1

Onderwerp: Zoot wedstrijd schoenen

Wie loopt er met Zoot hardloopschoenen tijdens triathlon's?
En met welk type?
Hoe bevallen ze?

Ben op zoek naar een opvolger van m'n Asics Tri Noosa: fijne schoen om mee te lopen, maar beetje onhandig om snel aan te trekken.

2

Re: Zoot wedstrijd schoenen

Ik loop met Zoot Ultra race. Nog van de eerste generatie Zoot schoenen. Heb ze nu al aardig wat wedstrijden gebruikt, binnenkort maar weer eens wat nieuws. Maar zal zo weer Zoots kunnen worden. Ben er redelijk content mee. Het is een lichte schoen, maar voor mijn gevoel geeft hij toch nog wel wat stevigheid. Je schijnt er sokloos mee te kunnen lopen zonder blaren te krijgen, maar na 10km of in het begin van het seizoen dan gaat dat niet helemaal voor mij op.
Het grootste voordeel van de schoen vind ik de vaste binnenflap. Maar ik trek ze volgens mij net zo snel aan als mijn andere schoenen (met elastieken).

http://image3.examiner.com/images/blog/EXID6088/images/zoot.jpg

3

Re: Zoot wedstrijd schoenen

ik loop ook met Zoot's. Vind ze super. Weet alleen het model niet meer. Het zijn neutrale schoenen uit 2008 Gaan snel aan en nooit schuurplekken op mijn voeten (loop max 10km zonder sokken).

4

Re: Zoot wedstrijd schoenen

Ga vanavond Zoot schoenen passen bij Step One in Borne.
Eens kijken hoe die bevallen.

5 Laatst bewerkt door René S. (14-05-10 13:49:02)

Re: Zoot wedstrijd schoenen

Heb net een setje Zoot Advantage 2 2010 binnen, meer bedoeld voor het "gewone" loopwerk (langere trainingen).
Dus niet de triathlonversie, hoewel ik deze zeker eens ga proberen bij één van de volgende triathlons.

Zijn vrij licht t.o.v. mijn andere trainingsschoenen (Mizuno Wave Alchemy 9).

Zitten nog in de doos, dus nog geen ervaringen. Ze voelen wel goed aan, zijn mooi afgewerkt en opvallend anders t.o.v. een standaardschoen.

Bevallen ze, dan komt er een setje Ultra Tempo+ 3.0 voor de triathlons.

6

Re: Zoot wedstrijd schoenen

Ik vind de Zoot's wel vrij smal. Dus als je een brede voet hebt (zoals ik smile) minder geschikt.

7

Re: Zoot wedstrijd schoenen

wezep schreef:

Ga vanavond Zoot schoenen passen bij Step One in Borne.
Eens kijken hoe die bevallen.

Heb vorige week de Zoot Ultra TT gekocht:
http://www.trizone.ie/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/z/o/zoot-mens-ultra-tt-runners.jpg

Ze lopen heerlijk, maar doordat de achterkant/hiel van de schoen nogal hoog zit, schuurt deze tegen de zijkant van m'n enkel. Eens kijken of we daar een oplossing voor kunnen vinden.

8

Re: Zoot wedstrijd schoenen

wezep schreef:

Ze lopen heerlijk, maar doordat de achterkant/hiel van de schoen nogal hoog zit, schuurt deze tegen de zijkant van m'n enkel. Eens kijken of we daar een oplossing voor kunnen vinden.

En? heb je al een oplossing gevonden?

Zie ook mijn blog

9

Re: Zoot wedstrijd schoenen

Sporter schreef:
wezep schreef:

Ze lopen heerlijk, maar doordat de achterkant/hiel van de schoen nogal hoog zit, schuurt deze tegen de zijkant van m'n enkel. Eens kijken of we daar een oplossing voor kunnen vinden.

En? heb je al een oplossing gevonden?

Ja en nee.
Heb een kleine zoolverhoging erin gedaan.
Heb de sprinttriathlon in Nijkerk ermee gelopen en dan ging, gezien de korte afstand, nog wel goed.
Echter voor de lange afstanden ga ik hier niet meelopen.
Hengelo (10km) heb ik met m'n oude Asics Tri-Noosa gelopen en komende zaterdag loop ik daar ook mee in Oud Gastel.
Ik ga er binnenkort even mee naar een schoenmaker, om te kijken of zij er iets aan kunnen doen.

10

Re: Zoot wedstrijd schoenen

Afgelopen weekend heb ik ook de Ultra TT3.0 gekocht. Nog niet op gelopen. Ze zijn wel belachelijk licht.

11

Re: Zoot wedstrijd schoenen

Beetje oud topic, maar ben van plan een paar aan te schaffen via Ebay, op dit moment erg goedkoop! Vroeg me alleen af hoe ze uitvallen, normaal, klein of groot?

12

Re: Zoot wedstrijd schoenen

Met Asics schoenen heb ik normaal maat 45.
M'n Zoot schoenen zijn maat 44.5

Volgens mij vallen ze vrij normaal uit.