1

Onderwerp: Is compressie-kleding nou echt zo goed????

Kwam een advertentie tegen op marktplaats waarin gepretendeerd wordt dat als je beter wil trainen/presteren je eigenlijk niet meer zonder "skins" zou kunnen.

Zie hier de voordelen:
- meer KRACHT + 10%
- meer UITHOUDINGSVERMOGEN + 15%
- verhoging MAXIMUMPRESTATIES + 30%
- hogere BLOEDSTROMING
- minder SPIERBLESSURES
- minder SPIERVERMOEIDHEID
- minder SPIERTRILLING
- betere ZUURSTOFTOEVOER
- betere DOORBLOEDING
- minder MELKZUUR of LACTAAT

En voor wie?

- voor topatleten die maximale prestaties verlangen
- voor sporters die blessures willen voorkomen
- voor lopers die hun uithoudingsvermogen willen vergroten
- voor sporters die hun hersteltijd willen verkorten
- voor reizigers die jetlag willen vermijden
- voor reizigers die zwelling van de enkels willen voorkomen
- voor skiërs, schaatsers en andere wintersporters die ook bij koud weer snel willen herstellen
- voor alle sporters die spierpijn willen voorkomen
- voor iedereen die het energieniveau van het lichaam wil verhogen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Want als dit zelfs maar voor de helft waar is dan koop ik morgen hier nog aandelen in smile

2

Re: Is compressie-kleding nou echt zo goed????

punisher schreef:

Kwam een advertentie tegen op marktplaats waarin gepretendeerd wordt dat als je beter wil trainen/presteren je eigenlijk niet meer zonder "skins" zou kunnen.

Zie hier de voordelen:
- meer KRACHT + 10%
- meer UITHOUDINGSVERMOGEN + 15%
- verhoging MAXIMUMPRESTATIES + 30%
- hogere BLOEDSTROMING
- minder SPIERBLESSURES
- minder SPIERVERMOEIDHEID
- minder SPIERTRILLING
- betere ZUURSTOFTOEVOER
- betere DOORBLOEDING
- minder MELKZUUR of LACTAAT

Het is allemaal waar.
Of beter het is niet aantoonbaar niet waar.

Meer of +10% en opzichte van wat?
etc.

3 Laatst bewerkt door Vanzella (23-11-10 11:06:47)

Re: Is compressie-kleding nou echt zo goed????

Ik weet een ding, het beperkt "de pijn" tijdens het lopen. Of ik er ook sneller door ga weet ik niet. Maar de compressie tubes verminderen de pijn in mijn kuiten serieus, met name tijdens lange inspanningen in de heuvels. Dat toegenomen comfort heeft me doen besluiten ook een lange broek te kopen. Die ligt nog in de kast.

Ik heb een stuk in het Duitse "Triathlon Training" gelezen waarin beweerd werd dat dat het enige aantoonbare effect was. Pijn vermindering, en daardoor mogelijk prestatie verbetering.

4

Re: Is compressie-kleding nou echt zo goed????

in het blad "fiets" van een maand of 2/3 geleden hebben ze ook van alles getest. Hieruit kwam dat het alleen (of,alleen bewezen) helpt bij herstel. Het zorgt namelijk voor verbeterde bloedafvoer, en dus afvalstoffen uit het (onder)been. Tijdens de inspanning zelf kunnen je spieren dat wel. tijdens het herstel kunnen ze wel wat hulp gebruiken. Dat was globaal de strekking.
Ik heb compressiekousen die ik soms gebruik. Meestal na een inspanning die dusdanig is dat ik vrijwel gelijk al "spierpijn" in mijn kuiten heb. of het werkt.. geen idee.