1

Onderwerp: Eolos Long Trainers

Wie heeft er ervaren met de "Eolos Long Trainer"?

2

Re: Eolos Long Trainers

Hoi Lakota

Heb het net gelezen op internet en voor de helft wordt er geschreven over het bealng van het vergroten van je longcapaciteit. Tja, of dat apparaat dan een hulpmiddel is omdat je dan beter/makkelijker gaat ademen en dan makkelijker kan trainen om je longcapaciteit te vergroten........

Ik ben dan zo naief dat ALS dat echt heel goed zou werken dan had iedereen al zo'n ding. Toch?

Adem rustig door
A+
Arthur

3

Re: Eolos Long Trainers

Hoe ziet je trainingsprogramma eruit?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

4

Re: Eolos Long Trainers

4 x lopen, 5 x fietsen en 1 x zwemmen in de week uiteraard verdeeld in D1 D2 en interval

5

Re: Eolos Long Trainers

En je verwacht dat een gadget je gaat helpen in je carriere als duatleet?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

6

Re: Eolos Long Trainers

Dat is de vraag je. Waarom doe je zo denigrerend? Waarom ben ik in jou ogen een Duatleet en geen Triathleet?

7

Re: Eolos Long Trainers

Ik heb geen idee, hoe zou ik dat moeten weten? Je komt hier anoniem, je stelt je niet voor en je begint meteen over een niche-product. Ik zeg; troll. En die moet je uit zijn of haar hol roken.

Is wel grappig eigenlijk. Vind je de term "gadget" denigrerend of vind je de term "duatleet" denigrerend?
Dus of je hebt een investment in het product, of je voelt je beledigd omdat ik je participant noem in een zeergerespecteerde zustersport van triathlon.

Zeg het maar....

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

8

Re: Eolos Long Trainers

Ik ben het eens met Jacob, vooral over de term "duatleet". Als je als triathleet verder wilt, zul je ook meer tijd moeten investeren in zwemmen, dus minimaal 2 keer per wek zwemmen. Als je een training doet ga je je lichaam vermoeien. Na ongeveer 2 dagen ben je hersteld tot het niveau van voor je training. Alleen heeft je lichaam zoiets van: Ik heb op m'n donder gehad, maar dat gebeurt me niet meer. de derde dag treedt er "supercompensatie" op, dus je lichaam wordt sterker/je conditie wordt beter. Ga je dan niet weer trainen, dan ben je op de vierde dag net zo ver als voor je voorgaande training. Dus met 1 keer per week zwemmen verbeter je je zwemcapaciteit niet.
Ik zeg dit beslist niet om je af te zeiken. Doe er je voordeel mee.

Ik heb vorig jaar, in de aanloop naar de LD Stein 2 à 3 keer per week gezwommen, daardoor is mijn techniek veel beter geworden, en daar pluk ik nu nog steeds de vruchten van.

9

Re: Eolos Long Trainers

ik heb zelf ook een keer geinformeerd naar zo een ding maar volgens de uitleg denk ik niet dat het echt resultaat geeft aan iemand die al vrij intensief traint is mischien meer iets voor bijgelovige voetballers ofz met gebrek aan conditie.

10

Re: Eolos Long Trainers

Je longcapaciteit is vaak geen beperkende factor vwb je prestatieniveau in duursporten. Dat systeem heeft zo'n overcapaciteit dat je zelfs met iets minder long, of met flinke inspanningsastma nog prima op heel hoog niveau kunt presteren.
Wat dat betreft zou ik eerder investeren in trainen, of in goede 'Hardloop sportbeha's'.

Ach, en die Jacob kan zelf ook niet zwemmen.
Duatleet, getver!
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

11

Re: Eolos Long Trainers

In Australië wordt zo'n ding gebruikt bij revalidatie na een longontsteking. Voor duursporters verder niet echt interessant zoals HJ al aangeeft.

En ik moet ook wat meer zwemmen, anders denkt Jacob ook dat ik duatleet ben geworden en dat HJ tegenwoordig zelfs harder zwemt is ook niet de bedoeling...

12

Re: Eolos Long Trainers

Ach, en die Jacob kan zelf ook niet zwemmen.

dat klopt. Prutsert die ik ben. tongue

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website