1

Onderwerp: Welke harslagmeter ?

Ik zoek een goede harslagmeter, echter staar me blind op internet..

welke raad je me aan ?
moet natuurlijk wel waterdicht zijn.

2

Re: Welke harslagmeter ?

wieger schreef:

Ik zoek een goede harslagmeter, echter staar me blind op internet..

welke raad je me aan ?
moet natuurlijk wel waterdicht zijn.

Wil je ook iets doen met uitlezen op een computer? Anders zijn die low budget dingen vaak voldoende

3

Re: Welke harslagmeter ?

Heb even gezocht op dit forum. Binnen 1 minuut had ik in ieder geval de 2 meest voor de hand liggende topics gevonden:

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=1314
http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=979

Het intypen van hartslag, hartslagmeter, HF en aanverwanten in het zoekveld zal je ongetwijfeld verder helpen.

Daarnaast is het belangrijk om duidelijk aan te geven wat je wil van een HFmeter en wat het mag kosten, anders kan niemand een duidelijk en nuttig antwoord geven.

Behalve het antwoord dat ik je nu ga geven; heb alleen maar positieve ervaringen met de HFmeters van Polar en belangrijk ook, de service van het Polar Service Center.

Doe er je voordeel mee.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

4

Re: Welke harslagmeter ?

Nee wel uitlezen natuurlijk op de comp,
ook dat je kan aflezen tijdens het lopen wat je gemiddelde is per minuut

@ jacob Thanx

5 Laatst bewerkt door Rogier (20-10-10 14:07:01)

Re: Welke harslagmeter ?

kijk hier eens,
ik heb jet idee dat de Polar rs300xvoldoet, maar er zijn zeker ook andere in die prijsklasse.

Voor 100 euro heb je 'm thuis.

Het gebeurt echter ook regelmatig dat er bij de aldi of lidl een meter wordt aangeboden voor ~30,- het enige dat hij dan niet doet is de overdracht naar de pc.

6 Laatst bewerkt door Juhroen (20-10-10 13:26:05)

Re: Welke harslagmeter ?

als je gemiddelde uit wil lezen heb je GPS nodig. Die kan je dan, denk ik, per definitie ook uitlezen op de computer. +HF en +waterdicht. Dat zijn er niet zoveel. Sterker nog, dat is er 1; de Garmin Forerunner 310XT HRM.  en die bevalt mij uitstekend!

7

Re: Welke harslagmeter ?

Ikzelf heb een paar polars waar ik zeer tevreden over ben behalve mijn cs600x vind ik iets te ingewikeld voor mij :-) maar verder een prima toestel en nu heb ik mij onlangs een forrerunner 310xt gekocht en dat is echt een droom van een toestel. Maar zoals gezegd de service van polar is subliem en daar heb ik bij garmin geen ervaring mee en hoop het ook niet teweten te komen.

8

Re: Welke harslagmeter ?

Geen tip wat wel goed is maar eentje die niet bevalt....

Heb Suunto t3d bikepod + footpod, zeker niet tevreden over, is meerdere malen kapot gegaan bij gewoon gebruik en de bikepod is erg omslachtig. Zitten wel veel mogelijkheden op maar zou zeker niet opnieuw voor Suunto gaan.

9

Re: Welke harslagmeter ?

Rogier schreef:

kijk hier eens,
ik heb jet idee dat de Polar rs300xvoldoet, maar er zijn zeker ook andere in die prijsklasse.

Voor 100 euro heb je 'm thuis.

Het gebeurt echter ook regelmatig dat er bij de aldi of lidl een meter wordt aangeboden voor ~30,- het enige dat hij dan niet doet is de overdracht naar de pc.

Ik had niet begrepen dat hij GPS nodig had.
Ik dacht alleen gemiddelde hartslag.

Als er gps op moet zitten zou ik voor de 310xt gaan alleen is deze duur.

Ik he het opgelost met een el cheapo HF metertje voor het zwemmen (toch geen gps signaal) en een fr305 voor overige zaken.
alles bij elkaar <200, die HF met zwemmen vul ik dan wel handmatig in in sport tracks. En als ik een kaart erbij wil "teken ik de route wel" (dat is de leuk factor, naar niet essentieel immers, water heeft de nare eigenschap weinig in hoogte te verschillen smile)

10

Re: Welke harslagmeter ?

toegegeven; GPS i.c.m. zwemmen is een no-go. Je krijgt wel een route, maar die kan er toch wel vrij ver naast zitten. Zeker in het zwembad gaat het mis. Lange stukken rechtdoor in buitenwater is nog wel te doen...
Ik wilde per sé 1 horloge voor zwemmen en lopen. (lopen naar het buitenzwembad, schoenen uit, zwemmen, schoenen aan, teruglopen, pak een beet een uurtje bezig en helemaal klaar voor de dag!) en dan kom je dus uit op de 310. Hij is wel wat groot, maar dat zijn ze eigenlijk allemaal wel volgens mij. Om de site nog maar een keer te noemen: www.dcrainmaker.com
Deze man heeft het allemaal getest en gereviewd. Wel in het engels..

