1

Onderwerp: Shimano vs SRAM

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje wat betreft de afmontage van de fietsen.
Ik wil misschien zelf een fiets gaan opbouwen, maar nu zit ik te denken waarmee ik de fiets mee zal afmonteren.
Nu kan het zijn met Shimano, Campie of SRAM.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar Shimano of SRAM.
Maar welke zou ik kiezen, misschien kunnen jullie mij er van overtuigen welke er beter is.

Shimano Dura Ace  vs SRAM red

of

Shimano Ultegra vs SRAM Force.

Ik lees graag jullie mening/ visie/ oordeel enz enz.

Met vriendelijke groet.

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

2

Re: Shimano vs SRAM

he joe,

Op de site van fiets.nl staan hier volgens mij al heel veel meningen over. Dat zijn toch de mensen die het zou moeten weten (lees: de mindere goden die alleen maar fietsen).
Ik heb zelf overigens Ultegra en ben daar dik tevreden mee
succes!

3

Re: Shimano vs SRAM

Zelf heb ik een volledige Shimano (Dura-Ace) afmontage (met FSA voorbladen); had de vorige eigenaar al voor me gekozen. Ik heb me laten vertellen dat Shimano (t.o.v. SRAM en Campa) makkelijker af te stellen is voor de nitwit (ik dus).
Maar laat iemand die er echt verstand van heeft me gerust verbeteren / de mond snoeren...

4

Re: Shimano vs SRAM

ik heb op mijn racefiets sram force staan en ben er wel tevreden over heb met shimano ultrega geen ervaring. heb wel xtr op mtb staan maar tja...

5 Laatst bewerkt door Vanzella (18-06-10 11:09:55)

Re: Shimano vs SRAM

Sram zou minder storings gevoelig zijn onder moeilijke omstandigheden (regen modder etc...) en Shimano loopt iets mooier en stiller...

De "oude" Shimano 10 speed had niet zulke fantastische remmen de nieuwe Dura Ace en Ultegra zou dat opgelost moeten zijn

Dat Shimano mooi en stil kan lopen bij perfecte afstelling maar bij een kleine afwijking al begint te ratelen. Plus dat de eerste generatie 10 speed niet briljant remt (ook niet heel slecht, maar kan gewoon beter) weet ik uit ervaring (Ik rijd met Dura ACe en mijn vrouw met Ultegra).

De nieuwe generatie DA en Ultegra en Sram heb ik geen persoonlijke ervaring mee.

6

Re: Shimano vs SRAM

De nieuwe Shimano Dura-Ace 7900 is in mijn ogen perfect ook qua afwerking
Remmen zijn zeer goed schakelen verloopt zeer soepel en snel
Het crankstel van de Dura-Ace vind supergaaf om te zien verder is crankstel extreem stijf
en dat is nou altijd het sterke punt van Shimano geweest
Shimano is een van de weinige die nog steeds geen crankstel van carbon maakt want een crankstel van carbon heeft geen toegevoegde waarde
Als complete groep vind ik het een sterk geheel en redelijk t.o.v Campanolo Super Record redelijk geprijsd

7

Re: Shimano vs SRAM

shimano heeft een beperkte hoeveelheid carbon dura-ace crankstellen gemaakt vorige winter staat mij voor :-) maar die waren wel vrij prijzig heb ze eens in fiets zien staan

8

Re: Shimano vs SRAM

ronnyke schreef:

shimano heeft een beperkte hoeveelheid carbon dura-ace crankstellen gemaakt vorige winter staat mij voor :-) maar die waren wel vrij prijzig heb ze eens in fiets zien staan

Klopt:
http://www.wielernet.be/afb/fc7800c_04.jpg

9

Re: Shimano vs SRAM

Het blijft natuurlijk een beetje een gevoelskwestie. Welk merk je voorkeur heeft. Zelf ben ik erg gecharmeerd van Campagnolo Record. Kwam volgend overzichtje tegen http://racefietsblog.nl/index.php/campa … o-of-sram/ Dan heb je een beetje een overzichtje hoe de groepen zich ongeveer laten vergelijken.

Maar misschien heb je je keus al gemaakt.