26

Re: welke hartslagmeter

Ik heb sinds van de week de Polar Rs 400 sd, werkt nagenoeg hetzelfde als de rs200.
Beschrijving die er bijzat is zeer minimaal.

27

Re: welke hartslagmeter

ik heb de cs600x op mijn koersvelo laten zetten deze week ga er morgen de eerste keer mee rijden

28

Re: welke hartslagmeter

franske schreef:

Ik heb sinds van de week de Polar Rs 400 sd, werkt nagenoeg hetzelfde als de rs200.
Beschrijving die er bijzat is zeer minimaal.

Waarschijnlijk zit er een cd bij de hartslagmeter, daar staat de (bijna) volledige beschrijving op. Maar ik heb ze eigenlijk toch liever op papier.......

29 Laatst bewerkt door Joe Black (17-01-10 20:40:11)

Re: welke hartslagmeter

tsunami schreef:

Ik ben me op dit moment aan het orienteren op een nieuwe hartslagmeter, ik ben nu in het bezit van een polar 200 cs, een leuke apparaat voor het fietsen maar niet handig voor het lopen en onbruikbaar voor het zwemmen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de SUUNTO T3c / T6c uitgebreid met de footpod en eventueel de bikepod.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze hartslagmeter en de foot- en bikepod of een goed alternatief weten?

Groet Wilco

Hoi Wilco,

Heb net even alle berichten gelezen over wat de mensen over de Suunto schrijven, vooral negatieve berichten vind ik. Maar ik kan die meningen van sommige absoluut niet delen.
Ben super maar dan ook super tevreden over mijn Suunto's.
Ik heb op het moment een T3c en een T6, en ze werken beide als een trein.
De T3 is erg leuk maar miste vooral dat ik hem kon syncen met de PC. Maar als je dat niet zou willen zou ik
gewoon voor de T3c gaan.
Nu heb ik de T6 en die kan dat dus wel :-)

De hartslagmeter werkt zeer goed (T3c en T6), en heb daar nooit problemen mee gehad.
Daarbij heb ik ook een Road Bike Pod met Mavic snel spanner, nou dat werkt echt perfect. Kan ik je vertellen.

Ben nu bezig met een update te krijgen voor mijn T6 zodat hij precies het zelfde kan als de T6c. Het grootste verschil is dan tussen de T6 en T6c ook dat hij automatisch switched tussen de verschillende pods. Nu moet ik dat handmatig doen. Niet echt praktisch tijdens een triathlon dus smile.
En nog een verschil tussen de 2 is dat de T6 een alti/ barometer heeft. Maar naar de update is de T6 dus beter voorzien van snufjes dan de T6c smile

Al met al vind ik de Suunto een perfect stukje techniek, en heb er zeer veel plezier van.

btw de service van Suunto is heel goed, en ze hebben een goed duidelijke forum.
http://www.suuntowatches.com/assets/product_images/100/101981CBLACK000.jpg T3c
http://www.kaboodle.com/hi/img/c/0/0/36/3/AAAADIIa6EEAAAAAADY2DA.jpg T6

Verder op de MTB heb ik een Garmin Foretrex 201 zitten. 1 nadeel is wel dat ik de batterijduur een beetje tegen vind vallen. Verder heel veel schik van.
http://img.shoppydoo.com/products/314/Garmin_Foretrex_201.jpg

Groetjes Mike

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

30

Re: welke hartslagmeter

Hallo,

Ik heb een Suunto T6. ik ben er niet super tevreden over. Bij het uploaden naar mn pc gebeurt het regelmatig dat de pc software zo hard hangt, dat ik m'n pc helemaal uit moet zetten.
Verder mag je bij de Suunto T6 niet onderwater op de knoppen drukken. Dit is lastig als je 100m tijden wilt bijhouden bij het zwemmen.
Ik heb suunto vragen gesteld over bestanden die wel gegevens bevatten maar op mn pc "leeg zijn". Daar krijg ik met heel veel mailen nog steeds geen goed antwoord op..
Als Hartslagmeter werkt hij verder wel perfect.

Goof.

31

Re: welke hartslagmeter

Bij sommige hartslagmeters kun je je rondetijden bijhouden zonder op knopjes te duwen gewoon even tegen de borstband tikken. Kun je mischien eens proberen mischien heeft die suunto dat ook wel.

32

Re: welke hartslagmeter

Nog een Suunto T6 gebruiker hier. Werkt als een trein, nog nooit problemen mee gehad behalve als de temperatuur onder de 0 duikt, dan snapt-ie het niet meer. Ik gebruik 'm niet met het zwemmen, dus geen idee hoe goed die in het water werkt.

