1

Onderwerp: Recovery Socks

Iemand al enige ervaring met compressie recovery socks? Is dit aan te raden?

2

Re: Recovery Socks

Ik ben al een poosje aan de slag met middenvoetlanding en dat levert nogal eens heule stramme kuiten op. Bleef ik nadien wel een dag of 2 last van houden. Sinds een paar weken heb ik me nu ook gewaagd aan een setje 2XU calfguards die ik tijdens het lopen draag, maar dan voel ik het effect niet zo. Mijn kuiten spelen naar mate de training verstrijkt gewoon weer lekker op. Echter, hou ik de calfguards na de training om (dat wil zeggen, de hele nacht tijdens het slapen) dan heb ik er de ochtend erna totaal geen last meer van. Dus het recovery-verhaal van compressiesokken of tubes, dat slik ik wel.

3

Re: Recovery Socks

Mij is toch verteld calf guards niet te gebruiken voor recovery omdat het bloed van je voet minder goed weg kan en je daardoor opgezwollen voeten krijgt... Daarom ook volledige  kousen te gebruiken voor recovery.


Ik draag calf guards tijdens het lopen en de kousen voor recovery.  Als niet (goede) loper merk ik er wel verschil in ja...

4

Re: Recovery Socks

Idd heb ook eens met tubes geslapen en mijn voeten waren 2 keer zo groot toen ik wakker werd. Volledige kousen geen ervaring mee maar schijnen meer geschikt te zijn.

5

Re: Recovery Socks

Tubes idd alleen tijdens de inspanning dragen. Bij mij helpen tubes redelijk, vooral om de klappen van een harde ondergrond te verwerken. Met de sokken heb ik geen ervaring; deze schijnen vooral gedragen te worden bij lange reizen (=lang zitten) om de kuitspierpomp een handje te helpen - ook ken ik hardlopende verkopers die bij hun staande beroep profijt zeggen te hebben van de sokken. Mij lijkt het dat sokken niet veel toevoegen tijdens je slaap, omdat de zwaartekracht dan al meehelpt om het bloed de juiste kant op te krijgen.

6

Re: Recovery Socks

Ik heb geen last gehad van gezwollen voeten. De zwellingen des ochtends zitten bij mij doorgaans ergens anders, hahahahaha!

7

Re: Recovery Socks

De sokken zelf draag ik meestal tijdens het werk eigenlijk. Ik zit bijna 2.000km/week in de wagen, en die zithouding is niet echt bevorderlijk voor de bloedstroming.  Ik heb alleszins (veel) minder last van zware benen na een werkdag dan zonder de kousen...

8

Re: Recovery Socks

Aardig stukje in het meest recente NTB-blaadje over compressie-toestanden.