1

Onderwerp: draaierig

nu heb ik 30 mei meegedaan aan de triathlon van heerenveen
dit was mijn 1e 1/8 ooit en een tijd van 1,14,46  ging niet eens goed want had wat te veel gegeven met het fietsen dus kwam even in ademnood met lopen heb 10 min normaal gewandeld  (en ben maar gelijk gestopt met roken  wink )

maar wat mij opviel toen ik het water uit kwam was ik helemaal draaierig kon niet eens recht lopen
dus bij de fiets maar zittend mijn schoenen aangedaan

wie heeft een oplossing voor het draaierige in mijn hoofd ?

2

Re: draaierig

heel normaal.. in het water ligt je hartfrequentie zo'n grofweg 10 slagen lager als op de kant.. zodra je het water uit komt schiet je hartslag omhoog + een stoot adrealine..

mijn persoonlijke oplossing was schoenen op de fiets zodat je niet hoeft te bukken om ze aan te doen. maar er zijn ook mensen die bijv. de laatste 100 meter schoolslag zwemmen en zodat je hartslag iets daalt.

3 Laatst bewerkt door Vanzella (02-06-09 12:27:31)

Re: draaierig

Ja het is normaal inderdaad, (Mister Arby, bedankt voor je uitleg, ik wist niet wat de oorzaak was)

Die schoenen zijn inderdaad handig (doe ik ook altijd), gewoon zorgen dat je min of meer rechtop blijft (ook als je je wetsuit uittrekt), zodra je je hoofd naar beneden houdt komt de duizeligheid.

Mijn ervaring is wel dat het minder wordt naarmate het seizoen vordert, dus mogelijk is het ook trainbaar, maar dat weet ik niet zeker.

4

Re: draaierig

thanx voor de tips
ga ik zeker de volgende keer gebruiken

5

Re: draaierig

Wat ook (en vooral) de reden is, is het feit dat tijdens het zwemmen het bloed vooral in je bovenlichaam en hoofd zit. Bij het rechtkomen zakt dat bloed plotseling naar de benen waardoor je je duizelig gaat voelen. Dit is perfect trainbaar en normaal aangezien het je eerste keer was. Ik wist ook bij mijn eerste tri niet meer waar ik was maar dat betert snel!