1

Onderwerp: welke hartslagmeter

Ik ben me op dit moment aan het orienteren op een nieuwe hartslagmeter, ik ben nu in het bezit van een polar 200 cs, een leuke apparaat voor het fietsen maar niet handig voor het lopen en onbruikbaar voor het zwemmen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de SUUNTO T3c / T6c uitgebreid met de footpod en eventueel de bikepod.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze hartslagmeter en de foot- en bikepod of een goed alternatief weten?

Groet Wilco

2

Re: welke hartslagmeter

2centjes; persoonlijk alleen maar goede ervaringen met verschillende polar modellen.
Ervaringen met Suunto (uit de 2e hand, mind you) zijn bijna allemaal slecht. Ik ken verschillende mensen die na verloop van tijd hun suunto hebben ingeruild voor een polar, puur voor het gebrek aan functionaliteit en gebruiksgemak.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: welke hartslagmeter

Toevallig ben ik me ook aan het oriënteren.
Na een aantal jaren trouwe dienst is m'n Polar M51 aan vervanging toe.
Ik zit te denken aan een Polar RS300X SD, dus met footpod, dan schaf ik er meteen een flowlink bij aan om e.e.a. uit te kunnen lezen.
Leuke gadget (....)  ;-)
Ik lees overal dat de footpod beter / nauwkeuriger werkt dan de GPS van Polar.

De triathleten in onze zwemgroep trainen bijna allemaal met Polar, één met Garmin.

Succes met je keuze, en ik lees mee!

Gr, Concorde

4

Re: welke hartslagmeter

Zover had ik bij polar nog niet gekeken, ik had ergens het idee dat deze alleen fietscomputers maakten???
De Polar RS 300X SD ziet er ook wel goed uit en qua prijs is de Polar RS 300X SD ook wat interessanter.

5

Re: welke hartslagmeter

Kijk hier maar's:
http://www.seeyourheartbeat.com
http://www.futurumshop.nl

Incl. Flowlink ben je iets meer dan €200,- kwijt.

Gr, Concorde

6

Re: welke hartslagmeter

MIjn huidige hartslag meter (polar cs 200) gaat in de verkoop
Na verkoop gaan we voor de polar RS 300X SD, men is er vrij positief over

7

Re: welke hartslagmeter

ik heb zelf een polar 735x is een heel goed fietscomputer en je kunt er tevens ook een looppod op zetten ben daar wel tevreden over. op de atletiek club bij ons heb ik ook al gasten gezien met die garmin en die zijn daar precies ook wel tevreden over al heb ikzelf een garmin 305 edge op mijn mtb staan en ben ik daar niet 100% tevreden over

8

Re: welke hartslagmeter

Heb nog een oude Polar 610 (sx of X weet het niet exact), maar dat is een rotding als het om fietsen gaat. Wel goed tijdens het lopen.

Daarom maar een CS100 voor op de fiets gekocht en die werkt goed. Ik houd niet zo van piepjes omdat je te hard of te rustig gaat. Ik weet zelf wel of ik rustig loop/fiets of hard moet werken. En klan door een blik op de meter dat ook nog eens bevestigd krijgen.  Spannende hoogtemeters, trapfrequentie dingen etc zijn ook leuk voor een kwartiertje dus voormij is dit perfect.

Voor mensen die alles uitlezen en interfaces naar de PC willen is dit niet voldoende, dan heb je zwaarder materiaal nodig zoals de Suunto of de duurdere Polars. Een trainingsmaatje heeft een Garmin variant en hij is er erg blij mee. Weet alleen niet welk model.

9

Re: welke hartslagmeter

De polar CS200 is verkocht, de polar RS 300X SD is inmiddels besteld.

10

Re: welke hartslagmeter

Op de fiets gebruik ik een gewone Cateye teller, en meestal de hartslagmeter om het stuur. Handig omdat ik op 3 fietsen rijd (ATB, Race en Cyclocrosser).

Die kennis van me heeft een Garmin met GPS, volgens mij een Forerunner 305 GPS, maar ik vind 'm vrij lomp. Hij is er wel tevreden over.

