1 Laatst bewerkt door Scighera (23-09-06 23:17:14)

Onderwerp: Mijn carbon ros :)

Ok, wil toch maar even mijn fietsje tonen, een vrij unieke custom made tijdritfiets waar ik toch wel een beetje trots op ben wink :

de technische fische:
frame: Giant MCR Pro 46cm
fork: Giant Composite
bottom bracket: Shimano Dura-Ace SM FC7800
crankset: Shimano Ultegra FC6600
chainrings: Shimano Dura-Ace 7700TT 54T and Gebhardt GiP 44T Timetrial
frontderailleur: Shimano Dura-Ace FD7700
rearderailleur: Shimano Dura-Ace RD7701 SS
brakes: Shimano Dura-Ace BR7700
cassette: Shimano Dura-Ace CS7700 Titanium 21-12T
chain: SRAM PC89R
shifters: Shimano Dura-Ace SL-BS77 TT 9v
brakelevers: Xtreme Pro Super Didi
stem: ITM Millenium ADJ 120mm
basebar: Profile Design Airwing 42cm
aerobar: Profile Design T2+ customized
seatpost: Mike Burrows aero (nu een Easton EA70)
seat: Profile Design Tri-Stryke black
competitionwheels: HED. 3 carbon (tubular)
tyres: Vittoria Corsa CX Evo 21C
pedals: Time RXE
bikecomputer: Sigma BC1400

drinkingsystem in the aerobars: Profile Design Aerodrink + adapterkit customized
bottlerack seat: Xtreme Multi-Cage alu
bottlecages: Specialized Rib-Cage Pro (carbonlook)

trainingswheels: Rodi BlackJack Evo 700c

http://vafp.nl/pictures/2MCR2006-6.jpg

http://vafp.nl/pictures/2MCR2006-8.jpg

http://vafp.nl/pictures/2MCR2006-2.jpg

http://vafp.nl/pictures/2MCR2006-5.jpg

http://vafp.nl/pictures/2MCR2006-10.jpg

http://vafp.nl/pictures/2MCR2006-11.jpg

Ben nog bezig met een nieuw projectje; zwart met zilveren Cannondale, volledig Dura-Ace 7700/7800 en een deels carbon Profile-Design stuurconfig met standaard wielen goed voor 7.7kg. Die is eind oktober ongeveer klaar smile

Deze MCR krijgt er volgend jaar nog een DISC in smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: Mijn carbon ros :)

Ziet er erg strak uit! Volgens mij kan je daar erg hard op.

3

Re: Mijn carbon ros :)

Het zijn de benen die het moeten doen hoor. Als me moeder op die fiets gaat, gaat ze nog niet hard. Maar mooi istie

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

4

Re: Mijn carbon ros :)

wauw. mooie fiets

5

Re: Mijn carbon ros :)

@irongirl
idd, het kan wink

@jeroen
eens, als je benen die dag niet willen, zet alsnog een slechte tijd neer smile

@harm
thanks

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: Mijn carbon ros :)

Ziet er mooi uit hoor !!
Ik zou echt nog geen 10km kunnen fietsen in zo'n houding smile
Maar heb jij nou (semi) profesioneel gefietst ??

7

Re: Mijn carbon ros :)

Zo dan! een studentje met zo'n fiets... dan moet jij wel een hele goede bijbaan hebben... ik ben ook student, maar zou dat nooit kunnen betalen!! of word je soms gesponserd?
hoe dan ook, goed geregeld zou ik zeggen!