11

Re: Welke harslagmeter ?

Onder je badmuts! Zie je een mooie route....

Heb het hier al een keer eerder geroepen. Ik had een RS300x met GPS pod maar vond deze traag qua GPS verbinding en eigenlijk ook onhandig zowel het opladen van de batterijen als het op je arm dragen. Hele set via marktplaats verkocht en een 310XT gekocht. Idd de nadelen zijn dat ie redelijk groot is en dat de prijs aan de hoge kant is maar het is wel een kick-ass apparaatje. Alles in een en super makkelijk in het gebruik. Ook dat ie bij iedere km trilt met de tijd vind ik echt super handig.

12

Re: Welke harslagmeter ?

Dat om de km trillen enz kun je anders instellen ook hoor :-) of uitschakelen je kunt er eigenlijk alles op instellen dat je op training alleen maar moet lopen en luisteren.

13

Re: Welke harslagmeter ?

dat trillen staat bij idd gewoon uit tijdens training. tijdens trainingswedstrijdjes zet ik het dan wel weer aan. en ik ben nu voor het eerst GPS-tracks van internet erop aan het zetten! Maar is kijken of dat werkt op de fiets van het weekend..

14

Re: Welke harslagmeter ?

GPS tracks? Zijn dit loopprogramma's?

15

Re: Welke harslagmeter ?

Jeroen1979 schreef:

GPS tracks? Zijn dit loopprogramma's?

Nee, het mooie van dat ding is dat je een route erin kunt zetten (zonder de straten dan, maar gewoon de bochten) op het moment dat er dan een bocht komt geeft het horloge een piepje/tril(?).

Daarnaast is het mogelijk om op basis van een virtual partner te lopen.: Je stelt de route in, je stelt de tijd in die je maximaal wil lopen. Hierna rekent dat ding uit hoe hard je moet lopen om dat te halen (hellingen worden niet meegenomen) en die snelheid loopt je virtual partner.
Zelf ga dan je ook lopen, en kun je zien of je voor of achter ligt tov je partner (in meters).

maw stel je wil 12 km lopen in 1 uur, dan kun je dit vanaf het begin timen en dus niet te hard starten.

Mooie functie

(ik heb een 305)

16

Re: Welke harslagmeter ?

Wauw, het haalt dus al het gevoel uit trainen. Of in ieder geval een groot deel. Ik leer liever mezelf kennen dan dat ik op een horloge vertrouw. Stel nou dat-ie op is zo vlak voor je wedstrijd...
Oftewel, dat soort functies halen bij mij de lol uit trainen, en te hard weggaan wordt vanzelf afgestraft, dan leer je jezelf tenminste een beetje kennen. Maargoed, ieder zijn ding.

Overigens gebruik ik een suunto T6, (en die bevalt prima!) maar dat staat geloof ik al in 1 van de gelinkte topics. Kan je volgens mij ook mee zwemmen, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Succes met uitzoeken smile

17

Re: Welke harslagmeter ?

Bleek schreef:

Wauw, het haalt dus al het gevoel uit trainen. Of in ieder geval een groot deel. Ik leer liever mezelf kennen dan dat ik op een horloge vertrouw. Stel nou dat-ie op is zo vlak voor je wedstrijd...

Daar is inderdaad ook wat voor te zeggen,

Ik heb bijvoorbeeld heel veel moeite met constant lopen en dan is dat een prettige methode om dat juist te trainen.
Of een ander voorbeeld. Stel je hebt een bepaalde eind tijd in gedachte voor een duur evenement dan is het altijd prettig als je weet hoe je zit ten opzichte van je verwachting.

daarnaast ben een techno freak dit dit soort speeltjes helemaal te gek vind.:)

ach ieder zijn ding, zolang we maar genieten.

18

Re: Welke harslagmeter ?

