1

Onderwerp: Tijd voor Triathlon

Hallo allen,

Ik ben Tom en ik wil me vanaf nu volledig gaan richten op de triathlon. Ik doe vanaf 2003 aan hardlopen en dat gaat me aardig af. Nu heb ik door een blessure afgelopen zomer veel gefietst en ook dat vind ik erg leuk.
Nu moet ik nog leren zwemmen, wat me vrij moeilijkt lijkt, maar dat gaat me wel lukken. Ik heb naast mijn hardloopschoenen een normale racefiets, maar voor de rest niks wat met triathlon te maken heeft. Hoe hebben jullie dit in het begin gedaan? (Oh ja, ik heb natuurlijk ook een zwembroek) smile

2

Re: Tijd voor Triathlon

Zo ben ik ook begonnen. Ik heb van internet een schema gehaald, van de 1/8ste, want ik had nog in niets ervaring.
In het schema stonden ook koppeltrainingen, overgang van fietsen naar lopen.
Ik heb via het forum bij iemand snelveters besteld voor in mijn hardloopschoenen.
Bij van der sanden heb ik in de uitverkoop een triathlonpak gekocht. Voor mannen hadden ze heel veel.
Ik weet niet waar je woont maar ik vond hooge mierde een hele fijne 1/8ste om te proeven hoe het allemaal gaat.
Succes met trainen!!

3

Re: Tijd voor Triathlon

@ Starter : van der Sanden???
Denk dat je sanden-sports bedoelt :-)

4

Re: Tijd voor Triathlon

hahaha idd!

5

Re: Tijd voor Triathlon

Hoi Tom,

Welkom.

Ik ben mn eerste triathlon (OD) ook met 'gewone' spullen begonnen.
Zwemmen in een gewone Speedo, daaroverheen een fietsbroek en fietsshirt aangetrokken (wel het touwtje losgemaakt :-)). Fietsschoenen waren nog met veters en de fiets een 13jaar oude gazelle met 2x7 versnellingen. Hardlopen in dezelfde outfit.
Dat gaat dus prima.

eerste wissel in net 5min en de tweede in ruim 3min, dus ook geen gehaast.

s6

6

Re: Tijd voor Triathlon

Ik denk dat de meeste wel begonnen zijn met gewone spullen. Toen ik mijn eerste duathlon deed ik keek me de ogen uit mijn hoofd allemaal spulletjes en merken die ik nog nooit had gezien daarvoor. En bij de wissel wist ik zelfs mijn fiets niet meer staan had die er gezet en kwam na het lopen binnen en pfff, onvergetelijke ervaring smile