1

Onderwerp: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

Met mijn Nike Lunar races met Yankeez veters toch weer de schuurplekken opgelopen tijdens Holten NK OD. Blijkbaar te strak afgesteld - of ik moet mijn blote voeten meer 'harden'.

Wat zijn volgens jullie de beste triathlonspecifieke hardloopschoenen?  En iemand ook ervaringen met de Adididas Adizero Kona's > met de klittenband?

2

Re: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

Mijn scheenbenen en knieën schrikken alleen al van het woord "wedstrijdschoen".
Onwijs dunnen zooltjes, ja wel lekker licht, maar daar heb je het dan ook mee gehad.

Ik loop al jaren triathlons met de hardloopschoenen waar ik ook hele en halve marathons mee loop.
Tenzij je zeker weet dat het je op 10km een minuut of meer scheelt zou ik er over gaan denken, voor de rest zit het volgens mij tussen de oren.

Waarom niet gewoon je normale hardloopschoen met yankz veters of een andere snelsluiter? Wat is nu, afgezien van het gewicht, HET voordeel van zo'n wedstrijdschoen?

Ik hoor niet anders dan blaren en eerdere blessures. Je kan er ook niet op trainen want binnen een paar 100 km zijn ze al "op". Ik zie het nut en de lol van die dingen niet in, maar ja, ben ook maar amateur

A+

3

Re: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

Ik heb in Stein en paar Zoots gekocht, behalve het gewicht heb je geen losse tong en is het binnenwerk volledig naadloos. En het ziet er natuurlijk flitsend uit cool
Ik heb al wel in de gaten dat ik er geen lange afstanden op moet gaan lopen, dus niet meer dan 10 km. Dat vinden m'n knieën niet leuk. Blaren heb ik geen last van gehad, ook niet zonder sokken. Dar was vorig jaar in Nuenen wel anders.

4

Re: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

@ petimas.
Ik zit in dat deel van het wedstrijdveld waarin wedstrijdschoenen net het verschil kunnen maken.  Het voordeel van wedstrijdschoen is dat ze een stuk lichter zijn (en voelen) en je vrij direct contact hebt met de ondergrond: er gaat vrijwel geen energie verloren door demping e.d. 

@ Paul851.
De Zoots ga ik in ieder geval eens passen. Het concept van die schoenen spreekt me wel aan. Wel wat aan de dure kant.

5

Re: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

ik heb schoenen van zoot. soort van wedstrijdschoen, lekker licht en niet te duur. op deze schoenen ook geen last van blessures. en gladde binnenkant, dus sokken niet nodig, snelveters en lange lip aan de achterkant zodat snel aan en uittrekken mogelijk is.
alleen, heb deze bij een triatlon gekocht en kan geen verkoopadressen in Nederland vinden.
wie weet waar deze in een winkel of online te kopen??

6

Re: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

Hallo,

Ik weet dat ze in Borne bij step one ook Zoot verkopen .
Ik weet niet of je in de buurt woont anders kunnen ze misschien de schoenen wel opsturen .

twitter.com/eugene_gouma

7

Re: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

@DN precies wat ik zei dus.............als de schoen eht verschil maakt....no doubt. Maar ik denk dat jij bijvoorbeeld Stein er ook niet op loopt :-) Toch?

Overigens zag ik gisteren hier in Frankrijk bij de Decathlon ook een soort van wedstrijdschoen, maar wel erg goedkoop. Zou het moeten proberen. Kan je voor € 39,90 geen buil vallen. Op de site geven ze ook aan dat het schoenen zijn tot 45 minuten op harde ondergrond.

http://www.decathlon.fr/chaussures-rout … 19649.html

Techn details geven 225 gram bij maat 39. Is dat eigenlijk licht? heb geen idee van gewichten van schoenen.
Op de franse site gaan ze alleen niet verder dan maat 42 :-( maar op de kalenji site geven ze aan t/m maat 12, dus das weer zo'n frans geintje van die smurfen hier.

8

Re: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

Hier het herenmodel:
http://www.decathlon.fr/chaussures-rout … 85441.html

Gerbert vdB heeft hier al menig wedstrijd mee gewonnen en is wel tevreden over de schoen, maar het is geen topschoen.

9

Re: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

smit schreef:

ik heb schoenen van zoot. soort van wedstrijdschoen, lekker licht en niet te duur. op deze schoenen ook geen last van blessures. en gladde binnenkant, dus sokken niet nodig, snelveters en lange lip aan de achterkant zodat snel aan en uittrekken mogelijk is.
alleen, heb deze bij een triatlon gekocht en kan geen verkoopadressen in Nederland vinden.
wie weet waar deze in een winkel of online te kopen??

Ik heb ze in Stein gekocht, bij de stand van RonForRun (of Ron4Run). Winkel zit in Maastricht, of ze ook online verkopen weet ik niet.

10

Re: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

@ Le Coq
TNX...........topschoen is natuurlijk ook lastig voor nog geen € 40
Mijn saucony's doen al snel € 120 (geen wedstrijdschoen)

A+

11

Re: Ervaringen met Triathlon wedstrijdhardloopschoenen

le Coq schreef:

Hier het herenmodel:
http://www.decathlon.fr/chaussures-rout … 85441.html

Gerbert vdB heeft hier al menig wedstrijd mee gewonnen en is wel tevreden over de schoen, maar het is geen topschoen.

Ik was in Frankrijk en heb deze schoen ook gekocht was trouwens in de aanbieding 24.70€ ik dacht voor dat geld kan ik het altijd proberen.

twitter.com/eugene_gouma