1

Onderwerp: Londen OD leuk om te doen?

Hallo,

Ik was van plan om me in te schrijven voor de OD in Londen (weet het, ben er vroeg bij maar inschrijven voor november betekent een gegarandeerde deelname). Een leuk doel om komend jaar naartoe te werken.

Mijn vragen zijn;

Is dit een leuke wedstrijd om te doen, iemand deze dit jaar gedaan en wat is het verschil tussen de tweede onderstaande opties (van de website)? Begrijp deze niet helemaal.

Individual Olympic Distance - Male Age Group Category   
Individual Olympic Distance - Male Open Age Group Races

Thanks.

2 Laatst bewerkt door Vanzella (23-08-10 10:59:36)

Re: Londen OD leuk om te doen?

Ha Jeroen,

Ik weet niet helemaal welke OD in Londen je bedoelt. Je hebt "the London triathlon" en de age group wedstrijd van de ITU world championship series, in Londen's Hyde Park.  Ik heb allebei overwogen dit jaar.

De ITU wedstrijd heb ik gekozen en gedaan! Was een topwedstrijd! Goed georganiseerd, leuk parcours (compleet in Hyde park) je moet wel van heen en weer fietsen houden, 5 rondjes van 7,5km op een heen en weer parcours.
Goed voor de fans en ik vind het ook leuk om te doen.

4 rondjes lopen om "the Serpentine" = de zwemvijver. Deze wordt in 2012 ook gebruikt voor de olympische spelen. Daarnaast aansluitend de elite wedstrijd waar je een perfect zicht op hebt vanaf de tribune.

Ik vond het een top evenement.

Bij the london triathlon zit je meer aan de rand van de stad bij het excell congres centrum en heb je geloof ik 1 grote fietsronde waarbij je langs de thames rijdt en een keerpunt hebt bij de Big Ben. Heeft zeker ook zijn voordelen. Je beseft je meer dat je op een bijzondere plaats aan het triathlonnen bent!

Die serie indeling is denk ik dat je je of voor de open wedstrijd in kan schrijven, of voor een serie waarin je alleen met leeftijdsgenoten start.

3

Re: Londen OD leuk om te doen?

Thanks!

Het is de "London Triathlon". Ik vind inderdaad in de Thames zwemmen en voorbij de Big Ben fietsen wel erg bijzonder! Heb me uiteindelijk voor de open age categorie ingeschreven.