1

Onderwerp: Specialized Transition Comp

Ik wil voor aankomend jaar een tijdrit/triathlon fiets kopen. Ik heb zelf de Specialized Transition Comp in gedachten. Ik wil hem dan door mijn fietsen maker laten aanpassen door ultegra groep en er komt een dicht ffwd wiel in achter. Voor komt een ffwd F9R wiel.

Nu vraag ik jullie mening over deze fiets.
http://www.specialized.com/OA_MEDIA/201 … 4-41_l.jpg

Als je andere suggesties heb hoor ik ze ook graag.

Alvast bedankt!!

2

Re: Specialized Transition Comp

slecht kan dat zeker niet zijn volgens mij smile

3

Re: Specialized Transition Comp

Dat is wel een mooi frame ja! Goed dat je hem zelf opbouwt want die opbouw van Specialized slaat nergens op. Een frame van duizenden euro's met (bijna) de goedkoopste onderdelen die er zijn.

Als je Specialized mooi vind heb ik nog wel iets voor je smile helaas pas voor het normale volk beschikbaar vanaf 2011... (Als je je auto en huis verkoopt)

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele … ian__.html

4

Re: Specialized Transition Comp

2010 eigenlijk;

http://www.velonews.com/article/94013

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

5

Re: Specialized Transition Comp

Ik heb de specialized transition van dit jaar. Ooke met een FFWD disc en dura ace / ultegra combi afgemonteerd.. Rijd super!!!

6

Re: Specialized Transition Comp

Beetje achterhaald design die transition wat mooi geillustreerd wordt op:

http://www.bikesportmichigan.com/review … 2008.shtml

Nu wordt in dit artikel wel heel erg Cervelo opgehemeld maar in het algemeen zie je wel een trend in alle (ook specialized met het nieuwe model) fietsen naar de punten die hier genoemd worden (balhoof, bovenbuis, achterkant etc.)

Betere fietsen dan dan de Transition zijn (in mijn opinie!!): Canyon Speedmax CF, Cannondale Slice, Felt B2 en DA, Cervelo P2C en P3C, Focus Izalco Crono en dan vergeet ik er vast nog een paar

De FFWD wielen zou ik dan wel weer houden!

Just my 0.02,

Things (die Transitions zelf niet mooi vind maar dat terzijde)

7

Re: Specialized Transition Comp

Ik sluit me volledig aan bij Things. Qua aerodynamica en geometrie zijn er veel betere fietsen te koop, zeker voor dat geld. Tenzij je verliefd bent of veel korting kan krijgen, want dan moet je hem gewoon kopen, maar anders zou ik er nog wel een keer over nadenken om veel geld in een Transistion te investeren.
Als aanvulling op het verhaal van Things weet ik toevallig dat Bjarne Riis ook niet tevreden was over de Transition. Specialized bood echter zoveel geld dat Saxo Bank toch voor Specialized koos, maar dan moest er voor de Tour wel een nieuwe tijdritfiets komen (en wat voor één, amai).
Als aanvulling op het lijstje van Things zou ik de Scott Plasma 2, de Giant en de Kuota nog noemen. Een Argon 18 is ook mooi, maar die heeft een beetje de reputatie dat ie net als een Ridley nogal breukgevoelig is.

8

Re: Specialized Transition Comp

Ja, allemaal mooie fietsen. Stevens Chrono kan er misschien ook wel bij. Gaat in 2010 in prijs zakken, in tegenstelling tot al het andere op fietsgebied.

Let bijdeweg ook ff op de framegeometrie. Er zijn frames die relatief kort zijn, (zoals de slice) en daarom meer geschikt voor mensen met lange benen en een korte romp, en frames die relatief lang zijn. Op slowtwitch kun je ergens een stack&reach-tabel vinden waar meer in staat.
Een leuke fiets uitzoeken op internet is wat dat betreft niet altijd even handig...

Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

9

Re: Specialized Transition Comp

Ja ik lees veel berichten. Wat me wel opvalt is dat de prijsen van de fietsen erg hoog liggen. Ik kan de specialized comp voor €2490 euro krijgen. Dan is hij opgebouwd zoals op de site van Specialized is aangegeven. Zijn er voor die prijs dan nog steeds goede alternatieven??

10

Re: Specialized Transition Comp

De Canyon Speedmax CF 9.0 (als die nog in jouw maat beschikbaar is) weet ik zeker 2499 nu in de sale.

De Cervelo P2C is rond de 1400 Euro als frame, maar of die nou beter is dan de transition?

11

Re: Specialized Transition Comp

Vanzella schreef:

De Canyon Speedmax CF 9.0 (als die nog in jouw maat beschikbaar is) weet ik zeker 2499 nu in de sale.

De Cervelo P2C is rond de 1400 Euro als frame, maar of die nou beter is dan de transition?

Schijten beren in het bos?

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

12

Re: Specialized Transition Comp

http://images.paraorkut.com/img/pics/images/b/bear-843.bmp


zeker weten wink

13

Re: Specialized Transition Comp

ikzelf heb de tri crono van wilier besteld als frame afbouw ben ik nog niet aan uit maar dit lijkt me ook een knap frame mede ook omdat ik een wilier fan ben :-)

14

Re: Specialized Transition Comp

Op zicht is alles een knap frame (ok bijna alles dan).

Wat zeggen de tests?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

15

Re: Specialized Transition Comp

Jacob schreef:

Op zicht is alles een knap frame (ok bijna alles dan).

Nou, niet alles.
Aluminium is meestal een knik frame. Staal wil nog wel eens buigen.

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

16 Laatst bewerkt door Paul851 (25-09-09 02:45:18)

Re: Specialized Transition Comp

Mijn alu frame was al 6 jaar in gebruik toen ik m'n fiets kocht, maar nog steeds kaarsrecht. Ik heb er sindsdien ruim 4 kkm bijgeZ. Een stalen frame heb ik hier ook nog liggen, Raleigh Record frame, Reynold buiswerk. begin jaren '80, dus een waar dranghekje :Y
Afgemonteerd met het toenmalige Shimano 600, commandeuers (jaja) aan de onderbuis.

Huidige fiets is een Van Tuyl 750 frame, afgemionteerd met Ultegra. Ik ben (volgens mij) de beperkende factor, dus qua fiets hoef ik nog niet veel te investeren tongue