1 Laatst bewerkt door Joost van den Berg (19-05-11 22:33:47)

Onderwerp: Sportapp onderzoek

Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam is Joost van den Berg. Ik volg de opleiding SM&O (Sport, Management en Ondernemen) aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik voer een onderzoek uit in het kader van mijn afstudeerstage bij de SM&O Kenniskring. Met dit onderzoek wil ik nagaan waarom en in welke mate actieve sporters gebruik maken van sportapps op smartphones. U kunt hierbij denken aan apps als RunKeeper, Nike+ en diverse andere.


De bijgevoegde vragenlijst bestaat uit 19 vragen. Het invullen ervan duurt ongeveer 5 minuten. Ik zou het erg op prijs stellen als u aan mijn enquête wilt deelnemen.

link naar de enquête: http://tinyurl.com/66cp8cl:

Met vriendelijke groet,

Joost van den Berg
Stagiair SM&O Kenniskring, Hogeschool van Amsterdam

2

Re: Sportapp onderzoek

De enquete lijkt niet zo goed afgestemd voor mensen als ik, die overwegen een sport app te gaan gebruiken maar dat momenteel niet doen. In mijn geval omdat ik het zonde vind om een telefoon aan te schaffen alleen maar om mijn trainingen bij te houden. Ik ben er echter wel serieus naar aan het kijken en heb dan ook zo goed en kwaad als het kon de enquete ingevuld.

3 Laatst bewerkt door Joost van den Berg (20-05-11 23:38:38)

Re: Sportapp onderzoek

Roland_Amersfoort schreef:

De enquete lijkt niet zo goed afgestemd voor mensen als ik, die overwegen een sport app te gaan gebruiken maar dat momenteel niet doen. In mijn geval omdat ik het zonde vind om een telefoon aan te schaffen alleen maar om mijn trainingen bij te houden. Ik ben er echter wel serieus naar aan het kijken en heb dan ook zo goed en kwaad als het kon de enquete ingevuld.

Beste Roland,

Ten eerste bedankt voor het invullen van de enquête. Een telefoon aanschaffen om alleen trainingen bij te houden is natuurlijk zonde en zou ik niet doen. Met het kopen van een smartphone zijn er buiten de sport nog veel meer nuttige apps die bruikbaar zijn. Apps waarmee je actueel nieuws kunt bekijken, bankrekening checken, actuele tijden van openbaar vervoer bekijken, enz. Wat dat betreft staat dit allemaal nog in de kinderschoenen. Als je van plan bent om een smartphone aan te schaffen. Bekijk reviews online, hou de telefoon een keer in je handen of probeer hem van een vriend. Probeer van zoveel mogelijk kanten informatie te vergaren. Het aanschaffen van een smartphone is vaak niet goedkoop, maar als je de juiste smartphone koopt is het een goede investering.

Ik heb er in ieder geval veel plezier van tijdens het sporten! (Bekijk ook eens www.looptijden.nl)

Grtjs,

Joost

4

Re: Sportapp onderzoek

Voor degene die wel apps gebruiken op hun phone :

Endomondo en Outdoor Trekker zijn erg leuk en werken prima
De laatstgenoemde is ook nog te uploaden naar "everytrail" Anderen kunnen jouw route dan weer uploaden in hun phone.

A+