1

Onderwerp: Welke tijdritfiets: gebruikte fiets vd Raboploeg of Canyon Speedmax?

Hallo, ik ben op zoek naar een triathlonfiets om naast specifiekere training ook meer voordeel uit het fietsen te halen. Totnogtoe rijd ik op een ongeveer 7 jaar oude 'gewone' racefiets (Coppi Alloy 14) met simpel ligstuur, Ultegra groep en Easton Circuit wielen. Ik heb max. 2000,- te besteden. Momenteel heb ik 2 fietsen op het oog die beiden exact 2000 kosten:

- Colnago (gemaakt door Giant) tijdritfiets vd Rabo Continentalploeg. Ongeveer 3-4 jaar oud: dura acegroep (deels uit 2008), Missile Carbon TT aerobar tijdritstuur, nieuwe Fast Forward F5R tubewielen. Gewicht incl. pedalen ongeveer 8.2 kg. Foto frame te zien op www.cc5311.nl, onder gebruikte Colnago's. Er zitten her en der wat krasjes en kleine beschadigingen op de fiets, maar niet ernstig op het oog.

- nieuwe Canyon Speedmax 9.0 (2008) met dura ace, Syntace C3 Clip Aerobar stuur, Mavic Cosmic Carbone SL wielen (draadbanden). Gewicht zonder pedalen 8.7 kg. Zie www.canyon.nl en dan bij outlet.

Op de Colnago heb ik vandaag een testrit gereden. Comfortabel is het niet, maar dat lijkt me logisch als je voor het eerst op zo'n fiets rijdt. Snel gaat het wel. De Canyon moet ik 'blind' op internet bestellen. Ik kan er geen testrit op rijden.

Wat is wijsheid? Zijn er mensen die de Speedmax 9.0 kennen? Of is het wellicht verstandiger nog een paar maanden te wachten tot na het seizoen?
Ik sta open voor tips en ervaringen!

2

Re: Welke tijdritfiets: gebruikte fiets vd Raboploeg of Canyon Speedmax?

Oh ja, belangrijke toevoeging: de Canyon Speedmax betreft de Aluminiumversie...

3

Re: Welke tijdritfiets: gebruikte fiets vd Raboploeg of Canyon Speedmax?

Ha PJMol

Die Rabo fiets ziet er wel mooi uit, maar je zegt dat je 2000 Euro budget hebt, maar de fiets op internet is zonder wielen al 2150?

De Speedmax ALu kun je in de 2009 variant testen in Heerlen in het Canyon test center. Voor 20 Euro kun je 2 uur fietsen (die je terugkrijgt als je een Canyon bestelt). Volgens mij is het frame alleen qua spuitwerk veranderd. De onderdelen zullen niet helemaal hetzelfde zijn maar een goed indruk krijg je zeker.

De Canyon is al een 2008 model dus daar valt niet veel extra voordeel te halen door te wachten denk ik.

Over een week of 4 gaan wel overal de 2009 modellen in de aanbieding, dus als je de fiets pas volgend seizoen gaat gebruiken zou ik toch wachten...

4

Re: Welke tijdritfiets: gebruikte fiets vd Raboploeg of Canyon Speedmax?

Voor zo'n budget zijn veel meer mogelijkheden dan een 2e hands ploegfiets! of internet fietsje..

ik sluit me aan bij hierboven. kijk even in het andere topic waar ik lijstje met merken had neer gezet die binnen je budget vallen. kun je daar op orienteren zodra er iets in de aanbieding is.

5

Re: Welke tijdritfiets: gebruikte fiets vd Raboploeg of Canyon Speedmax?

Dank voor je reactie. Ik zie alleen niet bij welk topic jij eerder fietsen hebt genoemd van mijn budget...

6

Re: Welke tijdritfiets: gebruikte fiets vd Raboploeg of Canyon Speedmax?

uh hier.. http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=940


maar er zijn ng veel meer hoor. Ga eens bij wat fietsenzaken in de buurt langs