Ik kijk nog wel's op Kieskeurig.nl, maar het valt me op dat de duurzaamheid en betrouwbaarheid bij hartslagmeters maar matig scoren. Dit geldt niet voor één specifiek merk, maar in het algemeen.

Gr, Concorde

11

Re: welke hartslagmeter

Tegenwoordig neem je natuurlijk niet de Forerunner 305 niet meer, maar de 310xt, daar kun je ook mee zwemmen (hoera de eerste GPS die onder water kan) zie http://www.futurumshop.nl/product/6042- … -hrm.phtml

Tenminste, als je het geld ervoor hebt :-)

12

Re: welke hartslagmeter

Kan je beter de goedkopere 305 nemen, want die 310XT werkt totaal niet in het water...

Dus mooi je zwemparcours afmeten met dat ding aan je pols kan je vergeten

13

Re: welke hartslagmeter

Da's inderdaad wel jammer, maar je kunt hem wel omdoen met zwemmen. Dus niet onder badmuts etc. Hoewel als je hem onder je badmuts doet heb je misschien wel gps ontvangst, kun je toch je parcours uitmeten. Nou ja heb er geen dus kan het ook niet uitproberen.

14

Re: welke hartslagmeter

Ik heb een 305 en dat bevalt prima. Doe hem niet om tijdens het zwemmen, zou ik ook niet doen met 310, teveel gedoe om je wetsuit uit te krijgen.....Alleen ga ik volgend jaar een hele Ironman doen, en dan is de accu helaas te snel leeg... Maar verder kan ik de 305 zonder meer aanraden, geen gedoe met foot of bikepods, en heel nauwkeurig.

triathlon is 3x leuker!

15 Laatst bewerkt door Tieske (20-10-09 21:25:40)

Re: welke hartslagmeter

Ik ben me ook aan het orienteren op een nieuwe hartslagmeter. Daar wil ik mee lopen, fietsen en zwemmen. De eerste twee moeten niet teveel problemen opleveren, aangezien ik niet zo op foot- en bikepods zit te wachten, waardoor de meeste hartslagmeters voldoen.

Het zwemmen lijkt wel een probleem. Bij navraag bij Futurumshop blijkt dat de verschillende hartslagmeters plots beroerd zijn onder water. De Polar RS300 bijvoorbeeld mag je onder water niet bedienen, dan kan die gaan lekken...

Weet iemand een hartslagmeter die ik tegelijkertijd ook als stopwatch kan gebruiken tbv het zwemmen. Ik hoop zo laps te kunnen meten, bijvoorbeeld 20 x 100 meter, met vaste start en rusttijden. En natuurlijk de gebruikelijke hartslagfuncties!

16

Re: welke hartslagmeter

de mijne die 725x die kun je als stopwatch gebruiken en zwemmen doe ik er ook mee maar hem bedienen onder water heb ik nog niet gedaan. kweet eigenlijk niet of hij nog te verkrijgen is trouwens :s

17

Re: welke hartslagmeter

Iemand ervaring met de RS300 onder water, en ervaring met de Footpod ? Ik zit er aan te denken om deze aan te schaffen.

Gegroet,
Patrick

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

18

Re: welke hartslagmeter

ik heb wel ervaring met de foodpod. Vond het weinig meer waarde hebben. Ik vind de afstand niet zo heel interessant. En als ik hem dan gebruikte was de batterij leeg.... verkocht. Ik train met hartslag en tijd en vind dat wel prima. Nou heb ik ook geen tellertje op mijn fiets. Het leid af van de dingen die ik belangrijk vind in de training (techniek,HF, gevoel, emotie)

19

Re: welke hartslagmeter

De afstand lijkt me toch ook wel makkelijk om te weten. De footpod werkte wel goed ?

Ervaring met de hartslagmeter en het horloge in het water ?

Gegroet,
Patrick

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

20

Re: welke hartslagmeter

nadeel van de footpod is het calibreren, als je hem calibreert op een constant gelopen tempo en je doet de keer daarop bv een interval training dan wijkt het af, de footpod kan niet goed omgaan met verschillende loopfrequenties en paslengte

21

Re: welke hartslagmeter

Daarom kun je volgens mij beter de forerunner van garmin nemen. GPS ontvangst en dus geen geklooi met calibreren.

22

Re: welke hartslagmeter

Ik heb net afgelopen weekend m'n RS300X SD binnengekregen.
Heb bewust niet voor de GPS gekozen omdat je die om je arm moet doen (of evt. aan een rugzak oid).
Bovendien heb ik voor het fietsen m'n normale teller voor de snelheid.
Moet de footpod nog kalibreren; ga dit deze week doen.
Ben benieuwd.

Het wordt btw wel vol op m'n stuur! ;-) (Teller, Hartslagmeter, bel, Lamp)

Gr, Concorde

23

Re: welke hartslagmeter

Forerunner 305 en ben er erg tevreden over. De laatste fietstocht was 10 uur en 45 minuten en de accu was voldoende; viel me eerlijk gezegd erg mee, had verwacht dat ie er naar 8-9 uur mee zou ophouden.

Could be worse, could be raining

24 Laatst bewerkt door JanR (27-10-09 22:46:05)

Re: welke hartslagmeter

Sinds een paar weken heb ik een Polar RS 800cx multisport. Daarvoor heb ik een paar maand zonder hartslagmeter getraint en dáárvoor had ik een hele goedkope hartslagmeter, maar ik heb verder niet eerder een Polar gehad, dus weet niet waarin de 800 verschilt van de 600 (ik heb me dus ook bij de aankoop daar niet heel erg in verdiept smile ), maar de Polar die ik heb bevalt mij bijzonder goed. Saillant detail: eerst had ik een RS200 (geloof ik) gekocht, maar die heb ik teruggebracht omdat ik die toch te duur vond. Ben vervolgens naar een andere winkel gegaan en heb me daar een RS800 aan laten smeren... haha! Goeie verkoper.. die zelf ook nét teveel aan sport deed en al mijn zwakheden kende. Maargoed, je moet het midden en kleinbedrijf ook een beetje steunen. *kuch* Hoedanook, het bevalt mij wél echt enorm.

Ik heb er de snelheidsmeter en de cadansmeter bij. Eerst nog geen footpod gekocht, omdat ik niet zeker wist of ik dat er financieel allemaal wel voor over had, maar die ga ik er zeker bij kopen. Als iemand de zijne kwijt wil voor een zacht prijsje... Heerlijk, al die grafiekjes, met snelheden, stijlheden, cadanzen enz enz. en mijn fiets lijkt momenteel ook meer op een rijdend laboratorium...  persoonlijk vind ik alle meetwaarden interessant, ben daarom nu nog op zoek naar een vermogensmeter. Iemand enig idee hoe de vermogensmeter van Polar werkt en hoe die (volgens de site) krachtsverschil tussen links en rechts kan meten? én waarom dat ding zo verrekte duur is?

Over waterdichtheid zegt het boekje (en dat ga ik natuurlijk niet testen) dat de computer waterdicht is, maar dat je geen knopjes mag indrukken. Verder geeft het boekje aan dat de hartslagmeter in het water geen hartslag registreert. Althans, "Hartslag meting werkt echter niet in water." Hoe ik dat tijdens triathlons ga doen weet ik nog niet... zwemmen met zo'n duur ding, en dan af en toe een mep uitdelen, maar vooral meppen krijgen, ik weet niet of ik mijn mooie polar daar aan bloot wil stellen... maargoed ik heb nog een maand of zeven (snif, het is winter) om uit te vogelen hoe ik dat ga doen, want tijdens een wissel zo'n ding om doen, daar begin ik om tijdtechnische redenen natuurlijk niet aan. Ik wissel altijd al enorm traag. Wedstrijd ervaringen met mijn Polar kan ik derhalve pas over een half jaar melden.

Groet,
Jan-Roelf

25

Re: welke hartslagmeter

Ik heb een Polar CS-300..
ben ik heel tevreden over, zeker voor die prijs!

grts.