33

Re: welke hartslagmeter

voor mij nooit meer Suunto. Mijn T3 gaf een week nadat de garantietermijn verstreken was de geest. Opgestuurd naar Suunto, maar men weigerde om enigszins flexibel met de periode om te gaan (was immers pas één week uit garantie). Suunto kon het toestel herstellen, maar dat was duurder dan een nieuwe kopen. Ik gaf te kennen dat ik dit niet wilde en of ze niet wat soepel konden zijn in deze case. Dan een tijdje geen nieuws. Toen toch een bericht: als ik het toestel terug wenste, moest ik de verzendkosten betalen. Ik veronderstelde: ah, ze hebben het nu toch hersteld en nu moet ik enkel de verzending terug betalen. Hetgeen ik dan ook deed. Wat kreeg ik thuis: een niet herstelde hartslagmeter. Goed om in de vuilbak te gooien, maar wel nog ettelijke euros aan verzendkosten betaald.

Nu heb ik een Garmin Forerunner 305 en daar ben ik (enkele maanden in dienst) heel tevreden over. Gebruik hem met cadanssensor ook op de fiets.

34

Re: welke hartslagmeter

Grover schreef:

Hallo,


Verder mag je bij de Suunto T6 niet onderwater op de knoppen drukken. Dit is lastig als je 100m tijden wilt bijhouden bij het zwemmen.


Goof.

Bij de Polar rs staat ook duidelijk vermeldt dat je geen knoppen moet bedienen onder water, maar ik dacht dat dat bij elk horloge wel zo was, omdat je een beweging maakt in het waterdicht gedeelte.

35

Re: welke hartslagmeter

Als je de knoppen gebruikt is hij inderdaad niet waterdicht. Nadat ik mijn Polar S625 had laten voorzien van een nieuwe kast en knoppen. is na 1 x gebruiken 1 knopje blijven hangen tijdens het hardlopen, helaas beetje miezer regen.... einde polar. QP juwelier die de reparatie uitgevoerd heeft zegt dat het een bedienings fout is. (wat kan je fout doen aan een knopje indrukken) en verwijst naar Polar voor verdere service. Polar zegt dat ze het kunnen repareren voor ruim 80 euro. Dat koste het ook al om dat ding kapot te laten maken :-s

36

Re: welke hartslagmeter

Ik heb het ook een keer gehad dat er vocht in mijn cs725x kwam en de batterij was telkens op een paar weken leeg. De hartslagmeter is dan terug naar polar gestuurd en een week later was hij terug met een geheel vernieuwd binnewerk en dat heeft mij in totaal 15 euro gekost.

37

Re: welke hartslagmeter

Ook ik ben aan het oriënteren op een nieuw horloge...waarom niet twee?

Als trainingshorloge  bv een Garmin 305/405 met GPS zodat je naast tijd ook afstand en snelheid hebt zodat je daar je training op kunt afstemmen.

Als wedstrijd horloge een model waarmee je ook kunt zwemmen bv Timex Ironman model dat goed waterdicht is.
Ik durf overigens niets te zeggen over de kwaliteit van de Timex-Ironman. Sommige modellen zijn wel goed waterdicht. Nadeel is volgens mij dat de start/stop knop boven op zit. Wordt dus snel ingedrukt met uittrekken van een wetsuit.

Heeft iemand daar ervaring mee?

38

Re: welke hartslagmeter

Heb zelf de timex trail runner, met GPS. Ik vind het horloge zelf super veel mogelijkheden qua timing en mooi scherm, grote cijfers met 3 verschillende waarden tegelijk. Horloge heb ik ook met zwemmen om, maar ook hier de knopjes...dus elke timing hand op de kant en duwen. Knop zit bovenop, hiermee start je hem en druk je een lap af. Ik heb hem juist gekocht vanwege de plaats vd knop bovenop, geen gezoek meer naar knopjes aan de zijkant zoals ik bij mijn vorige polar had.
Dus mocht in het geval van wetsuit de knop afgaan dan heb  je een extra lap. Ik heb een wetsuit met korte mouwen en nog nooit het knopje per ongeluk ingedrukt.
Qua overige zaken. De hartslagmeter: ik ben nu aan de 2e hartslagmeter (digitaal) bezig. eerste gaf rare waarden. Niet super comfortabel. Niet compatible met fitness aparaten (ik gebruik daarvoor een polar band)
Verder een GPS kastje erbij..die mag helaas niet onder water. Tsja ik blijf sparen voor de Garmin 310xt.

