1

Onderwerp: Hou het sportief mede triathleten!!!!

Vandaag meegedaan bij de  OD van Veenendaal: tijdens het zwemmen inhaken van de armen (halverwege de race)
Als je rechts ademt kun je natuurlijk niet altijd links kijken. Maar wat er vervolgens gebeurde heeft mijn plezier in triathlon een stuk minder gemaakt.
Er werd namelijk meteen bewust met de vuist uitgehaald op mijn zwembrilletje. Nu zit ik met een rood oog..

ik begrijp dit soort gedrag niet. We lagen ergens in de middenmoot. Gebeurt dit vaker?

2

Re: Hou het sportief mede triathleten!!!!

ik weet dat er wel wat wordt geduwd en getrokken, maar dit gaat toch echt te ver! Erg onsportief als je op die manier beter dan anderen wil zijn.

3

Re: Hou het sportief mede triathleten!!!!

zo zie je maar je hebt overal gekken erbij zitten, zelfs dus in onze geliefde sport....
Zie dit als een incident en laat je het plezier niet wegnemen. Ik zie namelijk ook heel sportief gedrag tijdens wedstrijden. Laten we de focus leggen op deze dingen en laten we de mindere dingen snel vergeten. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het gewoon zwaar balen is wat er vandaag gebeurde tijdens de wedstrijd.

succes

4

Re: Hou het sportief mede triathleten!!!!

Ik ga even advocaat van de duivel spelen (terwijl je helemaal gelijk hebt hoor)

Als het parcours linksom gaat en je ademt rechts, kijk ja dan ook nooit naar links?
Kleine tip, wat ik tenminste doe, ik kijk na elke 10 slagen even recht voor me uit met mijn brilletje net boven de waterlijn.

Voordeel 1 : je blijft de goede lijn zwemmen
Voordeel 2 : je ziet meteen wie er in je directe omgeving ligt

Blijft debiel dat die persoon meteen uithaalt.

A+

5

Re: Hou het sportief mede triathleten!!!!

Trouwens de winter is een mooie tijd om te gaan leren ademen aan twee kanten. Dus om de drie slagen. Zou houd je perfect zicht op alles om je heen. Als je daarnaast nog af en toe vooruit kijkt zal je nooit verrast zijn door de dingen om je heen.

6

Re: Hou het sportief mede triathleten!!!!

dat is inderdaad advocaat van de duivell. Je kunt vanalles doen om dit te voorkomen. Ondanks om de 3 ademen en vooruitkijken (wat ik persoonlijk al doe) kan je toch een keer inhaken. Je raakt er allebei door uit je ritme, dus er is niemand die er voordeel uithaalt. Om dan bewust uit te halen lost toch niets op.....   

iedereen probeert het maximale uit zichzelf te halen, maar er zijn voor mij gewoon grenzen.  Zelf kom ik uit de waterpolosport, waar het er behoorlijk fysiek aan toegaat.  Dus een stootje kan ik wel hebben, maar dit soort gedrag...

7 Laatst bewerkt door Dnns (22-08-10 13:13:52)

Re: Hou het sportief mede triathleten!!!!

Niet tof; erg onsportief. Ik heb gisteren voor het eerst meegedaan sinds 15 jaar meegedaan aan een triatlon (ook Veenendaal). Het zwemmen viel me tegen. Ik heb zelf ook gewaterpolood en dit had er veel van weg, maar dan zonder scheidsrechter... Desondanks geen vuisten op mijn bril gehad; dat gaat echt nergens over.

8

Re: Hou het sportief mede triathleten!!!!

beste lui.

Gisteren werkelijk 5 maal een klap op mijn achterhoofd gekregen tijdens het zwemmen (binnenmaas)
Deze persoon kon hier m.i. niets aan doen .Hij zwom hetzelfde tempo.was trouwens helemaal geen startsein men begon gewoon aan de wedstrijd beetje raarrr

Later ook nog gelachen tijdens het lopen krijg ik van een andere tri-atleet plotseling een klap op mijn achterhoofd.
Zo zegt die: net op tijd,bleek een wesp.Zeg ik nog: je bent te laat.

ps was tijdens het fietsen 2 keer (bovenbenen)door een wesp te grazen genomen.best pijnlijk

triathlon is elke keer weer een leuk avontuur

groet en veel plezier.

Leon

9

Re: Hou het sportief mede triathleten!!!!

Vorige week bij de start van een duathlon deelde er ook iemand een paar elleboogstoten uit. Precies of er valt iets mee te verdienen :-)

10

Re: Hou het sportief mede triathleten!!!!

Inderdaad uiterst onsportief, zoiets! Gelukkig nog niet zoiets meegemaakt, maar wel andersom:
Gisteren in de Binnenmaas hadden we 1000m de tijd om te stompen en toen mijn buurman dat onvermijdelijk deed, keek ie me aan bij de volgende ademhalen (ik rechts, hij links), en bij de daaropvolgende ademhaling riep ie 'sorry'!...

Okko, ik hoop (en denk) dat het een incident was; laat het je plezier niet vergallen!

11

Re: Hou het sportief mede triathleten!!!!

Ik lag gisteren ook in de surfvijver in Veenendaal bij de OD in de eerste 1/3 van het veld. Ik ben zelf helemaal niet agressief, maar verdorie sommigen maken het er ook wel naar. Als iemand in je voeten zit; geeft niet kan gebeuren, zeker bij de start want dan is het gewoon een krioelende massa. Maar als je in het laatste rondje van 500m waarbij het veld al compleet uit elkaar ligt, presteert om 6 a 7 keer iemand bovenop de bovenbenen te slaan terwijl er meer dan voldoende ruimte is en het helemaal NIETS bijdraagt aan de snelheid om half over iemand heen te zwemmen, dan begint het bij mij ook wel een keer te jeuken om die persoon een trap voor zijn donder te geven. Maar goed, je gaat een halve meter naar links of naar rechts en het probleem is meestal weer opgelost... Een dreun uitdelen kost immers ook tijd en dat kan de bedoeling niet zijn.

Okko, laat je plezier niet vergallen door 1 kneus die zijn handen niet thuis kan houden. Hufters zitten er altijd tussen. Bij het zwemonderdeel in een 25m bad zit er ook altijd wel iemand tussen die er niet zo goed tegen kan om gelapt te worden en expres in de weg gaat zwemmen.