8

Re: Mijn carbon ros :)

@Daniël
over de houding; zit nu iets minder diep; dit was -23cm, ik zit nu op -20cm smile (ter vergelijking: Bjorn Andersson aka Supersonic Swede zit op -27cm)
en he tis een kwestie van gewenning; heb  de nodige 140km ritten ermee gereden, als ook 95k fietsen + 16k lopen koppeltraingen; zodner problemen.

en heb geen wedstrijden gereden 9geen zin om daar op te trainen, en heb er een hekel aan om in een groep te rijden) heb 2 jaar op een normale koersfiets gereden (Giant OCR - Campagnolo Veloce) en toen overgestapt naar de Giant MCR, welke ik langzaam heb verbouwd tot wat ie nu is (foto). en heb hem nu 3jaar en nog steeds geen spijt van. Ik hou nl wel van Excotisch materiaal:) . weggedrag is super (mits je hem kent, is nl vrij zenuwachtig door korte wielbasis en gevoelig voor zijwind)

desalniettemin is fietsen mijn sterkste onderdeel so far

@Sportchick
ach...werk 20uur/week naast de studie. en als je het een beetje handig regelt (wielen van profploegen overnemen bijvoorbeeld) is het wel te doen.

Ok, er gaat wel het nodige geld op in de sport; maar dat is de keus die ik heb gemaakt smile. de 2e fiets wordt ook professioneel opgebouwd en heb daarvoor een crossfiets en wielset (FiR Antara) moeten verkopen, maar dat is het zeker waard

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

9

Re: Mijn carbon ros :)

Wat een vette fiets!! mentaal ga je alleen al een stuk harder op zo'n apparaat!
maar, is hij wel toegestaan? ik sprak eens iemand met hetzelfde frame en hij zei dat het officieel niet mag maar meestal geen problemen geeft.. zie ook de officiele regelementen (bron: http://www.nedtriathlonbond.org/Portals … ement.pdf)

Art.30. Materiaal
1. een fiets dient te voldoen aan de volgende karakteristieken:
2. bij wedstrijden en/of evenementen dient het fietsframe traditioneel van vorm te zijn, b.v. gebouwd rond
een diamantvorm of drie rechte of spits toelopende buiselementen die rond, ovaal, plat,
druppelvormig, of anders gevormd zijn;

maar toch blijft het een stoer racemonster!

10

Re: Mijn carbon ros :)

Scighera schreef:

@Sportchick
ach...werk 20uur/week naast de studie. en als je het een beetje handig regelt (wielen van profploegen overnemen bijvoorbeeld) is het wel te doen.

Ok, er gaat wel het nodige geld op in de sport; maar dat is de keus die ik heb gemaakt smile. de 2e fiets wordt ook professioneel opgebouwd en heb daarvoor een crossfiets en wielset (FiR Antara) moeten verkopen, maar dat is het zeker waard

Haha dit klopt idd, gewoon kwestie van keuzes maken, ik werk ook 20 uur in de week en heb nu een Ridley Noah in bestelling, geen koopje, maar als je het handig regelt (in dit geval in kleuren van de dealer, maar zonder reclame) kan dat een mooi bedrag schelen... Maar ja zoals al gezegd je meot wel de keus willen maken om er zoveel geld in te stoppen...

11

Re: Mijn carbon ros :)

en nr2 is bijna klaar smile foto's kunnen beter, maar ja:P doe je niets aan

http://vafp.nl/pictures/TCR11.jpg
totaalbeeld

http://vafp.nl/pictures/TCR12.jpg
de aandrijflijn smile 44/53T voor, 23-12T (10v) achter

http://vafp.nl/pictures/TCR13.jpg
van voren

http://vafp.nl/pictures/TCR14.jpg
de cockpit:) blijft creatief bezig zijn qua monatge: negatieve stem + aerodrink gaat standaard niet samen

http://vafp.nl/pictures/TCR15.jpg
en weer de cockpit

http://vafp.nl/pictures/TCR16.jpg
ziet er behoorlijk anders uit als je het vergelijkt met een standaard 53/39T combi smile : een FSA 44T blad, anders zou ik nagenoeg alleen maar op het buitenblad rijden wat ten koste gaat van souplesse in sommige gevallen. nu is het 50/50
icm de 23T achter ruim voldoende backup voor bijv de postbank.



