1

Onderwerp: Triatlon Oud-Gastel

1/3 triatlon, zaterdag 25 juni om 9:30

1300 m zwemmen: kleine 30 min (slechte zwemmer)
60 km fietsen: 1u45
14 km lopen: 1u05

totaal: rond 3u20

2

Re: Triatlon Oud-Gastel

Vorig jaar kon ik door ziekte niet deelnemen aan een aantal wedstrijden waarvoor ik me had ingeschreven dus na de 1/8 van Terheijden dit jaar, gaat Oud-Gastel mijn allereerste 1/4 worden. Ben benieuwd hoe het is om alles achter elkaar te doen. Individuele fiets/looptijden zijn beter maar ik verwacht dat ik behoorlijk ga inkakken na het zwemmen.... heb er zin in!

Zwemmen: 21 min
Fietsen: 1u17
Lopen: 51 min

Totaal: ergens tussen de 2u30 en 2u35

3

Re: Triatlon Oud-Gastel

1/3 triatlon

1350 m zwemmen: 25 min
60 km fietsen: 1u45
14 km lopen: onduidelijk, afhankelijk hoe het rechterbeen het houdt. Tussen de 1u05 en 1u10. In het ergste geval uitstappen.

totaal: 3u15 - 3u25

4

Re: Triatlon Oud-Gastel

1/3.

Zwemmen 26 minuten
fietsen 1.45
lopen 1.10
Met wissels ongeveer 3u35
En ja, mijn wissels zijn  bagger.

5

Re: Triatlon Oud-Gastel

René S. schreef:

1/3 triatlon

1350 m zwemmen: 25 min
60 km fietsen: 1u45
14 km lopen: onduidelijk, afhankelijk hoe het rechterbeen het houdt. Tussen de 1u05 en 1u10. In het ergste geval uitstappen.

totaal: 3u15 - 3u25

Het werd:
zwemmen 24:43. Achteraan in alle rust gestart. Gevolgd door een bizar slechte wissel (4 minuten..). De handen waren verkleumd. Wel mouwstukken en handschoenen aangedaan voor het fietsen.
fietsen       1:47:04. Lekker die regen en toenemende wind.
lopen         1:02:18 (was iets korter dan 14km?).  Been hield het redelijk, laatste kilometer was bijten.

Eindtijd 3:20:31. Tevreden, mede gezien het weer (11 graden en regen).

Nu effe rust....

6

Re: Triatlon Oud-Gastel

Proficiat, lastige omstandigheden overwonnen en toch dicht bij je richttijd!

7

Re: Triatlon Oud-Gastel

Paul851 schreef:

1/3.

Zwemmen 26 minuten
fietsen 1.45
lopen 1.10
Met wissels ongeveer 3u35
En ja, mijn wissels zijn  bagger.

Zwemmen: 24.34
Fietsen: 1.50.11
Lopen: 1.11.19

Eerste wissel in 4.03, tweede in 1.58.
Totaaltijd: 3.32.03
Blijkbaar zwem ik beter/sneller dan ik dacht. Op de fiets was he koud en nat, met steeds meer wind. Lopen aardig ingeschat, verder opbouwen met intervaltrainingen. En inderdaad, de wissels kunnen (moeten) veel sneller.

8 Laatst bewerkt door monkeloor (26-06-11 09:34:49)

Re: Triatlon Oud-Gastel

Zwemmen ... het zal nooit m'n favoriete onderdeel worden: 00:30:41
T1 00:02:04
Fietsen 01:45:22 best wel lekker eigenlijk smile
T2 00:01:30
Lopen ... 00:54:14 big_smile
Totaal 03:13:50

Uiteindelijk erg tevreden. Ik vond het weer eigenlijk best goed te doen. Heb het niet koud gehad tijdens het fietsen, en bij het lopen vond ik het heerlijk.

Overigens had ik bij het fietsen en lopen m'n Garmin 305 om; fietsen was 60,5. Lopen was 13,3.

