1

Onderwerp: Nog een keer tot € 1500

Maar dan een beetje anders.

Hallo,

Ik had eerder ook geschreven en kreeg nuttige antwoorden. Ondertussen weet ik zeker dat er een nieuwe fiets gaat komen en heb ook een budget tot € 1500. Voor degene die het nog niet gelezen had, ik woon in Frankrijk en heb hier geen meter vlak asfalt. Een triathlonfiets met tijdritstuur is dus niet de ultieme oplossing voor mij.

Ik was heel blij met de "plaatjes" van de Cube Aerium pro, maar inderdaad, in heel Europa uitverkocht. Nu ben ik gekomen tot :

Een Stevens Speed TT
of
Merida Warp 4 :  http://www.raddiscount.de/P05845.html

De vraag is : zijn er meer compleet afgemonteerde fietsen met een normaal stuur zoals deze (en de Cube dus, die niet meer leverbaar is) ??

Ik heb al heel wat afgezocht, maar kom niet verder dan dit. Oh ja, ik wil het liefst wel een fiets die er ook uitziet als een triathlonfiets. Mijn laatste oplossing zou dan zijn een "gewone" fiets te kopen met opzetstuur, zoeits asl dit : http://www.raddiscount.de/P05787.html

Ik ben benieuwd

Groet
Arthur

2

Re: Nog een keer tot € 1500

Bij Red Bull hebben ze een fiets met een normale geometrie en platte buizen voor een redelijke prijs volgens mij. Check maar even www.rose.nl

Ook Cervelo heeft ze, maar weet niet of dat in ALu ook beschikbaar is. Carbon Cervelo's past niet in je budget.

Op www.salden.nl hebben ze een aantal 2008 Kuota's met goede tijdrit eigenschappen voor een normale fiets voor een nette prijs (weet ook daar niet exact hoeveel)

3

Re: Nog een keer tot € 1500

Ik ben zelf opzoek naar een race geometrie met aerobuizen. Er komen steeds meer modelen die hier aan voldoen maar volgens mij nog allemaal boven je budget. De Stevens speed TT is een tijdrit geometrie dus zal niet echt lekker sturen in de bergen.
Ik zag bij Vos in Zwanenburg Cervolo Soloisten staan met ultegra voor 1500...

4

Re: Nog een keer tot € 1500

Hoi Draak

Ik zit niet echt in de bergen hoor, maar meer de overtreffende trap van Zuid Limburg. Ik woon in de Charente, uitlopers van het Centraal Massief. Hoogste punt is hier 500 meter.

Ik fiets momenteel op een 10 jaar oude Giant OCR met profile opzetstuur en heb voor de triathlon van Almere (van vorig jaar) hier prima mee getraind, maar de fiets is gewoon bijna op.

Dus het tijdritframe zal wel meevallen, vandaar ook mijn keuze voor een fiets zoals de Merida Warp 4

A+
Arthur

5

Re: Nog een keer tot € 1500

Hallo

Zojuist antwoord gekregen van Rose.de
De RED BULL ROAD FLYER Team-2000 kan ook met gewoon stuur geleverd worden.
De keuze is dus weer met eentje uitgebreid :-)

Als jullie nog modellen weten hoor ik het graag

A+
Arthur

6

Re: Nog een keer tot € 1500

ik geloof dat in de bergen gewicht een grotere rol speelt dan aerodynamica. Dan zou ik kiezen voor een klimfiets met eventueel licht aero buizen (ala cervelo/felt) en daarop opzetstuurtje.

In frankrijk zelf worden ook zeer mooie fietsen gemaakt wink

7

Re: Nog een keer tot € 1500

Hoi

Ondertussen weer een aanbieding :

http://www.fietsgigant.com/orbea-triath … riton.html

Deze kan geleverd worden met "gewoon" stuur + opzet stuur.

Zoals gezegd kijk ik inderdaad ook naar een lichte fiets met opzetstuur.
Zie mij eerdere linkje van de Carbon Felt.

Andere vraag nog : ik zie fietsen met een "compact verzet"
Bijvoorbeeld 50/34
Stel dat je dat later zat bent, kan je dan zo in de blind die bladen vervangen door bijvoorbeeld 52/39 ?

Dank
Arthur

8

Re: Nog een keer tot € 1500

Hallo

Wie weet het gewicht van een Bianchi Crono ALU model 2008 ?
Ik kan het niet vinden op internet, zelfs niet op de Bianchi site.

Bedankt
Arthur