1 Laatst bewerkt door Lieke (31-08-10 22:58:38)

Onderwerp: Rutbeek Triathlon

Hey,

Hoe kan ik erachter komen hoe warm het water van het Rutbeek is?
De afgelopen dagen/weken zal het wel aardig afgekoeld zijn namelijk.

Wanneer het water aan de frisse kant is, is het dan aan te raden om op de 1/8e een wetsuit te dragen of is de afstand daar te kort voor? (lees: ben je het water al uit voordat je 't koud krijgt?)

Groeten,
Lieke

2 Laatst bewerkt door ben (01-09-10 15:19:17)

Re: Rutbeek Triathlon

goede vraag, ben ik ook heel erg benieuwd naar. Ik doe zelf de OD, dus het is wel prettig om warm te blijven. Badmuts is ook een aanrader wink

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

3 Laatst bewerkt door Bleek (01-09-10 16:29:21)

Re: Rutbeek Triathlon

Ik zou de site zo af en toe bekijken:

Watertemperatuur:

De laatste officiële meting van het waterschap 2 week geleden gaf 19,5 – 20 graden aan.

Nu na al die regen hier in het Twentse land zal de temperatuur nog iets gezakt zijn.
Wij hebben dinsdag 31-08-10 een met eigen apparatuur 18,5 graden gemeten.

Is pas vanmiddag geplaatst hoor wink

Zo uit mijn hoofd mag je vanaf 18 graden zonder wetsuit zwemmen, maar als je een wetsuit hebt zou ik het aan doen, aangezien je alleen maar harder met gaat dan zonder. En het is warmer smile Geen idee of jij het al koud gaat krijgen als je zonder wetsuit met 18.5 graden een 500m gaat zwemmen, ben je een koukleum? Ik zelf krijg hett erg snel koud dus ik doe lekker mijn wetsuit aan.

4

Re: Rutbeek Triathlon

Bleek schreef:

Ik zou de site zo af en toe bekijken:

Watertemperatuur:

De laatste officiële meting van het waterschap 2 week geleden gaf 19,5 – 20 graden aan.

Nu na al die regen hier in het Twentse land zal de temperatuur nog iets gezakt zijn.
Wij hebben dinsdag 31-08-10 een met eigen apparatuur 18,5 graden gemeten.

Is pas vanmiddag geplaatst hoor wink

Zo uit mijn hoofd mag je vanaf 18 graden zonder wetsuit zwemmen, maar als je een wetsuit hebt zou ik het aan doen, aangezien je alleen maar harder met gaat dan zonder. En het is warmer smile Geen idee of jij het al koud gaat krijgen als je zonder wetsuit met 18.5 graden een 500m gaat zwemmen, ben je een koukleum? Ik zelf krijg hett erg snel koud dus ik doe lekker mijn wetsuit aan.

Ik ben wel een beetje een koukleum maar heb ook nog een gezond speklaagje om me warm te houden.. ;-) haha. Denk dat ik 500m nog wel overleef zonder wetsuit. Heb zelf ook alleen een surf shorty waar ik overigens wel vrij in kan bewegen (schouders). Maar 18,5 graden is niet bijzonder warm ofwel?!

5

Re: Rutbeek Triathlon

De noordzee zal in de zomer ook zo'n 18C zijn. Als je daar lekker een half uurtje in kan verblijven dan is een 500m actief zwemmen met die zelfde temperatuur zeker geen probleem.

Of je sneller bent met een wetsuit over 500m weet ik zo nog niet, de tijdwinst met zwemmen moet natuurlijk de tijd die jij nodig hebt voor het uitrekken van je pak minimaal goed maken. 1min is dan al erg veel zou ik denken.

een andere tip, trek gelijk je hardloop schoenen aan bij het fietsen en gebruik toe-clips als pedalen. Je trek maar 1x een paar schoenen aan, je loopt harder naast de fiets naar exit parcferme en vice versa bij de volgende wissel.

S6

6

Re: Rutbeek Triathlon

Als je een minuut nodig hebt om je pak uit te trekken moet je dat toch maar eens gaan oefenen.
dat mag nog geen 10s duren. Dat zwem je wel harder met wetsuit als zonder.

Ik ben een relatief goede zwemmer dus heb het wetsuit niet echt nodig en zwem altijd met wetsuit als het mag omdat het een stuk sneller is.

Fietsen met hardloopschoenen zou ik alleen doen met adapters bv Pyro's (is op het forum wel vaker over gesproken) met hardloopschoenen en toe-clips verlies je te veel tijd op de fiets.

Maar ligt misschien ook wel een beetje aan het materiaal wat je gebruikt (speciale triathlon fietsschoenen en elastische veters ed.)