Is er iemand die bij het zwemmen een gps om had? Ben benieuwd wat daar de precieze afstand is.

9 Laatst bewerkt door Jeroen1979 (26-06-11 12:38:21)

Re: Triatlon Oud-Gastel

Jeroen1979 schreef:

Vorig jaar kon ik door ziekte niet deelnemen aan een aantal wedstrijden waarvoor ik me had ingeschreven dus na de 1/8 van Terheijden dit jaar, gaat Oud-Gastel mijn allereerste 1/4 worden. Ben benieuwd hoe het is om alles achter elkaar te doen. Individuele fiets/looptijden zijn beter maar ik verwacht dat ik behoorlijk ga inkakken na het zwemmen.... heb er zin in!

Zwemmen: 21 min
Fietsen: 1u17
Lopen: 51 min

Totaal: ergens tussen de 2u30 en 2u35

1/4 is uiteindelijk goed gegaan maar vond het continu fietsen in de regen en 15C wel moeilijk. Met name de wind was af en toe echt hard. All in the game.

Tijden (volgens mijn forerunner);

Zwem: 19.29
T1: 2.43
Fietsen: 1.18.16
T2: 1.26
Lopen: 47.52

Ietsjes sneller dan gedacht 2.29.48

10

Re: Triatlon Oud-Gastel

Kannonnen, Monkeloor: 13.3km in .54 minuten! Da's inderdaad serieus snel.

Proficiat Jeroen, keurig volgens schema uitgevoerd, toch?

11

Re: Triatlon Oud-Gastel

Thanks! Ja, ben idd best tevreden.  Je hoopt altijd op beter maar het initiele doel was finishen.

Volgend weekend 1/4 in Nuenen. Hoop daar harder te kunnen fietsen en T's iets sneller te doen. Zwemmen kan ik in principe ook beter (o.b.v gevoel in Oud Gastel) maar nog niet in Nuenen. Hier moeten we nl. 2 rondjes zwemmen.... en de juiste richting vinden met een beslagen brilletje blijft voor mij moeilijk...

12

Re: Triatlon Oud-Gastel

Jeroen, misschien tijd om eens bij een sportwinkel (of duikwinkel) langs te gaan en antifog te kopen? Scheelt een hoop.

13

Re: Triatlon Oud-Gastel

Paul851 schreef:

Jeroen, misschien tijd om eens bij een sportwinkel (of duikwinkel) langs te gaan en antifog te kopen? Scheelt een hoop.

Beslaan deze niet of veel minder? Heb alles wel een beetje geprobeerd van spugen in het brilletje tot en met insmeren met afwasmiddel maar weinig helpt bij mij. Ik heb nu een standaard speedo met donkere "glazen". Heb je een merk ofzo?

14

Re: Triatlon Oud-Gastel

Jeroen1979 schreef:
Paul851 schreef:

Jeroen, misschien tijd om eens bij een sportwinkel (of duikwinkel) langs te gaan en antifog te kopen? Scheelt een hoop.

Beslaan deze niet of veel minder? Heb alles wel een beetje geprobeerd van spugen in het brilletje tot en met insmeren met afwasmiddel maar weinig helpt bij mij. Ik heb nu een standaard speedo met donkere "glazen". Heb je een merk ofzo?

Ahha. Kwartje valt. Geen specifiek brilletje maar spul wat je erin smeert. Ga het eens proberen, kende het niet. Goede tip!

15

Re: Triatlon Oud-Gastel

Mooi zo, nu hopen dat 't werkt.

16

Re: Triatlon Oud-Gastel

ghen schreef:

1300 m zwemmen: kleine 30 min (slechte zwemmer)
60 km fietsen: 1u45
14 km lopen: 1u05

totaal: rond 3u20

zwemmen: 30:30 (ondanks goed gevoel tijdens het zwemmen)
fietsen: 1:48:54 (regen, veel wind)
lopen: 1:01:10 (ging nog verrassend goed, maar was geen 13,5 km)

Veel tijd verloren bij de wissels, wegens verkleumde handen etc (T1 02:27, T2 02:05).
Totaal 3:25:05, dus nog best tevreden.

