1

Onderwerp: Nederlandse wedstrijdlicentie

Reeds 17 jaar doe ik al triathlon, en ik wil nog jaaaaaren doorgaan.
Maar niet meer met een Vlaamse licentie.
In België moet je bij een team aangesloten zijn eer je een licentie kunt krijgen.

Nu mijn vraag: kan ik een Nederlandse wedstrijdlicentie bekomen, zonder aangesloten te zijn bij een vereniging ?

Thanks.

Luke

2

Re: Nederlandse wedstrijdlicentie

Ik heb alleen een Atleten Licentie en ik ben geen lid van een vereniging.

Inschrijven gaat via de Nederlandse Triathlon Bond. Maar voor zover ik kan zien, is dat alleen voor Nederlanders. Maar aan hen vragen kan nooit kwaad.

S6

3

Re: Nederlandse wedstrijdlicentie

ik ben Nederlander die in Belgie woont, dat werkt ook.. smile

4

Re: Nederlandse wedstrijdlicentie

Ik ben gewoon formeel lid van een vereniging weet niet wat het probleem is heb een vlaamse licentie waar mijn vereniging opstaat maar verder heb ik daar niks mee te zien.

5

Re: Nederlandse wedstrijdlicentie

ronnyke schreef:

Ik ben gewoon formeel lid van een vereniging weet niet wat het probleem is heb een vlaamse licentie waar mijn vereniging opstaat maar verder heb ik daar niks mee te zien.

Ik ook.

Er zijn verenigingen waar je je enkel "administratief" kan aansluiten, uitsluitend om op die manier aan een licentie te geraken. Verder heb je geen verplichtingen jegens die club, maar geniet je uiteraard ook niet van eventuele voordelen die de club biedt.

6

Re: Nederlandse wedstrijdlicentie

Zelf heb ik ook licentie via mijn oude vereniging. Maar train daar ook nooit (meer) omdat ik nu 200+km verderop woon.

Maar wel interessant topic.

Weet ook iemand hoe het zit met de licentie in andere landen? Heb namelijk dit jaar weer wedstrijd in DL gedaan, maar daar gewoon maar daglicentie aangeschaft (die aardig prijzig was) omdat ik niet wist of die van mij wel geldig was daar.

7

Re: Nederlandse wedstrijdlicentie

mister_arby schreef:

Weet ook iemand hoe het zit met de licentie in andere landen? Heb namelijk dit jaar weer wedstrijd in DL gedaan, maar daar gewoon maar daglicentie aangeschaft (die aardig prijzig was) omdat ik niet wist of die van mij wel geldig was daar.

Normaal gezien zijn de nationale wedstrijdlicenties geldig in het buitenland. Die uitgave had je je dus kunnen besparen.

8 Laatst bewerkt door redbull (04-10-10 22:36:17)

Re: Nederlandse wedstrijdlicentie

Een vriend van mij is Belg, maar woont in Frankrijk en heeft een Amerikaanse licentie.
Hij is van beroep piloot bij KLM (is iedereen nog mee ??) en doet regelmatig ook wedstrijden in Amerika.
Begin september was ik bij hem in Nice.  We hebben samen de 1-100-10 tri-star in Monaco gedaan.
Met zijn Amerikaanse licentie was dat geen enkel probleem, en hoefde dus ook geen daglicentie te nemen.

Nu wat mezelf betreft heb ik met mijn vlaamse licentie nog geen enkel probleem gehad bij buitenlandse wedstrijden.

Eerstdaags zal ik de Nederlandse triathlonbond een mailtje sturen met mijn specifieke vraag.

Ik hou jullie op de hoogte.

L.