1

Onderwerp: Almere 2010

Ook dit evenement blijft niet gespaard :

De organisatie van de Holland Triathlon kampt met wateroverlast in Almere Haven, de plek waar komend weekend honderden triatleten in actie komen.

Het evenemententerrein staat blank. Daar moet de Parc fermé komen waar de sporters zich gaan omkleden. Er worden gaten in het grasveld geprikt en overtollig regenwater wordt weggepompt.

Bovendien stijgt het waterpeil van het Gooimeer, waardoor het surfstrand, de startplek van de Holland Triathlon, steeds kleiner wordt.



Ik wens alle deelnemers heel veel succes morgen. Hoop dat ze iets via de live stream van omroep flevoland doen.

A+

2

Re: Almere 2010

oh oh als dat maar goed komt...
en als iemand een link heeft naar een live stream houd ik me warm aanbevolen!
succes allemaal

3

Re: Almere 2010

Hopelijk ondervinden de deelnemers er geen last van en kunnen ze morgen onder goede omstandigheden de hele triathlon voltooien. Ik ga morgen kijken en hoop natuurlijk ook dat ik het dan droog houdt ;-)

Op de website kon ik geen info over bereikbaarheid vinden. Iemand enig idee hoe je het makkelijkst op het evenemententerrein geraakt? Ik kom waarschijnlijk met het ov (treintje vanuit Tilburg)...

4

Re: Almere 2010

Veel succes allemaal! Ik heb respect voor jullie.. smile

5

Re: Almere 2010

@ Juhroen.............ff naar omroepflevoland.nl en dan de "live televisie" aanklikken.

@ Martijn T...........info.....bereikbaarheid???? het is de triathlon van Almere hè. Die moeten de goede website nog uitvinden.

Ik ben wellicht de grootste fan van de triathlon maar de website is absoluut shit, zelfs nadat ze hem voor dit jaar hebben aangepast.

Klein voorbeeld : ze verwijzen naar een "voedingsschema" wat helemaal nergens op de website te vinden is. Erg slecht. Ze praten over AA als leverancier, ook van de "voeding" terwijl de "terugkomer" op dit festijn weet dat de gels van Squeezy zijn. Errug fout die info.

Mooie dag gewenst allemaal en atleten......heel veel succes

A+

6 Laatst bewerkt door Siemon (28-08-10 09:05:25)

Re: Almere 2010

@ Petitmas, weet je zeker dat omroep flevoland de wedstrijd live uitzend?
Ik kan op dit moment geen stream vinden op de website. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel slecht vind, van de 'grootste' wedstrijd in Nederland mag je toch wel een degelijk webstream verwachten?

7

Re: Almere 2010

nou, die omroepflevoland zendt van alles uit, maar nog niks dat ik wil zien.. helaas!

8

Re: Almere 2010

Klopt mannen...........ik was te enthousiast. Het was een link van 2 jaar geleden die ze nog op hun site hebben staan. Ik baal VERSCHRIKKELIJK van die UPC site.

Ik ben in november op het Holland Triathlon wedstrijdbureau en ga ze het zeker vertellen.
Vandaag las ik zelfs nog op de site dat het voedingsschema NU op de deelnemersinfo staat. Ze maken daar weer een link van en bij de voeding staat dan weer dat alles over de voeding op de website staat. Lekker hè.

Ze missen echt zo verschrikkelijk veel. Morgen, zondag, is er een samenvatting te zien op triathlon.tv

A+
Arthur

9 Laatst bewerkt door Paul851 (29-08-10 18:15:49)

Re: Almere 2010

Nou, gisteren was dus de grote dag voor mij, m'n eerste hele. Zwemmen ging goed, volgens m'n eigen inschatting zou ik tusse 1.15 en 1.20 moeten kunnen halen. Zwemtijd was 1.16.33. Toen fietsen. Eerste ronde ging lekker, tweede ronde in, de Gooimeerdijk richting oost. Lekker weer, zonnetje erbij, prima. Keerpunt, en toen zag ik boven Almere-Haven een donkerzwarte lucht aankomen. Ojee, nu gaan we het krijgen. En inderdaad, onweer, regen, hagel (auw) en windstoten. In totaal tijdens het fietsen 4 keer zeiknat geregend en weer opgedroogd. Fietstijd net onder de 6 uur, dus net boven de 30 km/u gemiddeld gereden.
En toen nog een klein stukje lopen. Voelde goed, eerste en tweede ronde lekker doorgehobbeld, daarna begon ik wat last te krijgen van m'n hamstrings rechts. Gelukkig niet zodanig dat ik niet verder kon, dus met stukjes wandelen de finish gehaald. 12.33.12 als eindtijd. Nu wel wat last van spierpijn, maar eigenlijk minder dan ik verwacht had tongue

@petitmas: Tijdens de briefing werd je nog naar voren geroepen om je herinnering van vorig jaar in ontvangst te komen nemen, aangezien je er niet was wordt die nu opgestuurd.

