1

Onderwerp: Ironman 70.3 zwitserland??

Ik ga dit jaar mee doen aan de IR 70.3 van Zwitserland. Heeft iemand daar ervaring mee? Ben benieuwd..

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

2

Re: Ironman 70.3 zwitserland??

Heb hem in 2009 gedaan. Erg leuke triathlon, hou wel rekening met de zeer stevige klimmetjes. Kort (500m) maar zeer hevig. Ik had een 27 achter en was daar erg blij mee (maar ik ben ook niet zo'n klimmer - gelukkig kon ik wel redelijk goed dalen, maar daar win je minder mee dan je verliest met het klimmen).  Fietsafstand is 85km. Zwemmen in een glashelder meer, dat is nog eens wat anders dan de nederlandse blubber.

En ja, het hardlopen: die trap op is redelijk killing... (vooral de tweede ronde).

Heel goede sfeer, perfecte organisatie. Zou hem zo nog een keer doen. Heel veel plezier.

triathlon is 3x leuker!

3

Re: Ironman 70.3 zwitserland??

Bedankt Hans, reed jij met een 39 x 27 dan? Is het lopen dan wel redelijk vlak (op de trap na) of is dat ook bikkelen?

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

4

Re: Ironman 70.3 zwitserland??

Erger nog: ik heb een triple voor.... Er zitten twee hellinkjes in van ca. 20%. Handig om (evt per auto te verkennen; dan schakel je tenminste voor de bocht terug, anders sta je stil). Maar het valse plat na hellinkje twee (the beast) zag ik in de auto niet, maar dat valt dus ook tegen; lang en alleen maar omhoog. Maar daarna een spectaculaire daling, waar je dik boven de 60 kan.

Bij de briefing adviseerden ze om vooral het "oma verzet" er op te zetten als je geen sterke klimmer bent... (uiteraard werd ik daar dan ook hard voorbijgereden door bijna iedereen...).

Het lopen is verder vlak, dus geen probleem (en de trap heeft een leuning......)

Het was mijn eerste halve en ik heb genoten.

triathlon is 3x leuker!