1

Onderwerp: Gel - Bidon

Hallo

Voor hen die het wellicht gemist hebben : er is een (denk ik) fantastische bidon bedacht en gemaakt door Maxim.

http://www.sportvoedingwebshop.com/maxi … p-891.html

Nooit meer zoeken naar je gel in je rugzakje, maar direct de gel uit je bidon drinken.
Uiteraard zijn er diverse andere oplossingen voor je voeding, maar als je graag gels eet dan is dit wel heel erg ideaal, zeker voor een OD en halve waarbij je geen bidons hoeft te "wisselen". Ze zijn wel prijzig met € 18,95 maar ik heb er toch 2 besteld om te gaan proberen.

Ben benieuwd naar jullie bevindingen dan wel eerste kritiek of lofzang

A+

2

Re: Gel - Bidon

Op zich niet nieuw ... ze zijn er ook van een ander merk; gel-bot
http://www.wielerland.nl/shop/voeding-e … nctie.html

Ben benieuwd naar je ervaring ermee

3

Re: Gel - Bidon

Gel in je rugzakje? Gel op je stuur / frame tapen!

4

Re: Gel - Bidon

Yep, vind ik ook niet handig. Ik durf te wedden dat je zo'n bidon niet meer schoon krijgt na een paar uurtjes in de zon. Gewoon met schilderstape aan het frame. Kun je er zo veel meenemen als je maar wilt. Voor het lopen stop ik er dan soms nog snel 1 in mijn suit.

Maar goed, ieder zijn ding...Rugzakken heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien in een triathlon.

5

Re: Gel - Bidon

Allemaal leuk en aardig op je stuur enz. heb ik ook allemaal gedaan. powerbar plakt perfect op het stuur.
Gels kan je ook op je stuur plakken, maar dan moet je ze tijdens het fietsen nog steeds openmaken.

Ik schreef ook dat die bidons ideaal zijn voor een OD. Ik weet niet wat jullie liever doen bij 40 km/u gewoon je bidon pakken of een gel van je fiets peuteren, open maken en opeten? Uit veiligheidsoogpunt lijkt mij die bidon wat simpeler.

En Roland, ik weet niet hoe lang jij over een OD doet? Maar ik in ieder geval niet een paar uurtjes :-) En hoezo in de zon in Nederland :-) ???? Maar als ik de bidonnen heb laat ik mijn bevindingen weten........naar alle eerlijkheid.

Monkeloor, dank voor de extra tip.

Succes met de laatste wedstrijden allemaal
A+

6

Re: Gel - Bidon

Nou, ik heb alles graag een dag vantevoren klaarstaan, dus gedurende de reis en alle wachttijd staan ze te braden in de zon.

En toen ik nog jong en onbezonnen was at ik pruimen op de motor met 100 km-u als ik geen zin had om te stoppen, dus een gelletje openscheuren lukt ook nog wel, zelfs liggend op het stuur....

7

Re: Gel - Bidon

Hoi Roland

Tegen je eerste zin kan ik niets inbrengen, maar voor wat betreft de rest.................ik denk dat niet elke triatleet zijn motorrijbewijs heeft................................en ook nog zulke (stomme) dingen deed/doet :-)

Ik heb ook motor gereden en als je iemand om een vangrail gevouwen hebt zien liggen laat je dat soort zaken wel :-(

Veel wedstrijdplezier gewenst

A+