10

Re: Almere 2010

Hey Paul, grappig om te lezen. We hebben hetzelfde meegemaakt dus in practisch dezelfde split tijden. 12:27 hier op mijn debuut en een geweldige ervaring. Alleen die regen was fors en koud. Ben nog rechtdoor gegaan in dat mini-afdalinkje de dijk af die naar die bocht naar rechts leidde; het was 1 van die fijne stortbuien; weggetje onder water en Schipper ging in één lijn rechtdoor de berm in.
Spierpijn valt hier ook nog wel mee. Morgen misschien?

Could be worse, could be raining

11 Laatst bewerkt door petitmas (29-08-10 23:09:01)

Re: Almere 2010

Paul en Berry.....ook ontzettend gefeliciteerd met deze prestatie. Jullie hebben wel een heftig debuut meegemaakt denk ik zo. Je eerste keer vergeet je sowieso niet, maar dan ook meteen regen, hagel en wind, poeh!

Ik mag zeggen dat ik ondertussen ook elk weertype heb meegemaakt, zelfs 1x zo erg dat er de volgende dag in de krant stond "surfers in de problemen op het Gooimeer". Voordat een surfer in de problemen komt......:-) maar goed, jullie hebben het maar mooi geflikt. Wellicht dat ik volgend jaar weer van de partij ben. Is afhankelijk van de boekingen alhier.

@Paul.....voor wat betreft de herinnering.....ik wist er uiteraard van en ga hem in november zelf ophalen want dan ben ik toch in NL. Dat weten ze al op het bureau daar. Dank voor het memoreren.

A+

12

Re: Almere 2010

Mannen goed gedaan! Gefeliciteerd met het volbrengen van jullie eerste hele!

13

Re: Almere 2010

Almere is uiteindelijk geworden;
zwemmen 1u07m.19
wissel 1 5m55s
fietsen 5u42m14s
wissel 2 3m44s
lopen 3u 35m 01s

eindtijd  10u 34m 10s.

Geweldige dag ondanks het mindere weer en we weten waar we aan moeten gaan werken in het 2e triatlon seizoen....... Wat me erg opviel is dat bij het fietsen redelijk veel mensen in de derde ronde behoorlijk verzwakten. (dat probleem had ik met de marathon smile

14

Re: Almere 2010

Spierpijn is hier zelfs bijna weg. Last van m'n nek was zondag al weg, rug vanmorgen. Alleen nog iets last van m'n bovenbenen, valt me enorm mee tongue

15

Re: Almere 2010

Afgezien van een beetje stijve kuiten en wat zeurende rug (en hele, hele smerige scheten van al die gelletjes) valt het mij ook enorm mee.

Could be worse, could be raining

16

Re: Almere 2010

Heb je een partner? Wat vindt die van die stinkscheten?
Mijn schatje heeft de eerste nacht in het bed van haar dochter geslapen, zodat ik de ruimte had. Iets met "omgangsregeling".
Ik heb tijdens het fietsen vooral geleefd op bananen (1 per 20 km), met tussendoor 3 gelletjes (SIS) en 2 energierepen. Eten tijdens het lopen bestond vooral uit kwart krentenbollen, met per ronde 1 gel.
Drinken tijdens het fietsen: 2 bidons sportdrank, Maxim. En tijdens het lopen per ronde 1 flesje van die lichtgevende blauwe drank van Aldi, gecombineerd met bekertjes cola en water. Op de dag zelf elke keer helder geplast, zondag ondanks veel drinken best wel donker. Zal wel iets te maken hebben met afvalstoffen.

17

Re: Almere 2010

Ben helemaal op gelletjes gegaan. Bananen waren mij sterk afgeraden omdat het erg lang duurt voordat die verteren.
Zat bij benadering op 3.5 liter sportdrank en 6 liter water. Plus 18-20 gelletjes.
In tegenstelling tot mijzelf heeft vrouwlief wel gewoon een grotemensenbaan en was helaas al terug naar Cambodja. Daardoor kon ze helaas mijn debuut op de hele niet zien, maar gelukkig voor haar heeft ze ook geen last van de verwerking van een paar kilo powerbar-troep.

Could be worse, could be raining