1

Onderwerp: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

Mijn fietshelm is al een aantal jaren oud en des te meer kilometers ik nu maak op de fiets denk ik erover om een nieuwe helm aan te schaffen. Zit er veel verschil in helmen? Of gaat het dan puur om comfort?

Het volgende filmpje kwam ik tegen en bevestigd gelukkig dat ik geen super budget hoef te hebben.. smile Maar wat voor kenmerken zijn voor jullie belangrijk, naast de veiligheid natuurlijk..?!

http://www.een.be/programmas/volt/een-veilige-fietshelm

2

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

Ben je nou een meisje of niet? Dat ie dezelfde kleur heeft als je fiets natuurlijk! smile

3

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

Ja, het moet wel passen bij de rest, zo heb ik een witte fiets, witte schoenen en een witte helm. Al ben ik 100 % hetero man wink
De helm moet in ieder geval goed ventileren, maar dat doen ze allemaal wel zo'n beetje volgens mij.

4

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

Lieke schreef:

Mijn fietshelm is al een aantal jaren oud en des te meer kilometers ik nu maak op de fiets denk ik erover om een nieuwe helm aan te schaffen. Zit er veel verschil in helmen? Of gaat het dan puur om comfort?

Het volgende filmpje kwam ik tegen en bevestigd gelukkig dat ik geen super budget hoef te hebben.. smile Maar wat voor kenmerken zijn voor jullie belangrijk, naast de veiligheid natuurlijk..?!

http://www.een.be/programmas/volt/een-veilige-fietshelm

En in de kleur van de veters die ik je nog voor je moet halen ....:|. Ik hweb nu vakantie, weet zeker dat ik nu verder kom dan mijn woonplaats en mijn werk.....

5

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

Alle fietshelmen, hoe goedkoop ook, moeten voldoen aan dezelfde veiligheidsnormen.  Het prijsverschil zit dus vooral in gewicht, comfort en ventilatie.

6

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

Dorter schreef:

Ben je nou een meisje of niet? Dat ie dezelfde kleur heeft als je fiets natuurlijk! smile

Haha, ja mijn fiets is wit dus een witte helm had ik al wel aan gedacht..! Die witte schoenen moeten dan nog maar ff wachten. Studenten hebben nu eenmaal niet zo'n groot budget.. wink

Rogier schreef:

En in de kleur van de veters die ik je nog voor je moet halen ....:|. Ik hweb nu vakantie, weet zeker dat ik nu verder kom dan mijn woonplaats en mijn werk.....

Eh.. Voor mij veters kopen? Ik heb vorig jaar geloof ik veters van je ontvangen en die doen het nog prima hoor.. smile


Conclusie, gewoon een goed uitziend exemplaar aanschaffen welke ook nog een beetje betaalbaar is en lekker zit..?! smile

7

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

Lieke schreef:
Dorter schreef:

Ben je nou een meisje of niet? Dat ie dezelfde kleur heeft als je fiets natuurlijk! smile

Haha, ja mijn fiets is wit dus een witte helm had ik al wel aan gedacht..! Die witte schoenen moeten dan nog maar ff wachten. Studenten hebben nu eenmaal niet zo'n groot budget.. wink

Rogier schreef:

En in de kleur van de veters die ik je nog voor je moet halen ....:|. Ik hweb nu vakantie, weet zeker dat ik nu verder kom dan mijn woonplaats en mijn werk.....

Eh.. Voor mij veters kopen? Ik heb vorig jaar geloof ik veters van je ontvangen en die doen het nog prima hoor.. smile


Conclusie, gewoon een goed uitziend exemplaar aanschaffen welke ook nog een beetje betaalbaar is en lekker zit..?! smile

Lieke : weet nog wel een paar leuke nieuwe witte met roze diadora schoenen staan voor weinig afhankelijk van je maat .

twitter.com/eugene_gouma

8

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

ice-men schreef:

weet nog wel een paar leuke nieuwe witte met roze diadora schoenen staan voor weinig afhankelijk van je maat .

Foto?

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

9

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

Lieke schreef:

Eh.. Voor mij veters kopen? Ik heb vorig jaar geloof ik veters van je ontvangen en die doen het nog prima hoor.. smile

Net even mijn mail gechecked, ik vergis me idd.

10

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

ice-men schreef:

Lieke : weet nog wel een paar leuke nieuwe witte met roze diadora schoenen staan voor weinig afhankelijk van je maat .

Ik heb fietsschoen maat 39 denk ik want voor gewone schoenen heb ik 37/38.

11

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

Lieke schreef:
ice-men schreef:

Lieke : weet nog wel een paar leuke nieuwe witte met roze diadora schoenen staan voor weinig afhankelijk van je maat .

Ik heb fietsschoen maat 39 denk ik want voor gewone schoenen heb ik 37/38.

De schoenen zijn maat 42 dus denk ik iets te groot .

twitter.com/eugene_gouma

12 Laatst bewerkt door Paul851 (31-07-11 19:39:35)

Re: Welke kenmerken moet een helm aan voldoen

ice-men schreef:
Lieke schreef:
ice-men schreef:

Lieke : weet nog wel een paar leuke nieuwe witte met roze diadora schoenen staan voor weinig afhankelijk van je maat .

Ik heb fietsschoen maat 39 denk ik want voor gewone schoenen heb ik 37/38.

De schoenen zijn maat 42 dus denk ik iets te groot .

Rode neus erbij en gaan tongue