1

Onderwerp: Michel uit Brecht (Belgie)

Ik zal me eens even voorstellen.
Ik ben Michel en word 38 jaar, woon in Brecht (Belgie) en heb helemaal geen triatlon ervaring.

Hoe komt het dat we dit gaan doen.
Vorig jaar ben ik gaan kijken naar een 1/4 triatlon, en zag daar enkele vrienden hun eerste triatlon meedoen. Dus ik dacht dat moet ik ook kunnen.

Na enkele jaren gestopt te zijn met voetbal, was ik enkele kilo's aangekomen.
Maar ik kon niet meer lopen, niet zwemmen maar reed al wel enkele jaren met de koersfiets.

Dus ben ik in september 2010 met men eerste trainingen begonnen.
Eerst terug leren lopen, en op 3.5km moest ik zeker 4 keer stoppen. Uiteindelijk kon ik eid december vlot 7km lopen, en momenteel kunnen we 13km vlot lopen.

Het zwemmen ging in het begin voor geen meter. Na 100m crawl was ik reeds helemeaal op, maar door de vele training kunnen we ondertussen 2.5km aan een stuk zwemmen

Aan het fietsen zijn we pas in Februari begonnen, maar het begint toch een beetje te vlotten.

Om van niets te beginnen vind ik dit best goed , maar in een wedstrijd is men eerste doel aankomen, en men 2de doel niet laatste zijn.
Momenteel zijn dit men tempo's.
zwemmen: 400m 7min 19s  ; 1km 19min  ; 1.5km  29min ; 2km 40min
fietsen: 31 - 32 km/u gem
lopen: 10km   50min

Volgende week 9 mei doe ik men eerste wedstrijd mee (Geel   Belgie)
Dit is enkel om eens te testen hoe alles aanvoelt, de zwemstart, het fietsen, en nadien nog lopen.
Van tijd heb ik geen gedacht, en is ook niet belangrijk, als ik maar aankom, dat is momenteel men eerste doel.

En we doen terug sport, voel me 10 keer beter dan voorheen, en ben reeds enkele kilo's afgevallen

Ik zal wel iets laten weten hoe de eerste triatlon is meegevallen