de technische fische:
frame: Giant TCR-ONCE ltd maat M
fork: Giant Composite bladed
bottom bracket: Shimano Dura-Ace SM FC7800
crankset: Shimano Ultegra FC7800
chainrings: Shimano Dura-Ace 7800 53T en FSA 44T standaard
frontderailleur: Shimano Ultegra FD-6500
rearderailleur: Shimano Dura-Ace RD7800 SS
brakes: Shimano Dura-Ace BR7700
cassette: Shimano Ultegra CS6600 21-12T
chain: Shimano Ultegra CH6600 / KMC X10
shifters: Shimano Dura-Ace SL-BS78 TT 10v
brakelevers: Profile Design QS2
stem: Xtreme Pro ADJ 125mm
basebar: Profile Design T2 Wing OS 42cm
aerobar: Profile Design Carbon Stryke Ironman
seatpost: Mike Burrows aero 27.2
seat: Profile Design Tri-Stryke black
trainingwheels: Mavic Kysrium SSC
tyres: Vittoria Rubino 23C
pedals: Time RXE
bikecomputer: Sigma BC1606 DTS Cadance

drinkingsystem in the aerobars: Profile Design Aerodrink + adapterkit customized
bottlecages: Specialized Rib-Cage Pro (carbonlook)

Competition Wheels:
-HED.3c + Vittoria Corsa CX tubular
-American Classic CR420 38mm + Continental GP4000

Klaar? of bijna klaar.
bijna. Stuurbuis moet nog op maat worden gezaagd. De Aerobars ben ik nog aan het testen. Kan zijn dat er net als de MCR T2+ aerobars opkomen. Verder twijfel ik nog of ik een aquarack zal monteren ipv framebidonhouders. Waarom? kan ik door trappen als ik een bidon pak en heb ik extra ruimte om spares en CO2 mee te nemen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

12

Re: Mijn carbon ros :)

hoe hard gaat ie?

13

Re: Mijn carbon ros :)

Scighera schreef:

ziet er behoorlijk anders uit als je het vergelijkt met een standaard 53/39T combi smile : een FSA 44T blad, anders zou ik nagenoeg alleen maar op het buitenblad rijden wat ten koste gaat van souplesse in sommige gevallen. nu is het 50/50
icm de 23T achter ruim voldoende backup voor bijv de postbank.

Waarom heb je niet gewoon een fatsoenlijke trainingsfiets opgebouwd, dus zonder wedstrijdverzet en met een normaal stuur.
Je leert pas fietsen met een normaal binnenblad en daar rijd je dan ook al je duurtrainingen op ipv als een struisvogel te kiezen voor een 44. En al je trainingen in deze houding lijkt me ook niet gezond.

14 Laatst bewerkt door Scighera (17-11-06 20:05:21)

Re: Mijn carbon ros :)

ik ben gewend om diep te zitten, normale hoogte voelt bij mij aan alsof ik verticaal zit wat ik weer niet comfortabel vind. En ongezond? waarom. als je de flexibiliteit in rug en bekkengebied ervoor hebt. Heb er even een standaard stuur op gehad met STI units, maar vond het niks. Zit toch niet in de beugels en vond de hoods oncomfortabel

de verzetkeuze: als ik een 39T zou steken zou ik hem nagenoeg niet gebruiken, vandaar de keuze voor een 44T, anders zou ik nagenoeg continue op buitenblad rijden.. rij gewoon met 94-110rpm hoor, geen machtrijder op dat gebied. een 39T is leuk als je elke dag de Ventoux of de Alpe Duez opgaat, zoniet is het onzin om 39T monteren in dit geval.

Verzetkeuze is gewoon practisch. kan wel een standaard 39/53 met een 27/12 monteren en vervolgend de 27T en 25t krans + 39T binneblad nagenoeg niet egbruik is het ook zo onzinnig.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

15

Re: Mijn carbon ros :)

willem schreef:

hoe hard gaat ie?

snel genoeg wanneer nodig

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

16

Re: Mijn carbon ros :)

Ik had je nog wat tips willen geven, maar ik zal je droom niet verstoren. Succes in je eigen wereld en dat we volgend seizoen klinkende resultaten van je zullen zien.
Vergeet niet hard te trainen, want als je denkt dat je hard traint dan train je niet hard genoeg, want als je echt hard traint dan kun je niet meer denken....

