26

Re: De juiste zwembril

KLS schreef:

De predator besloeg vandaag ook niet, heerlijk helder "beeld". Heeft iemand ervaringen met predator flex?

Vind ik zelf beter dan de gewone Predator (en is ook wat duurder  wink). De band (enkel ipv dubbel) zit wat steviger en door het flexibele gedeelte bij de neus is deze nog makkelijker af te stellen.
Ik heb hier en daar gelezen dat het flexibele gedeelte kwetsbaarder is, maar zelf heb ik daar geen ervaringen mee.

De normale Predator gebruik ik tijdens de trainingen, de Flex in wedstrijden.

27

Re: De juiste zwembril

Maca944 schreef:

Weet iemand of Sable Wateroptics brillen verkrijgbaar zijn in Nederland? Ze zien er goed uit en krijgen positieve recensies op slowtwitch.

Zie http://www.sablewateroptics.com/

Ik heb ze gemaild, en er wordt een bril naar me verstuurd vanuit de distributeur in Frankrijk. Ik ben benieuwd. Duur voor een zwembril, maar volgens de fora het geld waard.

28

Re: De juiste zwembril

Beste topicleden, een beproefde methode om je zwembrilletje niet of minder te laten beslaan is om met je vinger wat spuug op de binnenkant van je zwembrilletje te wrijven, afspoelen opzetten die bril en paddelen maar. Verder zijn er ook anti fog doekjes en anti fog vloeistoffen.

succes

Peet

29

Re: De juiste zwembril

peet schreef:

Beste topicleden, een beproefde methode om je zwembrilletje niet of minder te laten beslaan is om met je vinger wat spuug op de binnenkant van je zwembrilletje te wrijven, afspoelen opzetten die bril en paddelen maar. Verder zijn er ook anti fog doekjes en anti fog vloeistoffen.

succes

Peet

Dan zal er met mijn spuug iets mis zijn, want bij mij werkt dat niet. Weet iemand waar ik die antifog (online) kan kopen want ik wordt er gek van.

30

Re: De juiste zwembril

Roland_Amersfoort schreef:
peet schreef:

Beste topicleden, een beproefde methode om je zwembrilletje niet of minder te laten beslaan is om met je vinger wat spuug op de binnenkant van je zwembrilletje te wrijven, afspoelen opzetten die bril en paddelen maar. Verder zijn er ook anti fog doekjes en anti fog vloeistoffen.

succes

Peet

Dan zal er met mijn spuug iets mis zijn, want bij mij werkt dat niet. Weet iemand waar ik die antifog (online) kan kopen want ik wordt er gek van.

Bijvoorbeeld bij:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode … elID=63471
http://www.wiggle.co.uk/aqua-sphere-ant … tion-30cc/

31

Re: De juiste zwembril

Roland_Amersfoort schreef:

Dan zal er met mijn spuug iets mis zijn, want bij mij werkt dat niet. Weet iemand waar ik die antifog (online) kan kopen want ik wordt er gek van.

Ik wordt? Oei.

Het ene brilletje is ook wat beter 'antifog' te maken dan het andere, zo reageert mijn speedo merit (15,- geloof ik) er prima op maar mijn reserve bril van 8 euro is altijd en overal bijzonder mistig... Behalve met een laagje water in de glazen, maar da's weer niet zo fijn voor je ogen na een tijdje.

32

Re: De juiste zwembril

Bleek schreef:
Roland_Amersfoort schreef:

Dan zal er met mijn spuug iets mis zijn, want bij mij werkt dat niet. Weet iemand waar ik die antifog (online) kan kopen want ik wordt er gek van.

Ik wordt? Oei.

Het ene brilletje is ook wat beter 'antifog' te maken dan het andere, zo reageert mijn speedo merit (15,- geloof ik) er prima op maar mijn reserve bril van 8 euro is altijd en overal bijzonder mistig... Behalve met een laagje water in de glazen, maar da's weer niet zo fijn voor je ogen na een tijdje.

Ik wordt? Ik zit hier inderdaad met schaamrood op mijn wangen. Zal wel eerst een andere zinsopbouw zijn geweest.... (kuch kuch)

Bedankt beide voor de reactie!

33

Re: De juiste zwembril

Ik heb een Speedo Futura Biofuse en ben daar best tevreden over.
Zit heel goed en beslaat niet, maar sinds een weekje loopt er precies gewoon water in.

Het is precies alsof het rubben wat verstorven is.
Is dit normaal na 6maand met een brilletje of ligt dit aan dit type?