1

Onderwerp: wielen en tt fiets

ben nieuw in de wereld van triathlons, en wil deze jaar 6-7 kleine triathlons doen.

ben benieuwed welke wielen hebben jullie?
zijn aerodynamische wielen echt sneller?

wat is meer belangerijk tt fiets of aero wielen....of moet het tt fiets+areo wielen zijn?

momenteel heb ik een cannondale supersix, zonder aero bars, en mavic kyserium elite wielen.

bedankt.
p

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

2

Re: wielen en tt fiets

tripaolo schreef:

ben benieuwed welke wielen hebben jullie?

De wielen die bij m;n giant trinity geleverd werden: Giant Alloy SL Aero 42mm.

zijn aerodynamische wielen echt sneller?

Sneller dan wat? Dan lage velgen? Op het vlakke wel. En op korte hellingen denk ik ook nog.

wat is meer belangerijk tt fiets of aero wielen....of moet het tt fiets+areo wielen zijn?

Tja, uiteraard geniet in een redelijk vlak parcours de TT + aero wielen de voorkeur. Als ik moet kiezen tussen TT met lage velgen of racefiets met diepe velgen zou ik de TT fiets kiezen. Aangezien je op een TT-fiets een betere houding(=aero) kan aannemen dan op de racefiets. En de meeste wind op de fiets vang je toch echt zelf en niet je wielen.

momenteel heb ik een cannondale supersix, zonder aero bars, en mavic kyserium elite wielen.

Opzetstuurtje erop en je kan prima enkele korte triathlons doen.


Wat de grootste rol speelt in dit verhaal is denk je budget. Hoeveel wil je uitgeven om seconden tijdwinst te boeken? Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. (Bijv P4 of een andere super TT fiets met zipp/ffwd etc. diepe velg voor en discwiel achter)

3

Re: wielen en tt fiets

opzetstuurtje is de investering met het meeste rendement per Euro. Je eigen lichaam zorgt immers voor de meeste weerstand....

triathlon is 3x leuker!

4

Re: wielen en tt fiets

Ennnn...de shag van je benen smile

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!