17 Laatst bewerkt door Scighera (18-11-06 02:20:01)

Re: Mijn carbon ros :)

Jij bent gewoon meer het type dat als volgt redeneert :
44T is niet standaard dus niet goed, punt.
zo'n houding kan een gemiddeld persoon niet volhouden/comfortable in zitten, dus is het ongezond, punt.

Dan zou je nog even stil kunnen staan bij het feit dat de persoon in kwestie misschien iets leniger is her en der en door het jaren op de fiets zitten mogelijk wat meer kracht en intermusculaire coordinatie heeft en daardoor geen moeite heeft om gemakkelijk de pedalen rond te krijgen?

Mogelijk heeft die persoon ook nog eens de tijd en middelen om een relatief hoog trainingsvolume erop na te houden en stel je eens voor dat het lichaam van die persoon er ook nog eens aan gewend is om veel in beweging te zijn en deze persoon het ook nog eens leuk vind om te doen?

Kijk, als je me nou eens kan overtuigen dat jij alles beter weet, ieder persoon 100% identiek is (damn wat zou het dan saai zijn in dit vak) dan ben ik bereid om naar je te luisteren. maar nu? Helaas. Ik ken mijn lichaam nu lang genoeg, weet de zwakke en sterke plekken hiervan en daar pas ik mijn doen en laten op aan.

Oh ja, schoot me net te binnen, wat is het nut van een compact? 34/50T. 50T voor het vlakke dus en 34T om te klimmen, stukkie zwaarder op het vlakke dan die 44T niet?)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

18 Laatst bewerkt door harm (18-11-06 10:38:33)

Re: Mijn carbon ros :)

Leuke fiets!!

Die opmerking van dat je je duurritten op je binnenblad van 39t moet doen snap ik niet (en is volstrekte onzin. er is geen standaard afstelling dat goed is voor iedereen want iedereen heeft een andere manier van rijden.) en dat je je fietstrainingen in een andere positie moet doen dan je wedstrijdfiets ben ik ook geen voorstander van. Je lichaam  moet wennen om lang in de aeropositie te zitten.

Train how you race!!

19

Re: Mijn carbon ros :)

Scighera zoek een fatsoenlijke trainer en maak jezelf (en anderen) toch niet van alles wijs. Hoe goed je je eigen lichaam kent, bewijs je inderdaad met goede prestaties in je wedstrijden en de verhalen die je hier en op andere fora plaatst....

Ik train (met) jongens die in de wedstrijden waar jij van droomt (Ironmans, Zofingen, Stein, Nieuwkoop, Horst etc.) topfietstijden (top 5-20) neerzetten en ik kan je vertellen die jongens rijden allemaal met een 39 of 42 binnenblad. Op lange duurtrainingen rijden ze zelden of nooit op het buitenblad (pas bij snelheden > 36 km/u), daarnaast doen ze deze trainingen ook zelden in tijdrithouding op hun wedstrijdfiets (pas in de specifieke voorbereiding), maar gewoon ontspannen op de koersfiets.

De meest gemaakte fout is te veel, te hard en op een te zwaar verzet trainen. Ik kan begrijpen dat velen dit leuk vinden, maar dan stel ik altijd de vraag wat vind je leuker goed presteren op de training of in de wedstrijd. Jij kiest voor optie 1, maar de meesten geven toch wel de voorkeur aan optie 2.

