1

Onderwerp: t2+ ligstuur blokjes

hey,

Anderhalf jaar terug oid heb ik een t2+ ligstuur gekocht. Aangezien ik toen (en nog steeds wel) weinig verstand had van time triallen heb ik die toen braaf boven mijn stuur gemonteerd. De blokjes die er toen bij zaten om de bars onder het stuur te kunnen monteren heb ik genegeeerd en weggegooid, omdat ik geen flauw idee had waarvoor ze dienden. Nu ik nu wel wat serieuzer fiets als triathleet wil ik graag de bars onder mijn stuur door monteren. Ik heb namelijk een normaal fietsframe. Helaas heb ik daarvoor die blokjes nodig, maar die heb ik niet meer. Ook de drie winkels hier in de buurt hebben deze blokjes niet. Is er iemand die mijn kan helpen aan twee van die blokjes, zodat ik mijn ligstuur iets lager (en dus meer aero) kan monteren?

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

2

Re: t2+ ligstuur blokjes

Ben pas volgende week weer thuis, maar kan wel even voor je kijken. Denk dat ik nog wel setje heb liggen.
Maar zou hem zelf niet onderlangs monteren. Dan kom er namelijk steeds met de knieën tegen aan (spreek uit ervaring). Daar heb je heel wat meer nadeel van dan het voordeel dat je zou kunnen hebben omdat je wat dieper zit.

3

Re: t2+ ligstuur blokjes

Dat zou geweldig zijn. Heb net mijn stuurtje onderlangs bevestigd om te kijken of ik daar last van ga krijgen. Aangezien mijn benen nu al niet op die hoogte komen, zal ik daar ook geen last van hebben als de spacers erop zitten. Hopelijk kun je me helpen!

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

4

Re: t2+ ligstuur blokjes

gefixed en werkt heerlijk!

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

5

Re: t2+ ligstuur blokjes

ben schreef:

gefixed en werkt heerlijk!

En ga je nu ook harder, of is het gewoon alleen maar extra gewicht smile

6

Re: t2+ ligstuur blokjes

Nog geen wedstijden gehad, dus ik weet het niet (ik train alleen met hardslagmeter, geen km-teller). Maar een maat van me met verstand van zaken vind wel dat mijn houding beter is geworden en de houding voelt ook nog steeds wel prettig, dus ik hou het erin.

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

7

Re: t2+ ligstuur blokjes

Ik heb zelf ook de T2+, maar hoe moet je die onder je stuur monteren dan?
Ik heb wel van die blokjes, maar begrijp ook niet hoe dat gemonteerd moet worden, hahahah
Heb je misschien een close -up foto ?

Merci

Joe

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

8

Re: t2+ ligstuur blokjes

Sorry, no can do in verband met het ontbreken van een mogelijkheid om foto's ergens op internet te plaatsen. Maar je hebt een PM als het goed is wink

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

9 Laatst bewerkt door Rogier (27-10-10 11:07:07)

Re: t2+ ligstuur blokjes

fixed

10 Laatst bewerkt door ben (27-10-10 12:51:13)

Re: t2+ ligstuur blokjes

Dankzij Rogier kan ik ze alsnog plaatsen, dus bij deze:

http://www.moeilijkteonthouden.nl/imag0032.jpg

Dit is hoe het er uit moet gaan zien. Je kunt op deze foto duidelijk zien dat de bevestiging van de S-bars ondersteboven zit. Hierdoor gaan de S-bars onder het stuur door.

http://www.moeilijkteonthouden.nl/imag0029_2.jpg

Op deze foto kun je zien waar die twee blokjes voor dienen (zie pijl). Bij je stuurtje heb je extra lange boutjes gekregen. Deze zul je nu moeten gaan gebruiken, omdat de gewone boutjes niet lang genoeg zijn. Je stopt deze blokjes tussen de houder en de plastic plaatjes waarop je je armen rust. Zelf heb ik er ook nog een gewoon moertje tussen geplaatst, omdat ik anders met mijn armen tegen het gewone stuur kwam, wat uiteraard niet lekker ligt.

http://www.moeilijkteonthouden.nl/imag0031_2.jpg

Deze foto heb ik nog even als extra toegevoegd. Dit is de foto van onderen. Hierop kun je duidelijk zien dat de bevestigingen van de S-bars omgedraaid zijn en je deze dus nu van onderen moet gaan vastdraaien (klote klusje, maar de moeite waard)


Hopelijk helpt dit, want het kostte mij ook een momentje puzzellen en veel af- en bijstelwerk om het goed te krijgen.

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

11

Re: t2+ ligstuur blokjes

Hoi

Ik zie op de foto dat je "hoesjes" niet goed gemonteerd zijn. Ik heb ook een T2 en kwam er ook later achter ( na demontage en montage) dat er "insteekvakjes" aan de hoesjes zijn genaaid die je dus over het hard plastic kunt trekken. Dan schuiven ze ook nooit meer, waar je nu waarschijnlijk (een beetje) last van zult hebben.

A+

12

Re: t2+ ligstuur blokjes

hey, bedankt voor deze scherpe blik, maar gelukkig in dit geval onnodig. Hij zit nu niet vast omdat ik wat aan het bij en afstellen was en de padding had ik er alleen ff op gelegd voor de foto, maar inmiddels zit het goed vast wink

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

13

Re: t2+ ligstuur blokjes

Oh mooi, gelukkig. Ik ben er een keer eentje verloren en moest terug fietsen.........en gevonden gelukkig.
Succes met de nieuwe "opzet" :-)

14

Re: t2+ ligstuur blokjes

Als ik de T2+ onder het stuur monteer en gebruik de vulblokjes om de arm-pads te monteren komen ze tegen het stuur. Ze zouden dus nog hoger moeten, hogere vulblokken zou ook goed zijn.
Zijn er meer met een soortgelijk probleem?
@ben kun je eens een foto maken van de zijkant van het gehele stuur, zodat ik kan zien hoe hoog de arm-pads komen?

15

Re: t2+ ligstuur blokjes

Heyhey,

op foto twee kun je zien dat ik er ook extra spacers (lees: boutjes) tussen heb gedaan. Er is geen perfecte hoeveelheid, maar zorg gewoon dat je er zo min mogelijk extra opzet, terwijl je wel 'boven' je stuur blijft. Gewoon een kwestie van doen, trial and error... Succes!

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel