1

Onderwerp: triatlon talent? beginnen?

hallo,

Een lange tijd geleden had ik hier al eens iets geplaatst omtrent beginnen met duatlon / triatlon.

Een 2 maand geleden heb ik een koersfiets gekocht omdat ik wil beginnen met koersen.
Ik train nu al 2 maanden voor het koersen, 4 à 5 keer per week. Nu zeker nog 1.5 maand duurtrainingen, ik zit nu aan ritten van 90-100 km. Dan een goeie maand interval en het intensievere duurwerk, en dan 2 à 3 weken krachttraining en snelheid.

Maar aangezien ik vroeger , voor het koersen, liep ( max. 1 keer per week); denk ik eraan om nu deze 2 sporten te combineren: duatlon dus. Ik kan niet kiezen, ik doe het gewoon allebei heel graag. Of mss zelfs met zwemmen: triatlon, maar hiervoor denk ik niet te kiezen. Eerst enkele gegevens:

fietsen: kan nu al duurwerk aan van ca. 100 km aan 70% hf max met gem. van kleine 30
lopen: 5km in 20 minuten in bos, 3.2 km in 12 min. , 10 km in ca. 45, kan ook 15-20 km aan.
ochtendpols: 45-49
Ik ben 17 jaar oud.Ik wil echt iets bereiken , het is niet als ontspanning, als ik het zou doen dan is het echt competitief.




Dus nu zijn de vragen: a)Wat kan ik nog bereiken als ge kijkt naar mijn huidige niveau?
                                  b) Of is het beter te kiezen voor het koersen
                                  c) Hoe goed kan ik nog worden?
                                  d)Kan iem. mij mss een afstand van duatlon zeggen die ik eens moet doen en dan kijken                   we naar de tijd en zo kunnen we mijn niveau zien en vergelijken met bv.  de uitslagen van een duatlon

                                  e)Nog andere tips??
                                  f) Richttijden??aub

Mvg Thomas

2

Re: triatlon talent? beginnen?

De beste manier om er achter te komen wat je kunt is gewoon een keer een kort duathlon wedstrijdje bij jou in de buurt te doen en te kijken waar je qua tijden op uit komt. Vergelijk dat met je leeftijdsgenoten en dan weet je waar je nu staat.