aan je techniek te werken, met alleen een wetsuit kom je er niet. Investeren in goede trainingen is veel belangrijker. Oefening baart kunst.

14

Re: Eerste wetsuit?

Hoi

Schuilt er niet nog een klein gevaar in? Als je nu gaat trainen met een wetsuit, wat gebeurt er dan als je eerste wedstrijd er eentje is waar het pak niet aan mag? Wedstrijd waarbij in een zwembad gezwommen wordt bv?

Ik sluit me aan bij mr-Arby, vooral eerst aan je techniek werken.
Ze hebben mij zelfs vooruit gekregen, dus er is echt nog wel hoop hoor

A+
Arthur

15

Re: Eerste wetsuit?

Had zelf ook dat probleem, ben gaan trainen volgens Total Immersion (boek besteld + DVD) en de verbetering was spectaculair. Een aanrader. Mijn positie met zwemmen is nu even goed als bij fietsen en lopen. En ik kom veel rustiger het water uit, waardoor mijn fietsen sneller is geworden.

Gewoon de oefeningetjes doen die erbij horen en pas daarna weer gaan zwemmen en je zal zien, je blijft netjes vlak drijven. Hoofd in het water, ademen door je lichaam te roteren en niet je hoofd op te tillen, op je borst leunen, het staat hier wel vaker op het forum. En naast je oor insteken.

Staan genoeg filmpjes op internet, bv http://www.youtube.com/watch?v=rJpFVvho0o4

Succes, Hans

triathlon is 3x leuker!

16

Re: Eerste wetsuit?

zwemmen is voor mij nooit echt een groot probleem geweest voor mij. Doe sinds vorig jaar november aan wedstrijdzwemmen en zwem sinds ik in de zomer begonnen ben met trainen voor de triathlon ook wel eens individueel, maar dan dus ook in wetsuit. Het verschil is enorm, en zoals eerder inderdaad werd gezegd, moet je niet te veel trainen in alleen wetsuit omdat je zonder dan helemaal verdrinkt. Dat probleem had ik dus, omdat je door het extra drijfvermogen (en het sparen van de krachten) vaak geneigd bent je benen niet tot weinig te gebruiken.

Das een gevaarlijk punt. Maak niet dezelfde fout als ik, en denk aan die benen, alleen dan krijg je een fatsoenlijk horizontale houding. Tijdens trainingen kun je ook nog een pullboy gebruiken, waardoor je ook zonder "beentrappelen" horizontaal blijft...

17

Re: Eerste wetsuit?

Iemand ervaring met Jobe.nl?
Sportemotion heeft vrijwel nix meer op voorraad en Enduro ook niet. Ik ben van 17 december t/m 14 januari in NL en wil dan eigenlijk m'n wetsuit wel kopen. Ik kmom anders pas 2 augustus weer aan en dan heb ik nog 3.5 week voor Almere; beetje kort om nog een wetsuit te kopen, vind ik.
Nog andere mogelijkheden, bedrijven die NU nog iets hebben?
Dank

Could be worse, could be raining

18

Re: Eerste wetsuit?

Kijk eens op www.triathlonwinkel.nl, die heeft zover ik weet nog het een en ander op voorraad. Succes.

19

Re: Eerste wetsuit?

Ik weet dat Decathlon in Amsterdam sinds kort ook triathlonpakken verkoopt. De prijs is geloof ik 49,95 uit mijn hoofd.

20

Re: Eerste wetsuit?

Da's gewoon een tri-pak, geen wetsuit, right?