Het zwemmen was met 20°C nog het warmste onderdeel, en nauwelijks het natste. :-)

17

Re: Triatlon Oud-Gastel

Mijn Garmin gaf 13,30km aan voor het loopgedeelte, 60,7km voor het fietsen.

Vreemde vraag misschien aan de deelnemers op het forum: iemand last van maag-/buikklachten gekregen na Oud-Gastel?
Is de eerste keer dat mij dat in deze mate overkomen is, een clubgenoot heeft hetzelfde probleem, in wat mildere vorm dan ik.

18

Re: Triatlon Oud-Gastel

Nergens last van!

19

Re: Triatlon Oud-Gastel

Ik ook niet.

Hopelijk komt het niet door die bacterie die nu al dan niet in het water zat?

20

Re: Triatlon Oud-Gastel

René S. schreef:

Mijn Garmin gaf 13,30km aan voor het loopgedeelte, 60,7km voor het fietsen.

Vreemde vraag misschien aan de deelnemers op het forum: iemand last van maag-/buikklachten gekregen na Oud-Gastel?
Is de eerste keer dat mij dat in deze mate overkomen is, een clubgenoot heeft hetzelfde probleem, in wat mildere vorm dan ik.

Ja, ik heb vandaag echt last gehad en ook  veel overgegeven. Kan me overigens niet voorstellen dat het van het water komt. Gisteren had ik nog geen last. Wel grappig want ik dacht aan precies hetzelfde.

21

Re: Triatlon Oud-Gastel

Dat is toch echt wel een aannemelijke verklaring hoor. Ik zwem in mijn plaatselijke kanaal ook niet meer omdat ik daar niet lekker van werd.

22 Laatst bewerkt door René S. (27-06-11 18:40:05)

Re: Triatlon Oud-Gastel

Ik neem ook aan dat als het water goedgekeurd is dat er niets aan de hand is en het verantwoord is , maar was benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik zoek de oorzaak vooral in het "lekkere" weer al dan niet met wat minder frisse achtergelaten sporen in het zwemwater.

De omstandigheden het evenement wel heroïsch!

23

Re: Triatlon Oud-Gastel

Jeroen1979 schreef:
Jeroen1979 schreef:

Vorig jaar kon ik door ziekte niet deelnemen aan een aantal wedstrijden waarvoor ik me had ingeschreven dus na de 1/8 van Terheijden dit jaar, gaat Oud-Gastel mijn allereerste 1/4 worden. Ben benieuwd hoe het is om alles achter elkaar te doen. Individuele fiets/looptijden zijn beter maar ik verwacht dat ik behoorlijk ga inkakken na het zwemmen.... heb er zin in!

Zwemmen: 21 min
Fietsen: 1u17
Lopen: 51 min

Totaal: ergens tussen de 2u30 en 2u35

1/4 is uiteindelijk goed gegaan maar vond het continu fietsen in de regen en 15C wel moeilijk. Met name de wind was af en toe echt hard. All in the game.

Tijden (volgens mijn forerunner);

Zwem: 19.29
T1: 2.43
Fietsen: 1.18.16
T2: 1.26
Lopen: 47.52

Ietsjes sneller dan gedacht 2.29.48

Netjes! Het water was een aangename verassing maar de kou, wind & regen op fiets vreselijk... daarnaast deed mn snelheidsmeter op de fiets het ineens niet meer, dus ik moest maar een beetje op gevoel doorbeuken sad Een leuke kwart, en met beter weer zeker sneller resultaat, nu 2:16:31 & dan hopelijk goed weer zodat ik 4:40 kan doen in de halve van Antwerp!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

24

Re: Triatlon Oud-Gastel

Overigens vond ik parcoursrichting en ondersteuning daarin door de vrijwilligers voorzichtiggezegd wat armoedig!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1