1

Onderwerp: Fietsendrager voor Shimano Ultegra

Vanaf volgende week heb ik een andere auto, en past mijn Cube Aerium Pro racefiets niet meer in mijn auto, omdat ik dan geen neerklapbare achterbank meer heb. Nu heb ik een fietsendrager (TwinnyLoad met kranc bevestiging), maar hier past de  kranc niet in (Shimano Ultegra groep). Daar heb ik dus niets aan......

Vandaar mijn vraag: Welke fietsendrager is aan te raden voor een fiets met Shimano Ultegra?
Of hebben tegenwoordig alle moderne fietsendragers hier voorzieningen voor?

Alvast bedankt voor jullie reakties!
Groet hans

2

Re: Fietsendrager voor Shimano Ultegra

Bij mijn fietsdrager paste de trapas ook niet. Met een ijzerzaag kom je een heel eind, de opening waar de trapas in komt iets ruimer maken en het past. Naderhand wel netjes afwerken en spuiten, je wilt geen beschadigingen aan je fiets neem ik aan.

3

Re: Fietsendrager voor Shimano Ultegra

Ga je toch met je fiets overal naar toe ,scheelt je gekloot met een zaagje en een spuitbusje .{LOL}.

.,., .,.,is een prima goedkope oplossing heb ik ook wel gehad eens probleem crank ik twinnyload ,,suc^6.
Rapido

triathlon is 3 x beter

4

Re: Fietsendrager voor Shimano Ultegra

Ik moet m'n Twinny nog aanpassen, maar de Spinder werkt perfect voor de 'nieuwe' fietsen.
Deze heeft nl. een klem op de framebuis. (wat ik nog geen fijn idee vind op een carbon frame, moet ik zeggen....)

Gr, Concorde

5

Re: Fietsendrager voor Shimano Ultegra

Bedankt voor de Tips!! Ik ga mijn TwinnyLoad vanavond onderhanden nemen.

6

Re: Fietsendrager voor Shimano Ultegra

Ik heb ook een spinder hawk. Maar vraag me af of die klem rond de ovale buizen van tegenwoordig past. Zitbuizen en zadelpennen worden meer en meer druppelvormig.

7

Re: Fietsendrager voor Shimano Ultegra

Ik zou de fiets als het heel even kan toch gewoon in de auto proberen te vervoeren...

JAB