1

Onderwerp: Gerardmer 2010

Afgelopen weekend was het triathlon weekend in Gerardmer. 3 afstanden werden georganiseerd (half, OD en kort). Onder een stralende zon heb ik genoten van een schitterend evenement. Enorm veel publiek, perfecte bevoorrading, mooie finishlocatie. Echt super. Voor iedereen: een tip voor volgend seizoen, want er mogen best wat meer Nederlanders aan de start verschijnen!

2

Re: Gerardmer 2010

Hoi Maarten

Ik had deze wedstrijd ook ruim van te voren hier al aangekondigd. Ik had zelf ook willen starten, ware het neit dat onze accommodatie nog volledig volgeboekt was en ik nu niet weg kon. Kijken of ik het volgend jaar wel voor elkaar krijg.

Zag wat foto's en uitslagen op de site en was eigenlijk meteen verkocht. Volgend jaar zou ik daar zeker willen starten. Bij mijn vorige item over deze wedstrijd werd er door iemand een opmerking gemaakt over de aanname van de fiets in transition. Er scheen in sommige gevallen slordig te worden omgesprongen met de fiets. Nog iets van gemerkt?

Was je tevreden met de 6.11.11? Wat is ongeveer de verhouding met andere wedstrijden qua tijd? Heb je Stein, lange afstand, al eens gedaan? Zo ja, wat loop je daar? Kan ik een beetje inschatten wat mijn te verwachten tijd zou kunnen zijn.

A+

3

Re: Gerardmer 2010

Er zijn in en rond Gérardmer volop huisjes te huur tegen erg aantrekkelijke prijzen. Wij zaten zelf met 9 man op een etage in Xonrupt-Longemer.
Fietsen moesten ditmaal zelf teruggehangen worden in de rekken. De jury was wel extreem streng. Zelf kreeg ik na 1km fietsen al een rode kaart(!) omdat ik na een uitwijkbeweging een wegafzetting (pilon) aan de verkeerde kant passeerde. Voor de rest prima organisatie. Vooral leuk om zondag te kunnen kijken naar de sprint en OD als je zelf al lekker klaar bent.

6.11.11 was voor mij niet de doelstelling. Heb me tijdens t fietsen teveel laten gaan en kwam mezelf dus tegen tijdens t lopen. Loopparcours is toch aardig glooiend....

Eindtijden inschatten lijkt me niet echt zinvol.

4

Re: Gerardmer 2010

Ja maar het gaat er niet om wat jij zinvol vindt :-)
Ik wil MIJN tijd inschatten
Maar als je geen andere tijden wilt noemen dan heb ik daar begrip voor hoor

Dank voor je bijdrage

A+

5 Laatst bewerkt door JanR (08-09-10 10:47:56)

Re: Gerardmer 2010

maartenvkooij schreef:

Afgelopen weekend was het triathlon weekend in Gerardmer. 3 afstanden werden georganiseerd (half, OD en kort). Onder een stralende zon heb ik genoten van een schitterend evenement. Enorm veel publiek, perfecte bevoorrading, mooie finishlocatie. Echt super. Voor iedereen: een tip voor volgend seizoen, want er mogen best wat meer Nederlanders aan de start verschijnen!

Vogezen is sowieso een aanrader om eens te gaan fietsen. Afgelopen jaar toevallig langsgekomen en wat heuvels opgereden en ik heb nergens zo geleden als op de 'grand ballon'. Mits je vanuit die ene zijweg hem oprijdt. Een soort Redoute, alleen dan 8 km lang en veel slechter wegdek. Die beklimming loopt maar door en door, jekunt niet op de pedalen staan want dan slipt je achterwiel weg door de steentjes, na elke bocht komt er weer een bocht en nog een bocht en nóg een: ka-pot ging ik.. het is dat wandelen met je fiets nooit een optie is, maar het leek af en toe een aantrekkelijk alternatief. Kortom: een absolute aanrader!

6

Re: Gerardmer 2010

JanR schreef:

...... ik heb nergens zo geleden als op de 'grand ballon' ......  ka-pot ging ik.. .. Kortom: een absolute aanrader!

big_smile
Duidelijk een triatlon-forum

7

Re: Gerardmer 2010

Ow, ik wil mn tijden best noemen hoor. Alleen is het voor een buitenstaander lastig te interpreteren. Zo is mijn pr om een 70.3 afstand 4uur38. Liep ik in Leuven 1uur33. Maar in Stein moest ik stukken wandelen waardoor ik uitkwam op een looptijd van 2uur20min.

8

Re: Gerardmer 2010

@Maarten

Dankjewel, samen met je 2.03 in een stadstriathlon kan ik toch een aardige inschatting maken.
Als je in Stein op 30 km inclusief wandelen 2 uur 20 loopt, dan loop je toch stevig door.

Nogmaals bedankt
A+

9

Re: Gerardmer 2010

vogezen zijn heel leuk om te fietsen. vorig jaar nog geweest; het zijn serieuze bergen alleen niet heel erg ver weg. alleen het weer wil je nog wel eens in de steek laten..

10

Re: Gerardmer 2010

Zelf ook meegedaan aan de Halve in Gerardmer. Inderdaad een erg leuke wedstrijd met zeer veel publiek. Weer was ook prima: 20 graden, afgewisseld zon en wolken. Ikzelf had te weinig gegeten tijdens het fietsen en kreeg aan het begin van de derde fietsronde een hongerklop. Heeft me uiteindelijk 6 a 7 minuten gekost denk ik, na een half uurtje was ik wel weer hersteld. Tijdens het lopen had ik er gelukkig helemaal geen last meer van en ik ben het er mee eens dat het nog best een pittig parcours is, vooral de eerste 3 kilometer (vergeleken met Nederland is elke heuvel natuurlijk pittig...). Van lopen moet ik het sowieso niet hebben op de langere afstanden.

Ik zat met mijn broer in een hotelletje op ongeveer 100 meter van het parc fermee. We hebben vrijdag lekker voor ons Frans balkonnetje gezeten om te kijken hoe iedereen kwam inchecken. Ik vond alles prima geregeld, alleen bij het ophalen van je fiets en spullen stond op een gegeven moment een lange rij. Dat had wel beter gekund.

Zeker een aanrader!

11

Re: Gerardmer 2010

Ook ik stond aan de start van de (eerste) halve in Gerardmer. Als je het fietsparcours goed hebt verkend weet je wat je te wachten staat, en het viel me ook vrij gemakkelijk om zonder verval de drie rondes te rijden zonder helemaal kapot te gaan. Verzorging was goed geregeld, behalve dat ik in de laatste fietsronde bij de Col de Feignes een gelly nam vlak voor de verzorgingspost en dat vervolgens het water op bleek te zijn :s.

Het lopen is zwaar na het fietsen, je bent het als nederlander gewoon niet gewend. Mijn vriend en ik hebben beiden 15-20 minuten langzamer gelopen op het loopparcours dan op een nederlandse heuvelachtige halve (in het Limburgse Brunssum). Ook andere Nederlanders die ik daar sprak zaten rond die tijden. Althans degenen die niet nog meer hebben verloren door te snel van start te gaan en met kramp langs de weg te eindigen in de laatste klimmen van de derde ronde...Parcoursverkenning doet wel wederom wonderen, en je moet niet vergeten dat het loopparcours 500m te lang is. Klinkt niet als veel op zo'n halve triathlon, maar van mij had de finish best die 500m dichterbij mogen zijn big_smile.