1

Onderwerp: Alles goed ????

Om maar direct in huis te vallen:
Ja, die vraag krijg ik regelmatig te horen na 40 dagen platliggen in het ziekenhuis. Na een ruime week thuis, toch weer een paar dagen terug geweest omdat ik er na een tiental buikoperaties nog een longembolie overheen kreeg.
Ben inmiddels sinds juli aan het revalideren. Gestart met fietsen ( 10 min. hometrainer in de bijkeuken) om nu toch in een uur 3 1/2 100km te fietsen. In september gestart met zwemmen en ook dat gaat inmiddels aardig. Sinds een week of drie gestart met "hardlopen".
Kortom een schitterende combinatie die men ook wel triathlon noemt. En ja waarom ook niet. Een leven zonder doelstellingen biedt ook niet veel. Ik heb me dus als doel gesteld om zomer 2011 een 1/2 triathlon te volbrengen.
Tijden daar wil ik nog niet te veel over na denken en voorlopig staat volbrengen dus nog op het verlanglijstje (zeker gezien mijn huidige loopconditie).
Oh ja zal me trouwens even voorstellen:
-37jr (ooit een 1/4 triathlon volbracht toen ik 15 was)
-2 kids en gelukkig getrouwd (als ik trouwens al die trainingsschema's lees wordt dit trouwens een mooie test)
-en uiteraard een hond
Zit natuurlijk nog volop in de revalidatie maar mijn eerste piket paal staat op eind januari (weer fulltime kunnen werken).
De tweede staat nu dus op de halve van Terheiden maar misschien is dit wel erg ambitieus.
Al met al zit ik lichamelijk weer in de lift en ben "noodgedwongen" weer enthousiast geworden over de triathlonsport. daarbij maak ik graag gebruik van jullie adviezen en ervaringen die ik lees in het forum.

Punisher

2

Re: Alles goed ????

punisher schreef:

Om maar direct in huis te vallen:
Ja, die vraag krijg ik regelmatig te horen na 40 dagen platliggen in het ziekenhuis. Na een ruime week thuis, toch weer een paar.....
....daarbij maak ik graag gebruik van jullie adviezen en ervaringen die ik lees in het forum.

Punisher

Wow, welkom. Ik kan maar een ding zeggen. Doe vooral rustig aan en kijk wat haalbaar is. Genezen door roofbouw is niet de beste methode....

Verder nogmaals welkom

3

Re: Alles goed ????

Wat is iedereen de laatste tijd druk met vanuit revalidatie rechtstreeks door te stomen naar halve triathlons...? Je bent niet de eerste hier in korte tijd.

In elk geval welkom, veel succes maar als ik je mag adviseren; probeer plezier in het sporten te hebben en laat je "doelstelling" dit niet vertroebelen. Lol in de sport kun je ook hebben op 1/8, 1/4 of OD afstanden. Een halve triathlon is niet echt een stukje laagdrempelige sportbeoefening ofzo.

4

Re: Alles goed ????

@Rogier & @Dorter:
tot nog toe nog geen terugval gehad omdat ik het rustig aan heb gedaan (trouwens voor het eerst dat ik met beleid sport). Ik deel trouwens jullie bezorgdheid en ben ook zeker niet voornemens om mijn lichaam te gaan uitwonen. Ben trouwens ook voornemens om een tussentijdse evaluaties te houden om te kijken of de doelstellingen die ik heb nog wel realistisch zijn en niet moeten worden bijgesteld.
Het is trouwens niet zo dat ik voor mijn ziekenhuisverblijf nooit iets had gedaan. Ik liep en fietste al in meer en mindere mate. Fietsvakanties met redelijk wat kilometers en een tijdje redelijk fanatiek in survivalrun-training. Had dus al een redelijke basis en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik redelijk vlot herstel. Zwemmen is nog relatief nieuw en daar gaat momenteel de meeste aandacht naar uit.

Maar, leuk dat jullie mij welkom heten en hoop nog een hoop te leren de komende tijd op dit forum.