39

Re: welke hartslagmeter

Weet iemand misschien wat er aan de hand is als je hele hoge hartslagwaarden op je polar te zien krijgt? Moet je dan het batterijtje van je hartslagband vervangen?

Ik kan er zo gauw geen waardevolle google-hits over vinden. Vandaag op de fiets -het was overigens schit-te-rent fietsweer- had ik enorme onrealistische schommelingen in mijn hartslag met een max van 212, terwijl mijn max op de fiets feitelijk 193 is. Bovendien schoot ie heel regelmatig naar 180 of 160, terwijl ik gewoon met een rustig duurritje bezig was... dus als iemand dit eerder heeft gehad.. ben wel benieuwd wat ik er aan kan doen. En nogmaals: het probleem zit em dus niet in mijn hart of conditie. ik was ook niet met iemand anders aan het fietsen, dus inteferentie is het ook niet. Toen ik na het fietsen nog ging hardlopen, waren de schommelingen er weer uit.

Sowieso heb ik wel wat klachten over de Polar RS800, ik zou em niet weer kopen denk ik.. wordt toch een beetje moe van dat ding.  Dus dat is een tip voor iedereen die nog een hartslagmeter wil kopen. Overigens zitten mijn problemen vooral in de Polar Pro Trainer software.. dat kan toch echt beter.

40

Re: welke hartslagmeter

Heeft je band misschien iets hoger of lager gezeten dan normaal?
Overigens was het ook pr8ig weer om te lopen. Helaas wat rustiger dan ik zou willen, omdat m'n hamstring nog steeds niet lekker meespeelt. Rustig trainen is best lastig. Morgen (straks dus tongue ) m'n fiets maar eens gaan uitlaten tongue

41 Laatst bewerkt door Cor (24-03-10 14:21:59)

Re: welke hartslagmeter

JanR schreef:

Weet iemand misschien wat er aan de hand is als je hele hoge hartslagwaarden op je polar te zien krijgt? Moet je dan het batterijtje van je hartslagband vervangen?

Heb daar ook wel een enkele keer last van met mijn RS800CX. 9 van de 10 keer komt dat dan volgens mij door het "gefladder" van je shirt. Als die van een kunststof is gemaakt (zijn ze volgens mij bijna allemaal) dan veroorzaakt dat statische elektriciteit. Deze statische elektriciteit ontregelt het signaal. Leg de volgende keer als het gebeurt je hand maar eens over je HF transmitter zodat je shirt daar ter plekke niet fladdert, dan zal je merken dat het HF signaal weer correct doorgegeven wordt aan je horloge.


Je kan dit voorkomen door strakke shirts te dragen die niet fladderen. Ik heb overigens ook een S625X die ik nog steeds met triathlons gebruik (vanwege hf registratie tijdens het zwemmen) en die heeft die problemen niet.

Een andere tip die ik heb voor slechte registratie van het HF signaal, is het goed schoon houden van de verbinding tussen de transmitter en de borstband. Door zweet (of eigenlijk de mineralen in het zweet) kan het elektrisch contact verminderen en dus vreemde HF signalen afgeven. Regelmatig schoonmaken (wassen van de band en met een klein mesje schoonmaken van de contacten) lost hier de problemen grotendeels op.

Over de Polar software heb ik nauwelijks te klagen. Had van de winter wat problemen met automatische rondetijden, maar dat was bij een nieuwe build weer opgelost.

Gr.
Cor

42

Re: welke hartslagmeter

René S. schreef:
franske schreef:

Ik heb sinds van de week de Polar Rs 400 sd, werkt nagenoeg hetzelfde als de rs200.
Beschrijving die er bijzat is zeer minimaal.

Waarschijnlijk zit er een cd bij de hartslagmeter, daar staat de (bijna) volledige beschrijving op. Maar ik heb ze eigenlijk toch liever op papier.......

klopt, ik heb de rs 400 sd ook en bevalt me prima, bediening vind ik ook niet moeilijk trouwens.

....Though his body says stop, his spirit cries - never!.....

(Survivor, Burning Heart)

43

Re: welke hartslagmeter

Ik zit te twijfelen tussen de Garman forerunner 305 en de polar cs400 met cadans sensor.

Ga me eens goed verdiepen in de eigenschappen.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

44

Re: welke hartslagmeter

@ Cor: dank. klinkt plausibel, ik ga vanmiddag direct testen of ik dit verhaal kan verifiëren.

Wat mijn problemen met de software betreft: die zal ik binnenkort eens op een rijtje zetten, anders vergeet ik misschien punten.