1

Onderwerp: schoenen vraagje

hallo mede triatleten, ik loop momenteel veel op de newton schoenen en ben daar ook zeer tevreden mee echter ben ik opzoek naar schoenen die tussen de newtons en bv de kayano van asics in zitten dit is omdat ik tijdens mijn lange duurlopen mijn kuiten wat wil ontlasten.

2

Re: schoenen vraagje

Dennis,

Ik ben ook iemand die op de newtons loop. Echter is mijn mening dat je op deze schoenen loop omdat je een voorvoetlanding hebt. Hierdoor passen deze schoenen perfect bij je loopstyle. Ik zou dan ook niet snel voor schoenen kiezen als alternatief die deze filosofie niet heeft.

Ik heb wel een paar K-swiss Blade Lite als alternatieve schoen. Hier loop ik soms als afwisseling mee.

3

Re: schoenen vraagje

Loop een hele tijd op de Newtons maar ook vanwege de prijs ben ik eens verder gaan kijken en ben op de Saucony Grid Kinvara terecht gekomen
Ik ben een middenvoorvoetlander puur sang ( baanverleden middenafstand ) en het zijn hele fijne schoenen
licht soepel en toch een zekere mate van comfort ook voor de langere duurlopen
Waar de Newtons 179 Euro per paar kosten zijn de Suaconys voor 100 Euro te verkrijgen
Het is best wel lastig in het zuiden van Nederland om aan Newtons te komen en dat is bij Saucony minder