20

Re: Mijn carbon ros :)

OK, die "train how you race" opmerking ging over het gebruik van de fiets die je gebruikt met wedstrijden. Als je bij wedstrijden kijkt, zul je zien dat een hoop mensen de helft van hun tijd niet in hun tijdrit stuur zitten, terwijl dat wel zou "moeten". Dat is meestal puur omdat ze het niet comfortabel vinden. Je kan duizenden euro's uitgeven aan spullen die secondes/minuten schelen op de lange afstand, maar als je vervolgens de helft van de tijd rechtop gaat zitten, dan was je sneller geweest als je een 2ehandsje had gekocht en getraind had om zoveel mogelijk in je ligstuur te zitten.

scighera heeft een vrij diepe zit. sommige mensen kunnen daar tegen (en vinden dit ook comfortabel), als je er tegen kan waarom zou je het niet gebruiken (de tijd die je ermee wint is gratis). je zal  er wel mee moeten trainen om het ook geheel op de lange afstand te kunnen vol houden  Relaxte duur trainingen kunnen ook in die diepe zit (je hoeft niet altijd met 40/u te rijden),je moet alleen niet vierkant van je fiets afkomen, want dan klopt je houding niet.

Over het binnenblad. Ieder persoon is anders en heeft een andere optimale cadence. Als je er goed tegen kan om met 100rpm te rijden, ja dan kun is het verstandig om met je binnenblad te rijden (of met compacts rijden). Voor iemand die met 90rpm rijdt,  zou het betekenen dat je met 39x15 gem niet harder rijdt dan 30.2km/u (te berekenen hier http://www.sheldonbrown.com/gears/). Als je dan harder wilt dan kun je achter wel zwaarder schakelen,maar de stand van je ketting zou dan weer te schuin worden, dus kun je beter op je buitenblad rijden (of met een 44t binnen).

Ik ben het met je eens dat je de meeste tijd kan winnen met een coach.

met vriendelijke groet,

Harm


OJA VRAAGJE VOOR SCIGHERA: waarom staat je stuur zo schuin naar beneden?

21

Re: Mijn carbon ros :)

@Le Coq
ben al zoekende naar een trainer/coach, maar  nog niets kunnen vinden Ben het al serieus aan het overwegen (Wim De Doncker).
Ik rij mijn traingen ongeveer 50/50 op binnen en butenblad. afhankelijk van hoe ik mijn voel en de snelheid. Met de 44T hoef ik niet snel over te schakelen (of ik moet de win vol in de rug hebben), iets wat ik met een 39 wel zou moeten doen (ik heb met 39t gereden, vervolgens met een 42 waarbij ik te vaak moest opschakelen naar buitenblad) vandaar dat ik begin dit jaar ben gaan testen met een 44T, tot tevredenheid, vorig jaar bleef ik bijna altijd op grote blad hangen iets wat nu nagenoeg niet meer voorkomt, juist omgekeerd.

Rijden op een koersfiets met een normale tandwielverhouding is niet per definitie ontspander, ik ervaar het althans niet zo. heb de TCR een tijdje bereden als zijnde koersfiets, en vond het allesbehalve comfortabel aanvoeren (wel leuk om er mee te rijden op een wielerbaan)

Ik rij 3, maximaal 4x per week, waarvan merendeel ontspannen, kan na afloop nog met gemak een flink stuk hardlopen als het nodig is. Eens in de week wordt er een korte deels anaerobe snelheids training gedaan.
Lopen is bija op dezelfde manier, maar dan met een max van 3 trainingen/week.

En ja, ook ik kies voor optie 2. Nu op het moment nog een beetje aan het experimenteren hoe ik het beste kan trainen qua zwemmen en lopen, maar goed, ik loop nog maar <2jr en zwem pas serieus sinds april dit jaar. dus de doelen voor volgende jaar zijn in principe gewoon finishen met een tevreden resultaat in Horst, Wageningen, Nieuwkoop, Stein, Zofingen en Deventer.


