1

Onderwerp: Triathlon Saintes - Charente Maritime (Frankrijk)

Zo dat was een heeeeeeeeeeeeeele mooie wedstrijd, maar wat een hoog niveau, of ik ben zo laag :-)
1500 Meter zwemmen in de rivier de Charente die een graad of 16 was, maar wel erg helder. Bij mij maakt het niet uit of ik 1, 2,5 of 3,8 km zwem, mijn tijden zijn relatief het zelfde, zo ook nu weer.

Na het startschot zag ik iedereen al snel uit beeld verdwijnen en bleef in de "iets meer dan achter het middengroep"  hangen. Maar eenmal op de fiets gebeurde er iets wat we niet al te vaak overkomt....................ik ging als de brandweer. Er was geen meter vlak, voor de mensen aan de kust, het parcours was als de zeeweg bij Zandvoort of Wassenaar, 46 km lang en ik kwam na 1 uur 21 weer terug met een gemiddelde van bijna 36. Nou dat zie ik echt zelden op mijn teller.

Het lopen was even afwachten, gelukkig wel vlak, en ook daar snel een steady state en met 2 rondes van 5 km, elk in exact 22.34 was ik meer dan tevreden. Uitslagen hoop ik morgen op internet te vinden.

Mooie aanrader voor als er mensen volgend jaar met de meivakantie in Frankrijk zijn. Overigens kan je bij ons een kamer boeken :-)

A+

2

Re: Triathlon Saintes - Charente Maritime (Frankrijk)

Natuurlijk, ons de ogen uitsteken met een toffe triathlon in buitenwater toe maar!

Gefeliciteerd met je succesvolle seizoensopener!

3

Re: Triathlon Saintes - Charente Maritime (Frankrijk)

gefeliciteerd met je goede prestatie!
Ik kan ook niet wachten tot het seizoen ook hier van start gaat!

4

Re: Triathlon Saintes - Charente Maritime (Frankrijk)

En France ca commence vite :-)

Moet alleen vreselijk wennen aan het hoge niveau hier. In Nederland zat ik meestal wel bij de eerste 30%, maar dat ga ik hier echt niet halen. Ze kunnen allemaal achterlijk snel zwemmen hier. En ook op een heuvelachtig parcours fietst de top 10 rond de 40 gemiddeld. De snelste lopers lopen dan "slechts" 36 a 37 minuten.

Maar goed, beetje werken aan mijn zwemmen en mijn lopen van 45 naar 42 brengen en ik kom weer richting die eerste 30% Op 12 juni al een halve, net zo'n sterk veld. Lekker 80 fietsen door de heuvels. Ik hoop dat het lopen enigszins vlak is :-)

A+


PS : Troost jullie.................als jullie wedstrijden hebben ben ik aan het "werk"