1

Onderwerp: Beginner Edwin

Hallo

Ik ben Edwin 18 jaar oud. Ben in December begonnen met hardlopen dit beviel mij zeer goed en ben sinds dien helemaal verslaafd aan duursport. Nadat ik in april de marathon van Rotterdam heb gelopen was ik opzoek naar een nieuwe uitdaging. En zodoende kwam ik bij triathlon terecht. En hoop nu in september mijn eerste 1/8 te doen.

Ik heb inmiddels een wetsuit aangeschaft en al een tijdje bezig met zwemmen alleen dit gaat nog niet helemaal zoals ik wil. Techniek waar ik nog veel aan moet werken en kan het ook nog niet zo lang volhouden maar dat is denk ook een kwestie van trainen. Hardloop spullen heb ik wel genoeg goede schoenen etc alleen nu nog een fiets maar aangezien ik maar een bijbaantje heb voor een paar € per uur is zo'n mooie cervelo (of van die fietsen uit show your bike topic) nog even niet weggelegd.Dus ik begin denk met een gewone racefiets of loopt iedereen met zo'n zieke TT Bike bij een 1/8 ?

Ik ben in deze sport zo goed als nieuw dus hoop hier op het forum veel te leren. Nog even kort wat over me zelf ik ga in september beginnen met een studie in Enschede misschien hier ook lid worden van een tri vereniging. Naast triathlon zit ik ook nog op voetbal. Al vinden mensen die voetballen duursport vaak maar niks. Terwijl er naar mijn mening juist veel meer uitdaging in zit.

Edwin

2

Re: Beginner Edwin

Hallo Edwin,

In Enschede zit een zeer actieve en volgens mij ook leuke studenten triathlonvereniging. Hier zou ik dan zeker eens een kijkje bij nemen. Daar kun je ook veel advies krijgen en vooraf natuurlijk het forum eens wat doorlezen.

Btw. meeste duursporters vinden voetbal ook niks, dus dat maakt geen verschil wink

3

Re: Beginner Edwin

Welkom!

Edwin K schreef:

Dus ik begin denk met een gewone racefiets of loopt iedereen met zo'n zieke TT Bike bij een 1/8 ?

Ik heb mijn eerste paar 1/8ste triathlons ook op m'n racefiets gedaan, zonder opzetstuur. Prima te doen hoor. Je ziet wel eens een Cervelo P4 voorbij komen bij een 1/8ste maar ook MTB's, fiets maakt in beginsel dus niets uit!

En och, voetbal, da's een spelletje, geen sport smile

4 Laatst bewerkt door Ynze (28-07-10 08:45:28)

Re: Beginner Edwin

Tip: Triathlon Club Twente
Maar als student begrijpelijk dat je dan naar de studenten triathlon club Aloha gaat.

Bij de triathlon zie je van alles langs flitsen. Een racefiets zelf is al erg goed. Misschien wel handig om er een opzetstuurtje op te zetten.

5

Re: Beginner Edwin

Idd bij 1/8ste in heerhugowaard kwam ik van alles tegen! Dat maakt het ook leuk! Ik fiets ook op een gewone racefiets, dit is uitstekend te doen. Voor langere afstanden is een opzetstuur handig!

6

Re: Beginner Edwin

Hey Edwin,

Het is fijn om bij een triathlonvereniging te gaan, dus als je student bent zou ik zeker lid worden van Aloha. Zelf ben ik lid van de studentenvereniging in Groningen. Tis altijd erg gezellig en maakt het trainen toch net ff iets makkelijker en leuker. Neem aan dat je meedoet aan de triathlon in Rutbeek? C U there op een gewone racefiets met tijdritstuurtje.

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel