1

Onderwerp: Wetsuits tijdens Ironman Frankfurt

Beste forumleden,

Ik ga 24 juli deelnemen aan de Ironman Frankfurt wat tevens mijn eerste Ironman is. Van de organisatie kreeg ik een email met informatie over de race en specifiek over de regels van het dragen van een wetsuit tijdens het zwemmen. Is het zo dat de regels kunnen veranderen op korte termijn of begrijp ik de informatie niet goed?

Volgens mijn informatie mag je zwemmen in een wetsuit tot 24,5 graden en daarboven mag je geen wetsuit dragen. Wat is er dan veranderd? Of verandert er niks ten opzichte van voorgaande jaren?

Alvast bedankt voor de reactie! (Duidelijkheid zal mij weer een stukje minder spanning geven:))

Neoprene prohibition? If yes, what now?
The currently valid race rules of IRONMAN and IRONMAN 70.3 races in Germany regulates as follows in §5:
It is permitted to swim a wet suit up to a water temperature of 24,5°C. The organizer reserves the right concerning the temperature limit to meet special regulations to single or all age groups in dependence of the climatic conditions. Details will be announced at the pre-race briefing. In case of a ban of wetsuits the ban is also valid for swim suits with percentage of rubber and/or neoprene. Violation of this rule will result in disqualification.
This implies that swim suits which were tolerated in previous years, will not be allowed anymore. The swimwear listed in the following link has been approved by Ironman to date.
 IRONMAN Swimwear & Wetsuit Policy

2

Re: Wetsuits tijdens Ironman Frankfurt

De organisatie behoudt zich simpelweg het recht voor wijzigingen aan te brengen in het reglement. Deze wijzigingen zullen (uiterlijk) bekend worden gemaakt tijdens de pre-race briefing.

3 Laatst bewerkt door HansH (28-06-11 23:45:40)

Re: Wetsuits tijdens Ironman Frankfurt

Ze geven aan dat swimsuits (dus zwempakken, dat is wat anders dan wetsuits) niet allemaal meer geaccepteerd worden in geval van wetsuitverbod. Dus als je gewoon een zwembroek meeneemt maakt dat niets uit. Zolang er maar geen neopreen ins zit.

Ik heb vorig jaar Frankfurt gedaan.... inderdaad zonder wetsuit in verband met de temperatuur. Kan je aanraden in dat geval op zaterdag gewoon even te gaan zwemmen in het meer waar de start is. Dan is dat heerlijk warm water en valt er een boel spanning weg. Voelt als een vakantiezwem. Als het zo warm is als vorig jaar (30+) is het zwemmen niet het probleem. Dat is het lopen.....  big_smile

Heel veel succes en vooral veel plezier.

triathlon is 3x leuker!

4

Re: Wetsuits tijdens Ironman Frankfurt

Ok top dank jullie wel voor de uitleg.