Bleek schreef:

Wauw, het haalt dus al het gevoel uit trainen. Of in ieder geval een groot deel. Ik leer liever mezelf kennen dan dat ik op een horloge vertrouw. Stel nou dat-ie op is zo vlak voor je wedstrijd...
Oftewel, dat soort functies halen bij mij de lol uit trainen, en te hard weggaan wordt vanzelf afgestraft, dan leer je jezelf tenminste een beetje kennen. Maargoed, ieder zijn ding.

Lekker positief weer.. Sommige mensen gebruiken dit als hulpmiddel. Zoals jij op je Suunto kijkt welke hartslag je hebt.. oid.. Mij bevalt het apparaat iig goed en ik gebruik bovenstaande functie dan weer niet...

Overigens afgelopen weekend geprobeerd achter een GPS-track aan te fietsen en dat bleek nog lastiger dan vermoed! Een globaal idee heb je wel, maar of je de 1e of 2e rechts moet hebben is vaak niet geheel duidelijk..

19

Re: Welke harslagmeter ?

Juhroen schreef:
Bleek schreef:

Wauw, het haalt dus al het gevoel uit trainen. Of in ieder geval een groot deel. Ik leer liever mezelf kennen dan dat ik op een horloge vertrouw. Stel nou dat-ie op is zo vlak voor je wedstrijd...
Oftewel, dat soort functies halen bij mij de lol uit trainen, en te hard weggaan wordt vanzelf afgestraft, dan leer je jezelf tenminste een beetje kennen. Maargoed, ieder zijn ding.

Lekker positief weer.. Sommige mensen gebruiken dit als hulpmiddel. Zoals jij op je Suunto kijkt welke hartslag je hebt.. oid.. Mij bevalt het apparaat iig goed en ik gebruik bovenstaande functie dan weer niet...

Overigens afgelopen weekend geprobeerd achter een GPS-track aan te fietsen en dat bleek nog lastiger dan vermoed! Een globaal idee heb je wel, maar of je de 1e of 2e rechts moet hebben is vaak niet geheel duidelijk..

Je kunt de schaal aanpassen tot op 30 meter geloof ik (pijltje omhoog pijltje omlaag).
snip uit de 305 manual:

De kaart bekijken
Om de navigatiefuncties te gebruiken, kunt u eerst de Forerunner zo instellen dat de kaartpagina wordt getoond.
Om de kaartpagina toe te voegen:
1. Druk op mode om het Hoofdmenu te openen.
2. Kies Instellingen > Algemeen > Kaart.
3. Selecteer Ja bij Toon kaart.
Als u nu op mode drukt, krijgt u de Timer, de Kaart en het Hoofdmenu. Als u de timer start en begint te bewegen, verschijnt er een dunne stippellijn op de kaart, die uw pad markeert. Deze lijn noemt men een track. Druk op de pijlen om in of uit te zoomen. Om de kaartinstellingen te wijzigen: zie blz. 43.
Uw positie Zoom-factor Wijst het noorden aan"

20

Re: Welke harslagmeter ?

hmm ok.. zo goed ben ik er (nog) niet mee:) Ik zal nog eens op gaan oefenen ermee. In potentie is het overigens wel een heel gave tool. maar goed, het kan dus net zo goed aan mij liggen.. thnx voor de tip trouwens

21

Re: Welke harslagmeter ?

Ik had de Suunto T3, deze heb ik een jaartje gebruikt.
Ik miste de link naar de pc.
Heb nu de T6 en die werkt als een trein, tot heden geen problemen mee gehad.


@Bleek
Je kan er gewoon mee zwemmen

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

22

Re: Welke harslagmeter ?

zie net staan bij futurumshop, in de aanbieding. Garmin Forerunner 305 voor net geen 170euri...

23

Re: Welke harslagmeter ?

Juhroen schreef:

zie net staan bij futurumshop, in de aanbieding. Garmin Forerunner 305 voor net geen 170euri...

Maar niet zwemmen dan.

24

Re: Welke harslagmeter ?

Ik ben zeer tevreden over mijn Suunto T6.  Het verzamelen van de data houdt mij mede gemotiveerd.
Met de memorybelt registreer ik ook de hartslagfrequentie bij het zwemmen. Die kan ik pas aan de PC uitlezen.
Groot nadeel vind ik dat die memorybelt en eerder de smartbelt telkens binnen een jaar kapot gaat. Ik kan hem steeds gratis naar Finland sturen en ontvang steeds gratis een nieuw exemplaar. Dat is een prima service, maar zo'n ding moet het gewoon doen. Ik ben de belt 1 of 2 weken per jaar kwijt.

25

Re: Welke harslagmeter ?

Sinds twee maanden eigenaar van een 310xt en nog geen moment beklaagd. vooral het trilalarm vind ik super.