1

Onderwerp: beginnende triatleet stelt zich voor

Hallo allemaal,

Ik ben Ramon, 37 jr, 177 cm, 65 kg, op zoek naar de uitdaging voor het komende jaar.
Ik beoefen alle drie de sporten, dus waarom niet combineren.

Ik zwem vijf dagen per week 2 km in 37 minuten. Borstcrawl en schoolslag afgewisseld, mag dat eigenlijk?
1 tot 5 keer per week mountainbike ik naar mijn werk (12 km) en 's middags uiteraard weer terug.
Afgelopen dinsdag voor het eerst hardgelopen (zonder te wandelen), 58 minuten gedaan over 10 km.

Gisteren racefiets gekocht. Zonder tijdritstuur. Wat is daar het voordeel van?

Nu ben ik op zoek naar een goed schema om alles achter elkaar te doen.
Doel is meedoen aan de triatlon van Amsterdam Nieuw West, juni 2011.
Maar wellicht is er nog een andere triatlon, eerder te bereiken.

Tips zijn welkom.

Ramon

2

Re: beginnende triatleet stelt zich voor

Hey Ramon,

hoewel ik zelf ook nog beginnend triathleet ben wil ik je wel ff helpen met je vragen:

-Natuurlijk mag je borstcrawl en schoolslag afwisselen, maar als je in 37 min 2 km kunt zwemmen kun je ook prima 500m (1/8 triathlon) borstcrawl zwemmen. Dat gaat gewoon véél sneller, dus is dat wel aan te raden.

Wat betreft het ligstuurtje: zeker aanschaffen. Je kunt daardoor een veel aerodynamischere houding aannemen wat heel veel tijd en kracht scheelt. Ook is het aan te raden om je fiets er iets op aan te passen, zoals de spacers onder je stuurpen weg te halen, want dat ligt fijner. Gewoon ff een keer een ronde fietsen met je gereedschap zodat je het stuurtje naar jouw wensen aan kunt passen.

Als je eerder een korte triathlon wilt doen wat zeker aan te raden is, moet je gewoon ff op de site van de NTB kijken waar er één is. Wees namelijk maar niet bang dat je de langzaamste bent, want zwemmen kun je al duidelijk en fietsen en lopen kan iedereen.

Veel succes!

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel