1

Onderwerp: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Zoals de titel al zegt.
Ik ben op zoek naar een complete fiets voor rond de 1500 euro

Ik kom dan uit bij Orbea, een focus, een Giant Trinity 1(erg mooie fiets).
Heeft nog iemnand een idee?

2

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

In de Fiets van deze maand staat een test van "klimfietsen" tot plm. 1500 euro.

3

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

kijk eens bij stevens of cube meestal ook scherp geprijste fietsen tegen een goede kwaliteit.
Cube heeft zelfs nog een tijdrit fiets die volgens mij rond e 1500 zit.

4

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Complete fietsen <1500 Euro. Focus Izalco Tria en Bianchi Crono.

http://www.fietsgigant.com/assortiment- … hp?id=5261

http://www.12gotrading.com/?page=record … nAodgHQMAg

5

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Iemand ervaring met de Canyon Speedmax 8.0?
Imo voor die prijs een redlijke fiets.

[img=http://img37.imageshack.us/img37/817/speedmaxal.th.jpg]

6

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

wat dacht je van een Cervelo Soloist team met ultegra voor 1450
zag hem staan bij Vos en Zwanenburg
www.vosfietsen.nl

7

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Die Speedmax is een goede keus denk ik. Zowel Unibet als Collstrop hebben met dat frame gereden, en die zullen echt geen prut materiaal accepteren.

Daarnaast rijdt ik zelf sinds dit jaar op een Canyon (normale carbon racefiets met opzetstuur) en vind zowel de fiets als de service (bij aankoop) van Canyon uitstekend. Aangezien ik geen problemen heb gehad en mijn eigen onderhoud doe heb ik geen idee hoe de verdere service is..

8

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Ik heb een Cube Aerium Pro aangeschaft een paar maanden terug, en deze bevalt me prima!!!
Sinds ik die fiets heb, zijn het aantal kilometers per week flink gestegen.....

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AER … FD393E1DE2

De fiets is Shimano Ultegra afgemonteerd, en kost c.a. 1599,- (en er zijn hier en daar volgens mij ook nog overjarige modellen te koop, een stuk goedkoper). Uiteraard een beetje onderhandelen met je dealer, en met een beetje mazzel heb je dan de pedalen (want die moet je er wel los bij kopen) en de schoenen + plaatjes gratis).

9

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Die cube heb ik vandaag zien staan bij de LBS. Zier er in het echt beter uit dan op de foto.
Had alleen een discussie met de fietsenmaker. De fiets was een M en hij zei dat dat te klein was voor mij.
Ik ben 1.78 en heb een binnenbeenlengte van 84 cm. Heb er op gezeten, fietsen kon helaas niet.
En, naar mijn idee zat het goed, lekker kort.
Mijn racefiets is een 56 en mijn cyclocrosser is een 54.

10

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

het is een slooping frame, maar 545mm moet zeker kunnen voor tijdritframe. absoluut niet groter, misschien dat een ander frame nog beter past maar een L is al veel groter.

11

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Vanzella schreef:

Die Speedmax is een goede keus denk ik. Zowel Unibet als Collstrop hebben met dat frame gereden, en die zullen echt geen prut materiaal accepteren.

De Speedmax is zeker een goede keuze. Qua prijs/kwalitiet momenteel wel een van de betere tijdritfietsen.

Echter laat je nooit iets wijs maken dat een fiets goed is omdat de profs erop rijden. Bij de profs gaat het om geld en niet om kwaliteit.
Zo waren ze bij Silence-Lotto erg te spreken over de Canyon-fietsen na hun overstap van de Ridley-rommel, totdat er in het eerste gezamelijke trainingskamp 8 frames doormidden gingen.... (nieuwe modellen zijn gewoon te licht)
Een ander voorbeeld waarbij geld belangrijker is dan kwaliteit zijn de Specialized fietsen van Saxo Bank. De hoofdreden dat de mannen van Riis niet meer op Cervélo rijden is de zak geld (3,5 miljoen) van Specialized. Er wordt nu achter de schermen hard gewerkt om voor de Tour een fatsoenlijke tijdritfiets te hebben ipv de Transition (Spartacus reed al een paar tijdritten op het prototype).

12

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Voor wat betreft de Cube.

Mijn lengte is 173, en ik heb ook een M. Er staat ergens een configurator op de website, waarmee je de frame maten kunt vinden. In mijn geval heeft de medewerker uit de fietsenwinkel al mijn maten opgenomen, en de fiets besteld. Dinsdags besteld, vrijdags had ik hem al. Ter plekke is het zadel etc. nog verder afgesteld, en uiteraard heb ik later met de imbus op zak de fijnafstelling nog gedaan.

Ik wweet niet waar je woont, maar je mag gerust een stukje op mijn Cube rijden om te proberen. Ik kom uit Rucphen (NBr.), dus als je in de buurt komt..... Mail maar even als je van plan bent langs te komen.

13

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

franske,

ik heb zelf sinds een maand of 2 de canyon speedmax, ik ben er erg tevreden over. Heerlijke fiets met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Succes met je keuze.

14

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Vandaag eens gaan vragen bij de LBS achter de levertijden van Cube. Blijkt dat de aerium pro en race niet meer geleverd worden. Volledige voorraad zou uitverkocht zijn. Pas weer december 2010!!

15 Laatst bewerkt door franske (23-06-09 18:30:41)

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Zou dit een redelijke deal zijn
Een Red Bull time force, ultegra groep, profile design stuur, fulcrum racing zero wielen.
Vraagprijs is 1200 euro

16

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Mogelijk dat ik van de week ook hier een naar ga kijken.

http://www.kapaza.be/Sport/Diversen/165 … THLON.html

Ligt wel boven mijn budget.

17

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Vanmiddag deze fiets opgehaald.
Even snel een paar pedalen erop gezet om proef te rijden. De verdere afstelling komt morgen

http://img3.imageshack.us/img3/1108/003sal.th.jpg

18

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Is dit die Kuota? (omdat deze meer rood heeft...)
Ik kan deze niet erg goed zien, maar die Kuota was errug lekkerrrr.

Gr, Concorde

19

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Nee, dit is de Red Bull. Scheelde een berg in prijs. Net een stukje gereden, snelheid heeft hij genoeg ;-)

20

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Concorde schreef:

Is dit die Kuota? (omdat deze meer rood heeft...)
Ik kan deze niet erg goed zien, maar die Kuota was errug lekkerrrr.

Gr, Concorde

even op de foto klikken en dan nogmaals klikken wink

21

Re: Welke fiets voor rond de 1500 euro

Yep, joe heb gelijk.
Thanx.

Concorde