1

Onderwerp: nieuwkomer Veronique

Hallo allemaal,

Ik ben Veronique en heb net mijn eerste 1/8 triathlon erop zitten. Ik had voor de tijd al vragen, maar nu nog meer. Ik hoop hier op de meeste antwoord te krijgen!! Ik heb de smaak te pakken. Tot gauw,

Veronique

2

Re: nieuwkomer Veronique

Welkom, je vind hier niet alleen veel informatie, mar ook tips truuks en vooral gezelligheid.
We hebben hier leden van zowel du als tri op vrijwel ieder niveau, en daarmee veel gezamelijke "ervaring".

Ik vermaak me iig kostelijk.

Groetjes Rogier

3

Re: nieuwkomer Veronique

Wederom welkom, het is ideaal om hier je vragen te stellen die je hebt.

Succes met trainen en hoe beviel je 1/8 triathlon? (mee / tegen)

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

4

Re: nieuwkomer Veronique

Dank je dank je,

Of het meeviel? Eigenlijk wel, ik had verwacht halfdood over de finisch te komen en dat was niet zo. Ik kon nog wel verder. Mijn zwakste punt is het hardlopen en ik ben nog wat te zwaar. Ik had geen last met de omschakelingen van zwemmen naar fiesten naar hardlopen. Ook omdat ik nog niet een volledige 5 km had hard gelopen viel het me mee.

Groetjes, V

5

Re: nieuwkomer Veronique

Mooi zo, lekker doorgaan.    Welke triathlon wordt de volgende?

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

6

Re: nieuwkomer Veronique

He, ben ook een nieuwke! Ben Bea en doe al jaren de 3 diciplines apart, wil me nu voorbereiden op kwart triathlon vooral in Belgie dan. Heb al een 2-tal koppeltrainingen achter de rug maar vind de omschakeling van fietsen naar lopen zwaar! Heb het gevoel dat ik niet vooruit ga! Hopelijk betert het met meervuldige trainingen...
Alle advies is welkom!

7

Re: nieuwkomer Veronique

Dat gevoel van niet vooruitgaan dat went wel is maar een gedacht :-) had dat in het begin ook en dan loop je jezelf halfdood.

8

Re: nieuwkomer Veronique

tips hiervoor zijn om iets terug te schakelen als je aan het einde zit van het fietsen.
nog een tip is om op het einde ook wat te gaan staan en te strekken op de fiets.

groeten Jan.

9

Re: nieuwkomer Veronique

staan en strekken op de fiets? Die kende ik nog niet. Verlies je daar niet te veel tijd mee? En 3 seconde zie ik al als te veel tijd, want heb Ten Boer op 2 seconde verloren....

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

10

Re: nieuwkomer Veronique

Ah, nog een Ten Boer-ganger! Wat een leuke wedstrijd is het toch, hè smile was het een spannende eindsprint of zaten jullie in verschillende startseries? Gelukkig doen ze in Ten Boer niet aan prijsuitrijkingen, want iedereen die finisht is een winnaar, dus je hebt wat dat betreft niets gemist.

Ik heb me trouwens verbaast over die snelle tijd bij de achtste van die 16-jarige nr 1, dat leek mij bijna onmogelijk, maar die heeft dus verkeert gefietst of gelopen?

11

Re: nieuwkomer Veronique

volgens een maat van mij die in de jury zat heeft ie maar één rondje gefietst. Dat er iets niet klopt is wel zeker, want iemand van 15 kan niet zo'n tijd neerzetten. En al helemaal niet als je zijn foto ziet:

http://81.206.239.226/fotos/2010-08-28% … to287.html

Wel jammer dus dat ik halverwege het fietsen ff moest stoppen om mijn stuur recht te zetten. Anders had ik die wedstrijd in de pocket gehad. Ja, winnen is wel belangrijk als het mogelijk is wink

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

12

Re: nieuwkomer Veronique

Ik had me van tevoren goed voorbereid en veel gelezen op internet en in boeken, ook op youtube staan veel instructiefilmpjes. Inderdaa met het fietsen rustig aan beginnen en rustig aan eindigen en met het hardlopen niet te hard van stapel lopen. Dat is voor mij niet zo moeilijk, want het tempo is nog laag. Misschien daarom geen last gehad met de wissel. Op het moment richt ik mij op het hardlopen. Volgend seizoen wil ik meer achysten gaan lopen en de kwart in Holten staat daarna op het progrmma. Van de winter staan atb routes op het programma en loopclinics (najaar).

Heeft iemand overigens ervanring met chi-running?
Groetjes, V