@Harm
Eens. ik ben het gewend en voel mer er comfortabel in, waarom? omdat ik de houding gewend ben. ook de langere ontspannen duur trainingen gaan soepeltjes in die houding, na 140km nog fit zijn en 10k kunnen soepeltjes hardlopen zegt genoeg denk ik zo.
Ik rij voornl 94-98rpm, soms even op 88rpm (lager ga ik niet) en tegen de 115rpm aan)

stuur staat naar beneden ivm comfort, ca 15 graden negatief. Punt is dat ik de T2+ gewend ben,  waarbij je dus met je handen lager zit dan de ellebogen. zit er ook ster aan te denken om ook op de TCR de T2+ te monteren

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

22

Re: Mijn carbon ros :)

le Coq schreef:

Scighera zoek een fatsoenlijke trainer en maak jezelf (en anderen) toch niet van alles wijs. Hoe goed je je eigen lichaam kent, bewijs je inderdaad met goede prestaties in je wedstrijden en de verhalen die je hier en op andere fora plaatst....

.

smile hahaha idd.

23

Re: Mijn carbon ros :)

Train how you race,die uitspraak ken ik wel maar ik voer hem niet uit
Ik heb 2 fietsen waarvan 1 koersfiets met een klassiek racestuur en met een 53/39 daarmee kan ik prima uit de voeten, rij nu alleen maar op het binnenblad en met een HF die niet hoger komt dan 125 slagen per minuut dat is bij mij tussen duurzone Z1 en Z2
Mijn tijdritfiets een Cervelo P 3 met een Oval Concepts A 900 carbon tijdritstuur die gebruik ik bijna alleen in de wedstrijden of in snelle trainingen
Mijn slogan is Kampioenen in de trainingen zijn de eerste verliezers in de wedstrijd
Ik heb het zo vaak mee gemaakt in de trainingen dat ze mij links en rechts voorbij gingen met zwemmen fietsen of lopen maar als de wedstrijd kwam zaten ze wel achter mij
Trainen met verstand en bewust mee bezig zijn met hetgeen wat je doet
Ik doe het liever rustig aan dan in 1 of 2 jaar je eigen helemaal kapot trainen en geloof me ik ken genoeg personen die dat hebben gedaan en nu opgebrand zijn

24

Re: Mijn carbon ros :)

Hans van Vlijmen schreef:

Train how you race,die uitspraak ken ik wel maar ik voer hem niet uit

Mijn slogan is Kampioenen in de trainingen zijn de eerste verliezers in de wedstrijd
Ik heb het zo vaak mee gemaakt in de trainingen dat ze mij links en rechts voorbij gingen met zwemmen fietsen of lopen maar als de wedstrijd kwam zaten ze wel achter mij
Trainen met verstand en bewust mee bezig zijn met hetgeen wat je doet
Ik doe het liever rustig aan dan in 1 of 2 jaar je eigen helemaal kapot trainen en geloof me ik ken genoeg personen die dat hebben gedaan en nu opgebrand zijn

idd, ik train zelf zelden op buitenblad... ja kan prima trainen met een 42, alle snelheden, (mits je niet enorme wind mee, of bergen hebt (in nL?))

ik kan mij helemaal aansluiten bij Hans, ik zie zo vaak mensen enorm hard gaan in trainingen, maar in de wedstrijd zijn ze nergens... train verstandig, maar bedenk wel, niet iedere training is een wedstrijd !!!

en trouwens, er werd hier al eerder gesproken over alleen trainen, want in de wedstrijd moet je het ook alleen doen... daar ben ik het niet mee eens, trainen met anderen maakt je veel sneller. Zo kan je je aan andere optrekken,  en leer je meer dan door alles via internet jezelf aan te leren....

25

Re: Mijn carbon ros :)

Laat ik het zo zegegn, vorige week geen een keer buitenblad aangeraakt (windkracht 2-3, dus met die rustige duurtrainingen trek je wind mee met gemak op de 44, de reden waarom ik hem ook heb, met een 39 of 42 had ik hem op de 13 of 12T moeten leggen achter)

Deze week is het een ander verhaal aangezien er de nodige wind stond waardoor ik toch 25-30% van de training op buitenblad zat.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800