1

Onderwerp: Planet X

Ik heb hier regelmatig mee zitten lezen en nu vroeg ik mij af hoe de planet x fietsen bevallen? Ik ben op zoek naar een andere racefiets, maar vind het een beetje 'gevaarlijk' om zo vanaf een site een fiets te kopen zonder dat ik weet of deze fiets geschikt is voor mij...

Iemand ervaring mee?

2

Re: Planet X

De frames komen goed uit de testen qua stijfheid.
Afwerking ziet er ook goed uit (lak lijkt wel kwetsbaar)

Voor de rest nog geen idee, heb er zelf nog niet mee gereden smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: Planet X

Ik kan je ook zeggen dat het frame er netjes uit ziet, had het frame 4 dagen na de betaling in huis, dus erg netjes.

Helaas is hij nog niet klaar dus heb er nog niet mee gereden.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

4 Laatst bewerkt door Vanzella (08-03-10 12:01:29)

Re: Planet X

een stuk of tien topics naar beneden staat een topic over plant x tijdrit fietsen met ervaringen van een aantal forumleden met deze fietsen....

5

Re: Planet X

Op wielertoerist.be

http://www.wielertoerist.be/forum/viewt … mp;t=32989

6

Re: Planet X

Vanmiddag de eerste testrit gedaan met de Planet X-Stealth. Voorlopig lijkt het me een prima frame, een stuk stijver en reactiever (goed woord?) dan mijn carbon racer. Hij wil vooruit!
Eea hangt uiteraard wel af van de afmontage, maar daarbij heb ik voor mijzelf geen steken laten vallen.
Schakelen, remmen, rij- en bochtengedrag is gewoon goed.

Nu er alleen er nog veel mee rijden.

7 Laatst bewerkt door Scighera (18-03-10 12:45:06)

Re: Planet X

Vanochtend dus zelf even gereden, hier en daar nog moeten bijstellen.
Fiets was voor van Dura-Ace 10speed afmontage, Profile T2 Cobra stuurcombinatie en Americam Classic CR420 trainingswielen met Vittoria Rubino Pro bandjes.

Conclusie na deze rit (2uurtjes met flats, als plat en leuke klimmetjes)
+erg stijf frame, goede kracht overbrenging
+zeer stabiel, fiets wil rechtdoor, geen gewiebel
+wendbaarheid ook goed
+frame absorbeert goed de schokken van slecht wegdek
-staand klimmen gaat niet helemaal lekker, maar dat is een kwestie van stuur bij stellen

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: Planet X

Hey Rene en Scighera,

Leuk om te lezen, ik hoop zondag eindelijk te kunnen gaan rijden.      Hoop dezelde ervaring op te doen zoals jullie zeggen.

Veel plezier en succes verder met de fiets.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

9

Re: Planet X

Scighera schreef:

Vanochtend dus zelf even gereden, hier en daar nog moeten bijstellen.
Fiets was voor van Dura-Ace 10speed afmontage, Profile T2 Cobra stuurcombinatie en Americam Classic CR420 trainingswielen met Vittoria Rubino Pro bandjes.

Conclusie na deze rit (2uurtjes met flats, als plat en leuke klimmetjes)
+erg stijf frame, goede kracht overbrenging
+zeer stabiel, fiets wil rechtdoor, geen gewiebel
+wendbaarheid ook goed
+frame absorbeert goed de schokken van slecht wegdek
-staand klimmen gaat niet helemaal lekker, maar dat is een kwestie van stuur bij stellen

Even een topicje omhoog schoppen.

Gaat dat staand fietsen nu al beter?
Ik heb dat probleem ook met mijn opzetstuurtje en weet het daaraan.
Maar heeft iedere tt-fiets dat probleem niet gewoon door die korte zit?

gr.

10

Re: Planet X

Het went wel met de tijd, klim er regelmatig mee, het is even opletten ivm het raken van de armpads met de knieen.

Heb er nu denk ik een 4000km mee gereden op deze fiets en niets negatiefs op aan te merken. zeer stabiel rijgedrag. natuurlijk is het een TT fiets, dus bochten is wat meer werken dan met een criterium frame smile

een must is wel (bij de meeste frames, maar gezien het lakwerk bij deze helemaal) om beschermende blake stickers te plakken bij balhoofd buis ivm schuren van de kabels.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800